• cjohannas

BF April 2014 Uppsala

Hej.

Väntar mitt andra barn med bf den 4 April 2014. (ultraljud om drygt 2 veckor då vet vi säkert) 
    Mycket tankar om hur denna graviditet och förlossning blir.
    Skulle vara kul om några vill följas åt hela graviditeten och efteråt. 
    Hur eran graviditet är ? 
    Hur ni känner inför förlossningen ?
    Allt som har med graviditet och förlossningen att göra.

4/4  cjohannas (Andra barnet)

• Svar på tråden BF April 2014 Uppsala
  • Ninna30

Hej! Jag och min sambo väntar första barnet med bf 2 april och jag följs gärna åt. Ul om drygt en vecka men skulle tro att bf blir så gott som lika. Jag är hittills överrumplad över hur mycket energi en graviditet tar, kanske en vanlig överraskning första gången. Varit väldigt trött och illamående, även om det är bättre är det en kamp att få i mig tillräckligt med mat. Vad gällwr förlossningen har jag inte tänkt så långt än, vill gärna se att det faktiskt är en bebis därinne, har ff lite svårt att ta in det Hur är det för dig? /Nina

• cjohannas

Vad roligt, och jag får säga grattis till er båda Glad
    Spännande med första barnet, ska ni ta reda på könet ? 
    Ja det tar verkligen på krafterna att vara gravid.
    Hade också problem med att få i mig tillräcklig med mat, men försök få i dig väldigt näringsrik mat så behöver du inte äta lika mycket.
    Bor ni här i Uppsala ? 

Jag har inte heller riktigt förstått att jag är gravid då det var drygt fem år sen sist. 
    Ja jag har mått illa och spytt i drygt 2 månader och det har gått över nu. 
    Är extremt trött igen i stället.  
    Bebisen rör sig ganska mycket till och från.

Mvh Johanna

• SoMa72

Hej!

Väntar andra barnet, beräknat BF 26 apr.
    Har precis gjort MKP pga min ålder, med dottern gjorde vi KUB, så väntar spänt på resultatet.
    Mår mkt sämre den här grav än förra då jag mådde toppen hela tiden.
    Gällande förlossningen ska jag försöka få till ett planerat KS, då det blev akut KS sist...     

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Ninna30

Tack detsamma! :) Och grattis till SoMa också, kul att vi blir fler!

Vi hoppas att vi får reda på könet, har alltid tidigare sagt att jag inte vill det, men nu helt ändrat mig. Hur tänker ni kring det? Vi bor i Storvreta, så så gott som Uppsala iaf.

Usch för att behöva få upp maten! Jag har mest haft svårt för att få i mig mat, men kan hittills räkna gångerna jag fått upp maten på båda händerna vilket jag är väldigt tacksam för.

Så du känner bebisen? Gör du det med SoMa? Jag har hittills inte känt något alls, men det är ju första så kan få vänta några veckor till vad jag förstått. Men vad jag väntar!

• SoMa72
    Ninna30 skrev 2013-10-24 19:54:59 följande:
    Tack detsamma! :) Och grattis till SoMa också, kul att vi blir fler!

Vi hoppas att vi får reda på könet, har alltid tidigare sagt att jag inte vill det, men nu helt ändrat mig. Hur tänker ni kring det? Vi bor i Storvreta, så så gott som Uppsala iaf.

Usch för att behöva få upp maten! Jag har mest haft svårt för att få i mig mat, men kan hittills räkna gångerna jag fått upp maten på båda händerna vilket jag är väldigt tacksam för.

Så du känner bebisen? Gör du det med SoMa? Jag har hittills inte känt något alls, men det är ju första så kan få vänta några veckor till vad jag förstått. Men vad jag väntar!
    Tack!

Nej, jag är bara i v 14 än och känner inte det minsta lilla... Tror att jag ev började känna lite "fisksprattel" i v 17-18 med första barnet. Så du känner säkert nåt när som helst ska du se.

Har inte kräkts en enda gång och är väldigt tacksam för det, är det värsta som finns.     

Bor förresten i Knivsta.  
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • elyse

Jag gjorde RUL igår och fick BF ändrat från 6:e till 4:e april. :) Det är första barnet för oss båda. RUL tog ganska lång tid i och med att en elev var med och ville "greja" så vi frågade om man kunde se något kring könet och det såg då ut som en tjej. :) 

• cjohannas

Välkomna säger jag till dom nya :) 

Vi var på ultraljud idag och fick från bf den 4 april till den 5 april så en dag.
    Vi kollade var det var och dom trodde det var en liten tjej :)  

• LinnC

Hej! Har suttit och tittat i dessa forum under många år nu men aldrig riktigt tagit mig tiden att bli medlem och ge det en chans.. Jag är gravid med mitt andra barn som just nu sägs vara beräknad den 22 april. Mitt tidigare barn blir 2 år i december och är väldigt intresserad utav "bebisen". Dock bor vi inte i Uppsala, utan utanför, men fortfarande i Uppsala län ;) Jag är själv 23 år, lever med min sambo som är 25 och vår lilla kisse, och så 2 åriga sonen såklart :) Jag har otroliga problem med mitt bäcken denna graviditet, så har någon några små knep eller råd så är jag otroligt tacksam för hjälp.

• elyse
    LinnC skrev 2013-11-17 11:24:41 följande:
    Hej! Har suttit och tittat i dessa forum under många år nu men aldrig riktigt tagit mig tiden att bli medlem och ge det en chans.. Jag är gravid med mitt andra barn som just nu sägs vara beräknad den 22 april. Mitt tidigare barn blir 2 år i december och är väldigt intresserad utav "bebisen". Dock bor vi inte i Uppsala, utan utanför, men fortfarande i Uppsala län ;) Jag är själv 23 år, lever med min sambo som är 25 och vår lilla kisse, och så 2 åriga sonen såklart :) Jag har otroliga problem med mitt bäcken denna graviditet, så har någon några små knep eller råd så är jag otroligt tacksam för hjälp.
    En tjej jag känner har en slags gördel som ska stödja bäckenet. Kanske vet de på MVC vad det kan vara och hjälpa dig. 
  • LinnC

Jag har hört om ett slags bäckenbälte, men enligt läkarna behöver jag skaffa mig lite mer mage innan den kan fungera :)

Svar på tråden BF April 2014 Uppsala