• cjohannas

BF April 2014 Uppsala

Hej.

Väntar mitt andra barn med bf den 4 April 2014. (ultraljud om drygt 2 veckor då vet vi säkert) 
    Mycket tankar om hur denna graviditet och förlossning blir.
    Skulle vara kul om några vill följas åt hela graviditeten och efteråt. 
    Hur eran graviditet är ? 
    Hur ni känner inför förlossningen ?
    Allt som har med graviditet och förlossningen att göra.

4/4  cjohannas (Andra barnet)

• Svar på tråden BF April 2014 Uppsala
  • cjohannas

Välkomna hit och vad roligt att ni vill hänga på, 

Hur har eran graviditeter varit hittils ? Vad säger och tycker era barn om att få ett syskon ? 
    Vart i Uppsala bor ni om man får fråga ? :)

Jag har ju en son som är 5 år och vi väntar en tjej den 5 April. 
    Jag är 23 år och bor i Salabacke med min man och min son som vi har varannan vecka. 

• elyse

Hej på er!

Idag blev jag sjukskriven på 50% p.g.a. sammandragningar som bara verkar bli fler och uppstår både under vila och fysisk aktivitet. Hm. 

• Dropparsglitter
    cjohannas skrev 2014-02-06 15:00:46 följande:

Välkomna hit och vad roligt att ni vill hänga på, 

Hur har eran graviditeter varit hittils ? Vad säger och tycker era barn om att få ett syskon ? 
    Vart i Uppsala bor ni om man får fråga ? :)

Jag har ju en son som är 5 år och vi väntar en tjej den 5 April. 
    Jag är 23 år och bor i Salabacke med min man och min son som vi har varannan vecka. 

Samma BF som mig då :) Vi är relativt nyinflyttade till Industristaden. Innan bodde vi många år i Fålhagen. Sonen är överlycklig över lillasyster :) han planerar redan vad de ska hitta på och vad han ska lära henne :)
  • elyse

Hur mår ni? Idag gick jag in i v 35. Jag tycker att jag, generellt sett, mår bra. Dock behöver inte Lilla vara kvar sådär jättelänge till... Allt finns hemma så det är bara för henne att komma ut! :D 

• Mandas mamma

Hej på er alla! Hittade den här tråden och blev lite glad. Har Bf 17 april med mitt andra barn. Har en dotter på snart tre. Vi bor i Knivsta, mellan Uppsala och Stockholm.
    Är just nu hemmavarandrande pga svår foglossning och starka sammandragningar. Är i vecka 33

• elyse
    Mandas mamma skrev 2014-02-24 14:20:56 följande:
    Hej på er alla! Hittade den här tråden och blev lite glad. Har Bf 17 april med mitt andra barn. Har en dotter på snart tre. Vi bor i Knivsta, mellan Uppsala och Stockholm.
    Är just nu hemmavarandrande pga svår foglossning och starka sammandragningar. Är i vecka 33
    Hej! :)
  • SoMa72

Hej och välkommen Mandas mamma!
    Jag är i v 32 nu, kommer snittas 17 apr och bor oxå i Knivsta. Vår dotter blir två år i mars.

• Mandas mamma

Hej SoMa72!
    Vad kul! Det låter ju som om mycket i våra liv är lika! Bor ni i centrala Knivsta?
    Jag är i vecka 32 +5 och ska troligtvis göra snitt.Vår stora tjej blir tre i mars!
    Har du någon erfarenhet av öppna förskolan i Knivsta. Vi gick i Märsta och Sigtuna med första dottern, då vi bodde i Sigtuna. Är du från Knivsta el inflyttad?
    Hoppas att det går bra med magen!

• SoMa72

Mandas mamma, vi bor i Västra Ängby, ni då?
    Var aldrig på ÖF med dottern, men nu kommer jag nog gå dit, vi kan kanske göra sällskap nån gång?
    Vad kul, när i mars fyller hon? Vår fyller den 18:e.
    Vi är inflyttade fr Uppsala sen två år tillbaka.
    När får du besked om ev snitt?
    Hoppas sammandragningarna och foglossningen blir bättre snart!

• cjohannas
    Dropparsglitter skrev 2014-02-09 00:26:13 följande:
    Samma BF som mig då :) Vi är relativt nyinflyttade till Industristaden. Innan bodde vi många år i Fålhagen. Sonen är överlycklig över lillasyster :) han planerar redan vad de ska hitta på och vad han ska lära henne :)
    Yes :)
    Hoppas ni trivs. 

Vad kul att han är överlycklig att han ska få en lillasyster. :) 
    Vad gulligt!! 

Hur går det för dig ? Har du mycket förvärkar ?
Svar på tråden BF April 2014 Uppsala