• Caroline 246

Thigh gap eller ej?

Min bonus har stora problem med sin självbild och senaste besattheten är Thigh gaps.

Enligt henne så är man inte vackar utan sådant, så jag blev nyfiken på vad andra tycker och om detta verkligen stämmer? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Thigh gap eller ej?
  • Caroline 246
    LaFontaine skrev 2013-07-22 14:52:12 följande:
    Jag blir lite illa berörd av den här tråden, främst av två skäl. Dels för att flickan identifierar sig så mycket med sin kropp och andras ideal. Det är oerhört tråkigt att unga flickor ska behöva må dåligt över hur de ser ut och är byggda och det är oerhört tråkigt att toleransen inte är större.

Dels blir jag också illa berörd av hur vuxna (?) människor tar sig friheten att kommentera andras kroppar på ett så tydligt negativt sätt. Någon "tyckte synd om" kvinnor med mellanrum  mellan låren och flera uttrycker hur fult det är. På vilket sätt är sådana negativa kommentarer bättre än tycka och tänka som småflickor som förhoppningsvis kommer att växa till sig och tänka annorlunda om bara några år?

Som någon skrev beror det hela på hur man är byggd. Jag är själv byggd med breda höfter och smalare ben vilket lätt ger en sådan glipa, också i jeans. Om någon tycker synd om mig för detta är det bara att beklaga och hoppas att också ni, precis som osäkra tonårsflickor, en dag växer till er!
    Nej tråden är ju inte byggd för att kritisera hur du eller någon annan ser ut, den kom till för att jag blev nyfiken på hur media påverkar vår syn och vad vi attraheras av.
    Hetsen att man inte är lyckad om man inte väger 50 kg är fortfarande stor bland unga och säkert även hos oss över 35`och uppåt med. 

Och lite om hur jag ska bearbeta en tjejs självförtroende och visa att alla tycker olika.

Idealen ändras ständigt och har gjort så under alla 10 000 år som människan existerat, hittills har jag bara hört talats om ett enda folkslag som inte bryr sig om det yttre.

När det gäller bilden så är det en och samma person som visar hur man ska posera för att det ska se ut som ett thigh gap.
    Och som sagts tidigare i tråden, alla kan inte uppnå detta ideal.

Men skönhet kommer i alla former och den största kommer inifrån, en rejäl utstrålning kan skapa den vackraste.
    Bara att se på Cleopatra, hon var ingen traditionell skönhet.
    Hon har beskrivits och avbildats med kroknäsa och alldagligt utseende, men hennes närvaro, intelligens och charm fällde kejsare till marken. 
    Och fortfarande 2000 år efter hennes levnad så omtalas hon, så yttre skönhet är ingen måttstock.

Så jag ber om ursäkt att du blivit illa berörd, det var inte syftet att klanka ned på kroppstyper.
  • bananasen

Alla är fina som dem är, med gap eller utan! =) Sådeså! 

• Vanilla ice queen

Om det skulle vara ett ultimatum för om man är snygg eller inte tycker jag låter dumt. Men klart skönast är det ju att ha ett gap mellan låren. För mig handlar det om ett par kilos viktuppgång för att inte ha det och nu på sommaren så är det ju helt klart skönast att slippa att varma klibbiga lår skaver mot varandra...

• Themis

Gud så fånigt...

Män är från Mars, Themis är från Styx. /Aniiee, indirekt
  • Indianica

Många ungar tjejer har sådant gap numera och jag trodde de var undernärda... Jag tycker tjejen till höger har sexiga ben, men inte hon med gapet.

• LunaLunatic
    Indianica skrev 2013-07-26 19:28:24 följande:
    Många ungar tjejer har sådant gap numera och jag trodde de var undernärda... Jag tycker tjejen till höger har sexiga ben, men inte hon med gapet.
    Samma tjej.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LaFontaine
    Caroline 246 skrev 2013-07-22 15:44:41 följande:
    Nej tråden är ju inte byggd för att kritisera hur du eller någon annan ser ut, den kom till för att jag blev nyfiken på hur media påverkar vår syn och vad vi attraheras av.
    Hetsen att man inte är lyckad om man inte väger 50 kg är fortfarande stor bland unga och säkert även hos oss över 35`och uppåt med. 

Och lite om hur jag ska bearbeta en tjejs självförtroende och visa att alla tycker olika.

Idealen ändras ständigt och har gjort så under alla 10 000 år som människan existerat, hittills har jag bara hört talats om ett enda folkslag som inte bryr sig om det yttre.

När det gäller bilden så är det en och samma person som visar hur man ska posera för att det ska se ut som ett thigh gap.
    Och som sagts tidigare i tråden, alla kan inte uppnå detta ideal.

Men skönhet kommer i alla former och den största kommer inifrån, en rejäl utstrålning kan skapa den vackraste.
    Bara att se på Cleopatra, hon var ingen traditionell skönhet.
    Hon har beskrivits och avbildats med kroknäsa och alldagligt utseende, men hennes närvaro, intelligens och charm fällde kejsare till marken. 
    Och fortfarande 2000 år efter hennes levnad så omtalas hon, så yttre skönhet är ingen måttstock.

Så jag ber om ursäkt att du blivit illa berörd, det var inte syftet att klanka ned på kroppstyper.
    Jag blev inte illa berörd av din trådstart. Jag håller med om det är oerhört sorgligt och problematiskt att unga tjejer mår så pass dåligt av sina kroppar. Det gör mig verkligen ledsen! Det är klart att vi alla har ideal och mer eller mindre komplex, men det är också så att vi alla är olika, både till det inre och det yttre.

Det som gjorde mig illa berörd med tråden var flera av de svar du fick. Jag tycker att det är om än mer sjukt att vuxna människor gör sådana bedömningar av kroppar som visats på här. Det är sorgligt att läsa att en vuxen kvinna går runt och tycker synd om kvinnor som har ett glapp mellan låren. Det är sorgligt att läsa hur osexigt det är, eller hur fult det är med än det ena eller det andra. Jag trodde i min enfald mer om vuxna människor, men till och med de tonåringar jag har i min närhet har mer hyfs och stil än vad flera svar i tråden visat upp.
  • Minniemousemommy
    Caroline 246 skrev 2013-07-21 13:50:37 följande:

Min bonus har stora problem med sin självbild och senaste besattheten är Thigh gaps.

Enligt henne så är man inte vackar utan sådant, så jag blev nyfiken på vad andra tycker och om detta verkligen stämmer? 
    Jag tycker att thigh gap är snyggast, bara det inte det sjukligt ut. Själv har jag haft det i hela mitt liv så jag gillar ju det eftersom jag gillar mig själv också.
  • cirkusmusen

OM DU SLUTAR ATT BEDÖMA KROPPAR SOM FINA ELLER FULA SÅ SKA DU SE ATT DET LÖSER SIG!!

Seriöst, du vill få henne att få en bättre självbild genom att ytterligare påpeka vad som är "fint". Lägg ner.  

• Caroline 246
    cirkusmusen skrev 2013-11-06 20:06:14 följande:
    OM DU SLUTAR ATT BEDÖMA KROPPAR SOM FINA ELLER FULA SÅ SKA DU SE ATT DET LÖSER SIG!!

Seriöst, du vill få henne att få en bättre självbild genom att ytterligare påpeka vad som är "fint". Lägg ner.  
    Jag har inte talat med henne om vad jag tycker är fint eller ej och faktum är att alla tycker olika beroende på smak.
    Det var av nyfikenhet vad andra tycker som jag gjorde denna tråd och jag fick rätt att alla gillar olika, skönhet finns i alla former.
    Så puss på dig och seriöst, LÄS LITE INNAN DU SKRIVER.
  • Caroline 246
    Minniemousemommy skrev 2013-11-06 20:01:28 följande:
    Jag tycker att thigh gap är snyggast, bara det inte det sjukligt ut. Själv har jag haft det i hela mitt liv så jag gillar ju det eftersom jag gillar mig själv också.
  • cirkusmusen
    Caroline 246 skrev 2013-11-13 23:53:30 följande:
    Jag har inte talat med henne om vad jag tycker är fint eller ej och faktum är att alla tycker olika beroende på smak.
    Det var av nyfikenhet vad andra tycker som jag gjorde denna tråd och jag fick rätt att alla gillar olika, skönhet finns i alla former.
    Så puss på dig och seriöst, LÄS LITE INNAN DU SKRIVER.
    "skönhet finns i alla former", där påpekar du hur viktigt det är med skönhet. Varför inte bara fokusera på hur en människa är bra som person istället för utseendet? Om det är så viktigt att påpeka vad skönhet är, vad är det för fel på att vara ful? Återigen fokus på utseendet. 
  • Caroline 246
    cirkusmusen skrev 2013-11-13 23:59:22 följande:
    "skönhet finns i alla former", där påpekar du hur viktigt det är med skönhet. Varför inte bara fokusera på hur en människa är bra som person istället för utseendet? Om det är så viktigt att påpeka vad skönhet är, vad är det för fel på att vara ful? Återigen fokus på utseendet. 
    Det är din tolkning och det får stå för dig.
    Du kan lägga ord i min mun om att jag anser eller tycker si, men i slutändan är det dina ord, dina tankar och din tolkning.

• Utflykt i verkligheten
    krille62 skrev 2016-05-31 10:19:37 följande:
    Överlägset snyggast då låren inte tar i varandra.
    Tråden är från juli 2013. Jag tror att ts och hennes bonusdotter har löst saken vid det här laget...
Svar på tråden Thigh gap eller ej?