Caroline 246 skrev 2013-07-22 15:44:41 följande:
Nej tråden är ju inte byggd för att kritisera hur du eller någon annan ser ut, den kom till för att jag blev nyfiken på hur media påverkar vår syn och vad vi attraheras av.
Hetsen att man inte är lyckad om man inte väger 50 kg är fortfarande stor bland unga och säkert även hos oss över 35`och uppåt med.
Och lite om hur jag ska bearbeta en tjejs självförtroende och visa att alla tycker olika.
Idealen ändras ständigt och har gjort så under alla 10 000 år som människan existerat, hittills har jag bara hört talats om ett enda folkslag som inte bryr sig om det yttre.
När det gäller bilden så är det en och samma person som visar hur man ska posera för att det ska se ut som ett thigh gap.
Och som sagts tidigare i tråden, alla kan inte uppnå detta ideal.
Men skönhet kommer i alla former och den största kommer inifrån, en rejäl utstrålning kan skapa den vackraste.
Bara att se på Cleopatra, hon var ingen traditionell skönhet.
Hon har beskrivits och avbildats med kroknäsa och alldagligt utseende, men hennes närvaro, intelligens och charm fällde kejsare till marken.
Och fortfarande 2000 år efter hennes levnad så omtalas hon, så yttre skönhet är ingen måttstock.
Så jag ber om ursäkt att du blivit illa berörd, det var inte syftet att klanka ned på kroppstyper.
Jag blev inte illa berörd av din trådstart. Jag håller med om det är oerhört sorgligt och problematiskt att unga tjejer mår så pass dåligt av sina kroppar. Det gör mig verkligen ledsen! Det är klart att vi alla har ideal och mer eller mindre komplex, men det är också så att vi alla är olika, både till det inre och det yttre.
Det som gjorde mig illa berörd med tråden var flera av de svar du fick. Jag tycker att det är om än mer sjukt att vuxna människor gör sådana bedömningar av kroppar som visats på här. Det är sorgligt att läsa att en vuxen kvinna går runt och tycker synd om kvinnor som har ett glapp mellan låren. Det är sorgligt att läsa hur osexigt det är, eller hur fult det är med än det ena eller det andra. Jag trodde i min enfald mer om vuxna människor, men till och med de tonåringar jag har i min närhet har mer hyfs och stil än vad flera svar i tråden visat upp.