• Caroline 246

Thigh gap eller ej?

Min bonus har stora problem med sin självbild och senaste besattheten är Thigh gaps.

Enligt henne så är man inte vackar utan sådant, så jag blev nyfiken på vad andra tycker och om detta verkligen stämmer? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Thigh gap eller ej?
  • Caroline 246

Vacker menade jag såklart, inte vackar. 

Jag skulle gärna vilja be om tips på hur man jobbar med en underbar tjejs självbild och självförtroende, det känns som att inget jag försöker uppmuntra med går fram. 

• Sadie

Du borde ha med alternativet "är helt ointressant hur brett man har mellan låren"... För jag kan inte för mitt liv förstå vad det skulle spela för roll? Om jag nu inte har missuppfattat trådstarten?

• Caroline 246
    Sadie skrev 2013-07-21 14:04:01 följande:
    Du borde ha med alternativet "är helt ointressant hur brett man har mellan låren"... För jag kan inte för mitt liv förstå vad det skulle spela för roll? Om jag nu inte har missuppfattat trådstarten?
    För min bonus är det viktigt och enligt henne så skrivs det mycket om detta på olika forum.
    Så av nyfikenhet vill jag se vad andra tycker.

Skulle varit bra med "ointressant" alternativet, men tänkte inte på det.
  • LunaLunatic

Generellt kan jag tycka det ser otäckt ut med stort mellanrum. Speciellt i supertajta jeans.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Magda86

Ok om det är ett litet mellanrum mellan låren. Att ha flera centimetrar faller inte mig i smaken..
    Jag skulle inte medvetet försöka få så stort mellanrum mellan låren

• Vinterankan

Nej det är faktiskt riktigt fult med ett mellanrum. Kanske att det passar när man har bikini, men inte med byxor.

• Caroline 246

Själv kan jag tycka att bilden till vänster ser konstig ut, som när man sätter på benen på en barbidocka.

Kollade runt lite på nätet om detta och det finns fullt med forum om hur man ska träna och posera för att uppnå detta thigh gap.

Kan förstå att min bonus känner press när hon hela tiden sitter och läser om detta, har försökt förklara att alla kan inte uppnå detta (har med bäckenets form att göra med) och att alla inte heller attraheras av det, samt att hon är vacker som hon är.

• Curlie

Märkliga ideal... Ännu värre är hur påverkade unga tjejer blir.

• Rådjur

Tycker hela "thigh gap"-fixeringen är helt absurd ... Ser själv ej det attraktiva med att ha ett mellanrum mellan låren, och tycker det är synd att många småtjejer bara följer istället för att ifrågasätta.

Verkar som om var och varannan tjej poserar kobent numera för att skapa det önskade mellanrummet mellan låren. 

Finns det normalviktiga människor med "thigh gap" ?      

• Caroline 246

Det kanske finns, kan säkert vara så att några är skapta så.

Men jag håller med om att det är så snedvridna skönhetsideal idag och flickorna ifrågasätter inte mediernas bild om hur dom ska se ut.

Rådjur skrev 2013-07-21 18:26:36 följande:
    Tycker hela "thigh gap"-fixeringen är helt absurd ... Ser själv ej det attraktiva med att ha ett mellanrum mellan låren, och tycker det är synd att många småtjejer bara följer istället för att ifrågasätta.

Verkar som om var och varannan tjej poserar kobent numera för att skapa det önskade mellanrummet mellan låren. 

Finns det normalviktiga människor med "thigh gap" ?      

Svar på tråden Thigh gap eller ej?