• Caroline 246

Thigh gap eller ej?

Min bonus har stora problem med sin självbild och senaste besattheten är Thigh gaps.

Enligt henne så är man inte vackar utan sådant, så jag blev nyfiken på vad andra tycker och om detta verkligen stämmer? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Thigh gap eller ej?
  • The past is now
    mycketsaft skrev 2013-07-21 19:32:59 följande:
    Här har vi en som inte alls händer med i hur "idealet" förändras.. Har som tur är missat att det skulle vara inne, har aldrig ens hört uttrycket tigh gap. Nej, det ser otäckt ut på den vänstra bilden.
  • Bebelle

Krävs det inte rätt breda höfter för att kunna få till den där glipan? Jag är inte jätteförtjust i sånt mellanrum men har man stora höfter och små lår så blir det så och det kan man väl leva med.

• Caroline 246
    mycketsaft skrev 2013-07-21 19:52:00 följande:
    Haha, kanske lika bra det, så slipper man må dåligt över sina skavanker som man inte tänkt på tidigare ;)

• Chianti
    Caroline 246 skrev 2013-07-21 16:13:15 följande:
    Själv kan jag tycka att bilden till vänster ser konstig ut, som när man sätter på benen på en barbidocka.

Kollade runt lite på nätet om detta och det finns fullt med forum om hur man ska träna och posera för att uppnå detta thigh gap.

Kan förstå att min bonus känner press när hon hela tiden sitter och läser om detta, har försökt förklara att alla kan inte uppnå detta (har med bäckenets form att göra med) och att alla inte heller attraheras av det, samt att hon är vacker som hon är.

Du kanske skulle prata med bonusen om att dra in möjligheten att surfa om hon inte klarar av att hantera pressen på hur man "ska" se ut.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Caroline 246

Jo, men det är inte riktigt min sak att bestämma.

Sedan så tror jag inte att det kommer påverka hur hon ser sig själv.

Jag vill hellre uppmuntra och bearbeta än att begränsa och skapa en situation där hon döljer, för att inte bli av med privilegier.

Det är ju inte bara nätet heller som påverkar. Det finns i tidningar, reklam, tv och bland kompisar.

Chianti skrev 2013-07-21 20:12:17 följande:
    Du kanske skulle prata med bonusen om att dra in möjligheten att surfa om hon inte klarar av att hantera pressen på hur man "ska" se ut.

• Äppelpaj80

Hur gammal är hon förresten? Minns hur rubbad man var i perioder av tonåren. Tror det är ganska vanligt att tonårstjejer får fix idéer om hur de ser ut och framförallt hur de borde se ut. :/

• Caroline 246

Hon är i tonåren, vill inte skriva ut för mycket om henne så hon blir uthängd, då vi är i öppet forum.

Men hoppas det bara håller sig till en kort fix ide :/

Äppelpaj80 skrev 2013-07-21 23:04:16 följande:
    Hur gammal är hon förresten? Minns hur rubbad man var i perioder av tonåren. Tror det är ganska vanligt att tonårstjejer får fix idéer om hur de ser ut och framförallt hur de borde se ut. :/

• Caroline 246

Hon är i tonåren, vill inte skriva ut för mycket om henne så hon blir uthängd, då vi är i öppet forum.

Men hoppas det bara håller sig till en kort fix ide :/

Äppelpaj80 skrev 2013-07-21 23:04:16 följande:

• Idha

Jag tror tyvärr inte ens att bilden till vänster är ett "riktigt" thigh gap utan att det bara gäller om knäna går ihop. Dvs låren ska inte nudda varandra när fötter och knän nuddar. Oftast är ett thigh gap lättare att uppnå i sittande position. Jag minns det där från när jag var ung i mitten av 90-talet. För mig har de flesta såna där hangups gett med sig men ett tips är att sluta fota sig själv. Det är vansinne och leder bara till värre besatthet.

Svar på tråden Thigh gap eller ej?