Thigh gap eller ej?
Min bonus har stora problem med sin självbild och senaste besattheten är Thigh gaps.
Enligt henne så är man inte vackar utan sådant, så jag blev nyfiken på vad andra tycker och om detta verkligen stämmer?
Eh... Det där med att eftersträva thigh gap är ju lika fiffigt som när hovdamer opererade bort revben för att verka smalare på 1700-talet.
Olika kroppstyper ser helt enkelt olika ut, och att ha thigh gap handlar ju om att lårbenen sitter långt ut i förhållande till bäckenet. Naturligt för vissa, ouppnåeligt för andra. Samma som med platt mage. Vissa kommer aldrig någonsin att kunna ha en tokplatt mage med magrutor, oavsett hur vältränade de är.
Att thigh gap skulle vara avgörande för om man är snygg eller ej är lika befängt som diskussionen om vilken bröststorlek som är snyggast.
Jag har inget gap mellan låren och det jobbig är ju att jag får skav när jag går i kjol lr klänning. Föredrar därför shorts nu på sommaren. Hösten har jag leggings lr strumpbyxor under.
Det här måste vara ett ideal skapat av kvinnor för kvinnor, för det finns inga män så vitt jag vet som bryr sig...
Jag blir lite illa berörd av den här tråden, främst av två skäl. Dels för att flickan identifierar sig så mycket med sin kropp och andras ideal. Det är oerhört tråkigt att unga flickor ska behöva må dåligt över hur de ser ut och är byggda och det är oerhört tråkigt att toleransen inte är större.
Dels blir jag också illa berörd av hur vuxna (?) människor tar sig friheten att kommentera andras kroppar på ett så tydligt negativt sätt. Någon "tyckte synd om" kvinnor med mellanrum mellan låren och flera uttrycker hur fult det är. På vilket sätt är sådana negativa kommentarer bättre än tycka och tänka som småflickor som förhoppningsvis kommer att växa till sig och tänka annorlunda om bara några år?
Som någon skrev beror det hela på hur man är byggd. Jag är själv byggd med breda höfter och smalare ben vilket lätt ger en sådan glipa, också i jeans. Om någon tycker synd om mig för detta är det bara att beklaga och hoppas att också ni, precis som osäkra tonårsflickor, en dag växer till er!