Thigh gap eller ej?
Min bonus har stora problem med sin självbild och senaste besattheten är Thigh gaps.
Enligt henne så är man inte vackar utan sådant, så jag blev nyfiken på vad andra tycker och om detta verkligen stämmer?
Vacker menade jag såklart, inte vackar.
Jag skulle gärna vilja be om tips på hur man jobbar med en underbar tjejs självbild och självförtroende, det känns som att inget jag försöker uppmuntra med går fram.
Själv kan jag tycka att bilden till vänster ser konstig ut, som när man sätter på benen på en barbidocka.
Kollade runt lite på nätet om detta och det finns fullt med forum om hur man ska träna och posera för att uppnå detta thigh gap.
Kan förstå att min bonus känner press när hon hela tiden sitter och läser om detta, har försökt förklara att alla kan inte uppnå detta (har med bäckenets form att göra med) och att alla inte heller attraheras av det, samt att hon är vacker som hon är.
Det kanske finns, kan säkert vara så att några är skapta så.
Men jag håller med om att det är så snedvridna skönhetsideal idag och flickorna ifrågasätter inte mediernas bild om hur dom ska se ut.
Jag har det problemet med, när det är varmt ute men skaffade mig trosor som går ner lite mer på låret :) Funkar toppen
Mycketsaft, jag hade inte heller hört talats om det förrens ca 1 vecka sedan.
Vi är inte med i svängen längre, tydligen
Jo, men det är inte riktigt min sak att bestämma.
Sedan så tror jag inte att det kommer påverka hur hon ser sig själv.
Jag vill hellre uppmuntra och bearbeta än att begränsa och skapa en situation där hon döljer, för att inte bli av med privilegier.
Det är ju inte bara nätet heller som påverkar. Det finns i tidningar, reklam, tv och bland kompisar.
Hon är i tonåren, vill inte skriva ut för mycket om henne så hon blir uthängd, då vi är i öppet forum.
Men hoppas det bara håller sig till en kort fix ide :/
Hon är i tonåren, vill inte skriva ut för mycket om henne så hon blir uthängd, då vi är i öppet forum.
Men hoppas det bara håller sig till en kort fix ide :/