• JETS

Vi som fick 3:an september 2012

Fortsättningstråd "vi som väntar tredje i september"

Kanske dags att hamna i rätt kategori i forumet då vi inte är gravida längre.

♥ Emil 040207 ♥ Tilda 050906 ♥ BF 120831 ♥
  • Svar på tråden Vi som fick 3:an september 2012
  • JessikaSv

Jag tycker det är så lyxigt nu när man är mammaledig, finns ju plötsligt massa tid till sånt man stressar med annars till jul. Julpyntat och städat, granen inne och klädd, lussekatter och pepparkakor bakade med de stora barnen, julklappar inhandlade osv. Nu väntar vi bara på tomten... :) Vi har bara två paket till lilleman, han vet ju inte vad det innebär med jul ännu, men nästa jul blir säkert annorlunda. Så gosig med bebistiden, får inte nog av att lukta och pussa på vår lilla bebis. :)

• Greifing

Kikar in och trodde jag har massor att ta igen, men ser att ni inte skrivit så mycket. Ni är nog precis som jag, upptagen med familjelivet med alla barnen. 

Stella blir i morgon 4 månader. Sista vägningen för ett par veckor sedan hamnade på 6500 gram och 61,5 lång tror jag. Hon hoppade väldigt snabbt till 62 då hon växte som attans i början av sitt liv. Men nu verkar damen har stannat av lite.

Helammar fortfarande, ska börja drugas med att ge ersättning till natten. Hon har gått från att sova hela nätter till att vakna flera gånger. Är inte riktigt nöjd.

Annars är hon en väldigt glad tjej som älskar att höra sig själv skratta och prata. I bland får man sig en omgång av bus prat och den kan vara långvarig, men så underbart!

Hoppas ni alla mammor mår bra och alla bebisar såklart!

Tänker på er Meria och Mika! Hoppas det inte är nått allvarligt! 

• Greifing

Hon har även börja ålat! De går inte fort men framåt går det. Hon kom halvvägs utanför gymmet idag. Jag är lite i chock, min lilla bebis?!  

Ha det gött 

• Hanniz

Fullt upp här också!

Wera mår fint! Två månader är hon, ligger strax över 5 kg i vikt och ca 57 cm lång. Nöjd, glad och verkar trivas fint med allt. Vaknar en gång på natten men sover annars gott. Amningen har inte funkat alls så Hob har fått ersättning sen typ vecka 2.

Annars är det fullt upp som sagt. Snart jul vilket innebär matlagning, bak, godistillverkning och annat mys.

• Sladdis12

Min lilla Alva är 11 veckor idag. Är för det mesta en glad tjej men extremt sällskaplig! Vill helst sitta o gosa i knät o ska hon ligga p å golvet så ska hon roas efter en stund annars blir hon kinkig! Tur man har lite hjälpredor här hemma, syskonen är nämligen ännu roligare än mamma!

Helammar fortfarande o är ju en bit bort från smakisar ännu! Går bra med amningen, får äta fritt på dgn i då kan det bli allt från 1 h - 4 h emellan. På natten äter hon vid 3-tiden.

Julen ser vi fram emot extra i år när man inte behövt stressa med allt. köpt det mesta på nätet, är ju så smidigt. O på dgr småpysslar jag lite med julstök. Angående julklappar till lillan så köper vi 2 pkt, hon kommer få skallror man sätter på händer o fötter o en badleksak. Skulle ju absolut klara sig ändå men ffa hennes syskon tycker det är viktigt att även hon får paket

• Greifing

Hoppas ni alla haft en bra jul

Min lilla dam sov igenom nästan hela julafton. Var vaken för att kika på tomten och öppna paket, och det man absolut måste göra, äta, klämma och känna på dom innan hon la sig igen för att sova hela kvällen OCH natten

Hon sover nu hela nätter igen. Hennes orättvisa mage ställer till det så när det gått 6-7 dagar utan bajsning så sover hon oroligt. börja ana mönstret nu.

god fortsättning ! 

• Nr3 i september

Hej alla och god fortsättning! Det var länge sedan sist men nu fick jag en minut över så jag tänkte kolla hur det går för er! Sköter sig era bebisar? Växer de som de ska? Hur sover de?

Vi fick ju en pojke i slutet av september. Han var stor då och är mycket större nu. Skrattande Han väger 7,5 kg drygt nu vid tre månaders ålder. Två kurvor över normalkurvan... Han är 64 cm lång, en kurva över, så han är tjockare än vad han är lång. Skrattande 

Han är väldigt aktiv. Aktiv och glad. Han vill vara med där det händer grejer. Han älskar sina storasystrar och skrattar bara han ser dem. Tjejerna blir mer och mer förälskade i honom och det är så roligt att se. Han har precis börjat att greppa efter saker. Han är inte tvärsäker precis, mycket viftande och flaxande men till slut hittar han rätt. Han gillar att skutta också. Han studsar upp och ner när man ställer honom på knät. Jag blir helt slut i armarna... 

Han äter varannan timme på natten just nu. Han har alltid ätit många gånger på natten, 2-3 gånger jämt men nu i jul har han ökat på... Obestämd Jag får känslan av att han vaknar för att han måste fisa. Jag är snabb att ge honom brösten och som tur är somnar han om. Nu i jul har han sovit 9-9 och det har varit lyx även om jag vaknar varannan timme... På dagen går det längre mellan matningarna och det gör mig frustrerad men det är väl bara att acceptera. Dagen han blir fyra månader ska han få gröt. Jag tror att han kommer att gilla gröt. Skrattande

Skriv och berätta! Jag är jättenyfiken på hur det går för er!! 

• JETS

Ja, usch va dålig man är på att gå in här och skriva

Här är det full rulle. Jag trodde nog inte att det skulle bli så stor skillnad mellan 2 och 3 men jag börjar tro att den största förändringen är att ha en bebis igen. Man är ju inte van. Dom stora är ju så självständiga.

Linus får fortfarande bara bröstmjölk, eller ja han har börjat äta lite gröt. Gröt och majspuré är riktiga favoriter och jag har börjat längta lite tills jag kan sluta amma, det börjar bli jobbigt nu och jag har stora problem med mjölkstockning :( men men, snart är det över. Tänkte hålla på tills han blir 6mån iaf på heltid sen får vi se.

Den här lilla Herren har inte bråttom alls med att göra och kunna saker och på något sätt passar det mig ganska bra, eftersom detta blir sista så har jag honom gärna som liten bebis så länge som möjligt

Hur tänker ni med fler barn? Här är det stopp nu men ni kanske har planer för fler? När då?

• Sladdis12

Här är det oxå full fart men just idag så känns det lite tomt o tyst i huset! Har haft man o barn hemma sen veckan innan jul o nu är de tillbaka på jobb o skola. Alva har blivit bortskämd med massor av uppmärksamhet under alla helger o blir nu snabbt missnöjd om inte mamma ägnar sig åt henne

Mun lilla tjej växer så det knakar, är en liten tjockis med härliga veck överallt. Vägde i början av jan vid 3 mån 7200 o var 62 cm lång. Helammar fortfarande vilket funkar bra. Har plötsligt börjat äta väldigt ofta på natten från att ha sovit jättebra.... Är väl ngn tillväxtspurt så hon behöver mer.

Hon har börjat greppa efter saker även om hon ofta misslyckas, men blir väldigt nöjd när hon väl får tag i ngt. Rullar inte runt ännu men är ganska nära nu, är en arm som tar emot vilket gör henne jättearg!

Här är det oxå sista barnet så jag försöker njuta extra denna gång!

• Nr3 i september

Det är sista barnet för oss också. Tjejerna vill att vi skaffar en bebis till (för han är ju så gullig) men jag säger stopp och belägg. Glad

Jag drabbades också av trebarnschocken. Trodde inte heller att det skulle bli så stor skillnad. Vi hade ju kommit ur småbarnsåldern och nu skuttade vi tillbaka dit. Det är mysigt men det är förstås en stor omställning. Jag är också mycket mer orolig än vad jag trodde att jag skulle vara. Det är en annan slags oro. Jag är inte rädd för att han inte får mat eller att han fryser som jag kunde bekymra mig för med de tidigare barnen. Nu är det mer en oro för livet, att livet är så skört. Man vet inte vad som händer och hur det kommer att gå. Det gäller att ta vara på varenda sekund.

Jag vet inte, det är väl för att jag är äldre nu...

JETS och Sladdis: Jag har glömt bort, hur gamla är storasyskonen?

• JePaLuLi

Här är det också full fart. Storebröderna är så stolta över lillebror, blir lite tårögd när jag tänker på hur fina de är med honom. Det har gått över förväntan allting faktiskt och jag är förvånad över hur bra allt flyter på.
    Helammar Isak, men har tänkt att introducera lite gröt snart.

Här blir det nog inga fler barn, jag tycker tre känns lagom. Men det skär lite i hjärtat av tanken på att aldrig mer få vara gravid och uppleva bebistiden... Maken nämnde för nån dag sen att vi kanske skulle satsa på en sladdis om några år, men man blir ju inte yngre direkt.

• Meria

Mika mår fint efter att ha varit förkyld i 3-4 veckor nu :-/ Vi var rädda för att det skulle vara RS, men det var bara två dryyyga förkylningar som tog vid efter varann. Han blir 5 månader nästa vecka (vart nu de månaderna tog vägen...). Sist vi vägde honom var han uppe i nästan 8 kg till sina 68 cm Så knak sa det och han tog igen de hektona han gick ner och la till nåra kilon... Flaskmatningen gjorde sitt

Storebröderna fajtar om att få leka med honom (typ, busa så han skrattar ungefär) och den biten flyter bara på...  

Och en smärre nervös hjärtattack på tanken med fyra barn, så tre räcker gott och väl för oss Det var verkligen att börja om när mellanbrorsan var 3.5 år, precis kommit ur den värsta småbarnsbiten och tjoff var man på dag 1 igen ;) 

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Greifing

Hur mår alla mammor och barn? :) 

Året har gått otroligt fort. Stella är 14 månader  :) Flera ord säger hon och är otroligt orädd för allt

Hoppas ni mår bra och att sommaren varit fantastiskt

• Meria

Mika röjer... Gör han ;) Han är glad mest hela tiden, ryter till när han är hungrig och trött, annars inget. Äter som en häst och sover på nätterna. Så inga problem här inte :D

Han pratar lite, har en handfull ord som man kan lyssna sig till. Titta, se, mamma, pappa, oj...

Han är inte så vild egentligen, mer busig. Det är liv i honom varenda sekund han är vaken, leker med grejer, springer efter bröderna, kutar till badrummet sekunden dörren står öppen. Härisist plumsade han i badkaret när jag stod och duschade där... fanns lite vatten i botten och han ville plaska. Så han for i med kläderna på. Lite så ;)

Jag började jobba i aug, min man är föräldraledig månaden ut. Så det är inskolning på dagis som gäller just nu, han börjar i november. Vemodigt som tusan  

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • JePaLuLi

Vad kul med lite liv i tråden :)
    Här är det också full fart. Isak är en bestämd liten herre som älskar att härja och busa med brorsorna. Jag jobbar sen i augusti och maken är hemma och är föräldraledig. Tanken var att vi skulle skola in lilleman på förskolan i november, men jag ringde förra veckan och ändrade till januari. Han känns ju så liten än

• Greifing
    Meria skrev 2013-10-21 14:43:09 följande:
    Mika röjer... Gör han ;) Han är glad mest hela tiden, ryter till när han är hungrig och trött, annars inget. Äter som en häst och sover på nätterna. Så inga problem här inte :D

Han pratar lite, har en handfull ord som man kan lyssna sig till. Titta, se, mamma, pappa, oj...

Han är inte så vild egentligen, mer busig. Det är liv i honom varenda sekund han är vaken, leker med grejer, springer efter bröderna, kutar till badrummet sekunden dörren står öppen. Härisist plumsade han i badkaret när jag stod och duschade där... fanns lite vatten i botten och han ville plaska. Så han for i med kläderna på. Lite så ;)

Jag började jobba i aug, min man är föräldraledig månaden ut. Så det är inskolning på dagis som gäller just nu, han börjar i november. Vemodigt som tusan  
    Stella vaknade en gång och åt tills hon var kring året, men nu har hon sovit hela nätterna i 2-3 månader ca. Somnar kl 19 varenda kväll och vaknar 12 h senare. Skönt och få sova tycker även mamman i huset.  

Stella är inskolad och trivs jätte bra. Hon är trygg och jag är jätte trygg så det känns bra, Var som du skrev, väldigt vemodigt..  Men hon har klarat det galant! :)  Dom är ju otroligt anpassningsbar dom små liven. 

JePaLuLi skrev 2013-10-21 21:00:32 följande:
    Vad kul med lite liv i tråden :)
    Här är det också full fart. Isak är en bestämd liten herre som älskar att härja och busa med brorsorna. Jag jobbar sen i augusti och maken är hemma och är föräldraledig. Tanken var att vi skulle skola in lilleman på förskolan i november, men jag ringde förra veckan och ändrade till januari. Han känns ju så liten än

Skönt att ha han hemma en stund till  

• JePaLuLi

Ja det är det. Jobbar ju själv på förskolan och det känns inte bra att se de små ettåringarna som går på tok för långa dagar. Klart att de fixar det, men det är inte optimalt.

• Hanniz

Här går dwt fint!

Wera har fyllt ett pch är glad, sprallig och lever livet! ;)

Hon ska börja på förskola i januari, tidigt kan jag tycka men nu har jag kommit in på min drömutbildning och känner att jag måste ta chansen.

Men, hon kommer vara på samma förskola som sina syskon och vi vet hur fantastiskt den är så dwt känns ändå bra.

• Greifing

Herrejösses! Nu har våra blivit 3 år (nästan iaf) Tiden går! Hur mår eran säkerligen busiga barn?

Nån som planerar för en nr 4?

Svar på tråden Vi som fick 3:an september 2012