Vi som fick 3:an september 2012
Fortsättningstråd "vi som väntar tredje i september"
Kanske dags att hamna i rätt kategori i forumet då vi inte är gravida längre.
Fortsättningstråd "vi som väntar tredje i september"
Kanske dags att hamna i rätt kategori i forumet då vi inte är gravida längre.
Sempers magdrp borde följa med från bb hon är en så mkt nöjdare liten tjej sen vi började med dem o har sovit i sin vagga i 2 dgr!! hoppas det håller i sig nu bara!!
Greifing - skönt att amningen kom igång igen, är ju så smidigt när det funkar!
JessikaSv - kan känna igen mig i det du känner om att allt är sista ggn! Men iom att man vet det så njuter man desto mer precis som du skriver!
Alva är 6 v lite drygt!
Första två veckorna sov Linus mellan oss men började natten med vagninsatsen då han somnade i den på kvällen. När han var drygt 1,5 månad började vi låta han sova i sin säng som står i vår fotända. Han verkar gilla det då han bara vaknar en gång per natt mellan 4-6 någon gång. Ibland lyfter jag över honom till oss då för ju närmare 6 han vaknar, ju piggare är han och svår att få och somna om. Då funkar "bredvid mammas bröst" ganska fint ;)
Vi har dock väldigt svårt att få in någon rutin dagtid. När kommer det? Just nu är det huller om buller på dagarna :-S
Vi har börjat få in lite rutin tycker jag. Han är nu 8 veckor. Han sover alltid ett långt pass på fm, från ca kl 10 och sedan 3-4 timmar senare vaknar han. Sedan tar han en kort tupplur vid fyra/fem tiden, bara ca en halvtimme, max en timme. När vi lägger oss ammar jag honom och han somnar hos mig i sängen. Sedan vaknar han ca 03.00 för att äta, och sedan en gång till på morgonkvisten. Vissa nätter äter han varannan timme men oftast ser det ut som jag skrev. :) Tack och lov... Kvällarna är lite oroliga, han vet inte vad han vill riktigt. Men annars känns dagarna ganska rutinfyllda. Det är skönt tycker jag. :)
Här har vi inte direkt fått till några rutiner.... Alva sover o äter väldigt oregelbundet fortfarande. När hon somnar på dagarna kan hon sova allt från 1 h till 3 h o beroende på hur länge hon sovit så orkar hon vara vaken olika länge efteråt.... Nätterna ser oxå olika ut beroende på när hon somnat på kvällen, men hon sover ca 5 h från att hon somnat, äter sen o sover 3 h till. Helt ok nätter faktiskt.
Äter fortfarande väldigt ofta när hon är vaken, ibland en gång/ timme! Vill oftast bara ha en slurk, använder mao mig som tröstnapp....
En liten nyfiken undran till er som ammar! Dricker ni ngn alkohol nu när ni ammar? Själv har jag inte druckit sen jag plussade på Stickan för snart 1 år sen. När jag fick barn för 10 år sen så var det ju big no, no att dricka ngt när man ammar o det sitter i för min del... Samtidigt är det ju sååå gott med ett glas vin till maten o de nya rönen säger ju att det är helt ok... Självklart ska man dricka väldigt måttligt så man kan ta hand om sitt barn!
Men som sagt än så länge inget för min del men har funderat lite på om jag vid ngt festligt tillfälle så... Men det känns fel.... Ni ser kluven!!
Hur gör ni andra??
Jag känner precis likadant!! När de äldre kom var det ett stort NEJ! Jag försökte för några veckor sedan tog en mun men höll typ på att kräkas för att det kändes så fel så jag skippar det tills jag ammat klart. Har jag klarat mig i 9mån gör väl inte några månader till någon skillnad
Är det här ni håller till?
Visst är det busigt, JePaLuLi
Ja det må jag säga
Är nästan aldrig på fl längre.
Som svar på frågan så dricker jag ingen alkohol när jag ammar. Känner inget sug efter det heller.