• JETS

Vi som fick 3:an september 2012

Fortsättningstråd "vi som väntar tredje i september"

Kanske dags att hamna i rätt kategori i forumet då vi inte är gravida längre.

♥ Emil 040207 ♥ Tilda 050906 ♥ BF 120831 ♥
  • Svar på tråden Vi som fick 3:an september 2012
  • snowinsummer

Jag är också här nu. Sällan inne på FL nuförtiden..
    Min dotter är 2.5 månader nu - växer så det knakar! Hon får både ersättning och ammas lite - men hon är inte så sugen på bröstet så det blir mest nattetid.

Hon vaknar ca två ggr per natt och tycker det är dags att kliva upp vid 7 på morgnarna. Sover i egen spjälis brevid min sida a sängen.

Har i förra veckan börjat hitta sina händer och ligga och spana in dem :)

Jag har glömt vid vilken ålder de "ska" göra olika saker - sitta upp, gripa medvetet osv. Finns det ngn ra överskådlig sida på nätet om detta?

Sladdis: Jag har tagit ett glas vin vid ngt tillfälle (minns iofs inte om jag ammade den natten eller om hon fick ersättning), något smo jag aldrig hade ens snuddat tanken vid med de äldre barnen :)

Ha det!

• Sladdis12

Kul att fler hittar hit! Har precis varit på fika med ett gäng mammor från en annan tråd här på FL, men vi är väl lite väl utspridda för att träffas IRL

Snowinsummer - verkar ju flyta på bra hemma hos dig oxå! Har ingen koll på ngn bra sida, har en hederlig bok hemma från de stora barnen så jag kikar i den.... Sitta upp vet jag att mina gjorde vid 6 mån iaf.

Hanniz - allt bra med dig?

Jets - hur gick det på konferensen förresten?

• JETS

Jo det gick faktiskt bra, över förväntan! Jag måste säga att det var väldigt skönt att åka tåg då man kan amma när det behövs, byta blöja när man vill och även gå omkring om det behövs. Linus sov i princip hela kursen, dock lite oroligt så jag fick skaka vagn m.m typ hela tiden. Jag var jätte nervös och svettades som en gnu hela dagen men det gick bra tillslut.

Efter kursen åkte vi hem och sov hos min farmor, där blev vi ompysslade till max gamla människor verkar tro att vi yngre aldrig äter för det var något hon såg till med råge.. Haha! När vi skulle åka hem dagen efter åt han 9:22, tåget gick 14:30 och han sov vidare till 16:50 men då hade jag en mycket hungrig kille. Skönt dock för både mig och mina medpassagerare att han sov hela resan :)

• Meria

Tjoflöjt folket! Mika är 3 månader nu och växer rejält på bredden efter att jag slutat amma. Så ersättning 100% numer o han är en nöjdare gosse. Sista mätningen visade på 64 cm och 6930 g, ingen liten bebis längre Något var knas med huvudkurvan, så den ska mätas om nästa vecka. Hade gått upp för mycket så de ska dubbelkolla så det inte handlar om vattenskalle eller något annat hemskt

Men han sover hela nätterna, vaknar nångång vid 5 för mat o somnar om till 8-draget. Så där emellan hinner jag göra iordning skolgrabben först, lämna till bussen (som stannar precis utanför huset) och ge mellangossen frukost osv. Så vaknar Mika lagomt till han ska kläs på, få mat å så skjutsar vi Isak till dagis. Flyter på rätt fint de flesta mornar. Men Isak är i trots deluxe samtidigt som han är superkänslig, så jag tror det är en mix av trots/uppmärksamhet efter att Mika kom. Mot lillebror är han jättegullig, så det är väl tur att han reserverar utbrotten till mig o min man Storebror är skolkaxig sådär, lärt sig uttryck de kör i skolan och vill absolut inte daltas med såvida det inte är på kvällarna när han kommer krypandes

Satte in spiral också för 2 veckor sen, så man inte behöver oroa sig för den biten. För även om jag njuter av Mika nu känner jag mig klar med bebis-perioden. För mig blir barn roligare ju äldre de blir. Jag tar hellre en trotsig 4-åring än en bebis som bökar runt o inte vill komma till ro

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Sladdis12

Meria - Hoppas det inte är ngt allvarligt med Mika! Förstår att du är orolig! Annars verkar det ju flyta på fint hemma!

Tänk snart ska vi fira våran första jul som trebarnsfamiljer allihopa! Har börjat sätta ut lite adventsstakar i fönstren, mysigt!!

Är det några av era bebisar som kräks ibland? Då menar jag inte det lilla som kan komma efter amning utan kräkning där massor kommer upp... I går kräktes Alva i sömnen när hon sov i vagnen. Stackarn, vaknade o storskrek med kräk i hela ansiktet. Mår bra annars, går upp som hon ska o äter bra.... Minns inte såna kräkningar från de stora barnen men kan ju ha glömt... Tror inte hon är magsjuk, då skulle hon kräkas oftare. Detta sker kanske var 3:e dag....

• JETS

Snart är det jul tjejer.. Jag har ingen julkänsla alls. Har inte pyntat med mer än några stjärnor och stakar i fönstrena. :( usch känner mig så tråkig men jag orkar inte.

Kommer ni köpa något till de minsta i jul? Vi tänkte faktiskt inte det. Känns på något sätt så onödigt då han knappt kan hålla i något. Vi köpte en bok som heter klappa djuren bara för att han ska få något typ.

Linus blir snart 4 månader och vi har låtit honom smaka på lite gröt, var inte så poppis men men, ska väl gå tillslut förövrigt är han väldigt snäll pojke som är väldigt glad!

• JETS

Kom på en till sak. Linus växer så det knakar stl 62 har han typ hoppat över. Samtidigt som 56 började bli för liten började vi med 68, hallå, sluta väx, min lilla bebis.

• Meria

Njae, jag har ju två grabbar som fyller i december, så för mig kretsar hela månaden kring dem och inte jul. Att de fyller på lucia o julafton tar verkligen udden av de högtiderna Så mellanbrorsan fyllde 4 igår, Loke fyller snart 6 år och Mika blir 4 månader på söndag. Han kommer få sin första smakis imorrn när folk kommer o firar Isak. Var en hög som önskade få se hans reaktion, så vi kör så Kommer ta morotspuré, var poppis för de andra två

Mika är den snällaste kidden ever, han skrattar när han är vaken o gnäller bara vid blöja, mat o trött. Inte svårsövd alls, sover hela natten i princip och är allmänt nöjd. Så livet leker här o jag hoppas det får fortsätta. Ska väga/mäta på måndag. Med storlekar sitter 62 taajt nu, så det är 68 som gäller. Var inte länge han hade 62 heller, tjoff sa det.

Vi har haft förkylning, magsjuka o ögoninflammation här hemma. Sitter med det sista just nu ;-( Mika har fått hostmedicin för han rosslar nåt hemskt o hans ögon har precis fått läka. Så fullt ös minst sagt här, rullar bara på med kalas o jul nu. Juldagen är då vi brukar andas ut lite, sällan vi far runt till släktingar då de kommer före jul o firar grabbarna varje år. Så det behövs inte ses veckan efter för att det råkar vara jul

• Meria

Och Mika får ett gosedjur/tuggleksak (haha, låter som en hund) som vi hittade på Gekås. Tror den gick på 129:-. Och det räcker gott tycker jag När de andra två precis var 1 runt jul fick de nån klapp också, tycker det är först vid 2-3 som julklapparna faktiskt ger mening åt dem

Svar på tråden Vi som fick 3:an september 2012