Vi som fick 3:an september 2012
Lägger också till mig här... :)
Lägger också till mig här... :)
Vår fina Ludvig är två månader idag. Sjukt vad tiden flyger fram... Tyckte precis att jag hade värkar och vi åkte in och födde barn. Men så mysigt det är! :)
Han har blivit snorig och det är jobbigt främst på nätterna med matning och luften i näsan. Började lätta nu, men tror han fått en ny omgång för nu rinner näsan igen på honom. Stackarn. Annars njuter vi mest, han är ett väldigt nöjt och lugnt barn, hoppas det håller sig så. Försöker att ta tillvara på dagarna så gott det går, vi skall ju inte ha fler småttingar nu. Så jag passar på att njuta och snusa på vår bebis så mkt det går när de stora barnen är i skolan. :) Usch, lite vemodigt känns det allt att det är "sista gången" man är med om detta liksom. :)
Vi har börjat få in lite rutin tycker jag. Han är nu 8 veckor. Han sover alltid ett långt pass på fm, från ca kl 10 och sedan 3-4 timmar senare vaknar han. Sedan tar han en kort tupplur vid fyra/fem tiden, bara ca en halvtimme, max en timme. När vi lägger oss ammar jag honom och han somnar hos mig i sängen. Sedan vaknar han ca 03.00 för att äta, och sedan en gång till på morgonkvisten. Vissa nätter äter han varannan timme men oftast ser det ut som jag skrev. :) Tack och lov... Kvällarna är lite oroliga, han vet inte vad han vill riktigt. Men annars känns dagarna ganska rutinfyllda. Det är skönt tycker jag. :)
Jag tycker det är så lyxigt nu när man är mammaledig, finns ju plötsligt massa tid till sånt man stressar med annars till jul. Julpyntat och städat, granen inne och klädd, lussekatter och pepparkakor bakade med de stora barnen, julklappar inhandlade osv. Nu väntar vi bara på tomten... :) Vi har bara två paket till lilleman, han vet ju inte vad det innebär med jul ännu, men nästa jul blir säkert annorlunda. Så gosig med bebistiden, får inte nog av att lukta och pussa på vår lilla bebis. :)