Hjälp! Ska sluta amma i morgon..
Hej. I morgon åker jag iväg över helgen och ska för första gången vara utan min dotter mer än ett par timmar. Ska sluta amma och det funkar inte när jag är hemma. Amy är snart 1 och kan somna på tre sätt. I bilen, och i vagnen så länge man rör sig, men stannar man en minut eller kör vagnen fram och tillbaka vaknar hon. Man måste alltså gå/köra konstant. Och så sommar hon när jag liggammar. Det innebär att vi fortfarande samsover då hon snuttar mest hela nätterna. Nu ska alltså hennes underbara pappa vara själv med henne i helgen, och jag vet att hon kommer skrika sig svettig för att tillslut slockna av utmattning. Även om han bär runt på henne, myser, pratar och Gud vet vad. Vi ska i samband med Det här försöka få över henne till egen säng. Men jag känner mig så elak som medvetet åker iväg när jsg vet hur tufft det kommer bli för dom. Jag hatar att amma, det är obehagligt, speciellt med hennes 10 tänder. Jag kan få ligga i timmar och jag blir så låst. Men samtidigt är det så praktiskt och mysigt.. Hon har ju olika band till mig och sin pappa. Han är roligast att leka med, och mig myser hon med. Hon har blivit supermysig på sistonde och kramar och pussar mig hela tiden.. Tänk om det försvinner? Tänk om hela vår relation förändras? Tänk om hon är sur på mig när jag kommer och Gud förbjude - tänk om hon inte känner igen mig eller ja, bryr sig när hon ser mig? Om hon bara sitter likgiltig?! Hon tar inte napp eller flaska, gillar inte välling och på något sätt vill vi lära henne sova hela nätter. Nu vaknar hon varannantimma och Ska amma/snutta. Hur tror ni hon kommer reagera mot mig efter den här helgen? Hur ska pappan smidigt få henne att somna och sova i egen säng? Hur ska jag göra med mjölkproduktionen i mina bröst? Hur ska jag överleva utan min lilla tjej en hel helg? ALLA tips är välkomna! Hjälp?