Inlägg från: emma ax |Visa alla inlägg
  • emma ax

Hjälp! Ska sluta amma i morgon..

När min syster var liten så åkte jag och pappa iväg med henne en helg av samma anledning, vår mamma vill sluta amma och det gick helt enkelt inte.

Jag var nästan nio då och min syster var nog 15 månader, vi hade en jättetrevlig helg tillsammans, kul för pappa att kunna ta hand om sina tjejer själv. vet att hon var lite grinig på kvällarna, men accepterade att mamma inte var i närheten. Det kan ha underlättat att vi inte var hemma, då hade hon kanske gått och letar efter mamma.

Ända problemet var att mamma fick mjölkstockning, men det gick över det med.

• emma ax

Vad kul att höra att det fungerar för er! Håller tummarna för att det håller i sig!

Har en dotter på snart 14 månader, hon äter middag vid halv sex, välling halv åtta, sen somnar hon vid 8. Vi brukar gå upp ca 6.30.

Slutade att amma i påskas, då hade jag redan börjat jobba och bara ammat en gång/dag i några veckor. Så det var inget tvärt slut och jag behövde aldrig pumpa eller hade ont. Däremot kan jag fortfarande klämma ut lite mjölk ur brösten, och det har hänt att det droppat lite när jag duschat varmt, vilket jag tycker är väldigt lustigt...

Svar på tråden Hjälp! Ska sluta amma i morgon..