Inlägg från: Sereena |Visa alla inlägg
  • Sereena

Hjälp! Ska sluta amma i morgon..

Hej,
    har inga direkta tips då jag fortfarande nattammar min lilla tjej 13 mån.
    Hon har heller aldrig tagit napp eller snuttefilt. (Välling på flaska tog hon först vid 10 mån) 

Dock har jag använt "somna utan gråt" metoden för att få henne att amma mindre på natten, så jag ammar bara kort för att hon ska somna om, sen lossar jag henne. Börjar hon gråta får hon amma igen, men det tar oftast bara kort tid så kan vi båda somna igen utan amning och utan gråt. 

En kommentar som kanske inte hör hit, men tänkte angående Thailand. Är det inte skönt att kunna ha kvar amningen då? Tänk på värmen...amning känns som det lättaste sättet att få i sitt barn vätska!
    Jag hade nog väntat tills efter resan med att sluta amma just för bekvämlighets skull... några rutiner blir det ju sällan på en resa ändå... Men det är jag det, du gör ju som du tycker är bäst.

• Sereena
    trz skrev 2012-10-12 20:04:08 följande:
    Verkar som att vi kanske valde fel period. Tänderna bråkar, hon är hård i magen och pruttar massor (kan det bero på omställningen?) sen verkar det som att hon hamnat i en separationsfas.. Det är bara jag som duger nu, och hon skriker sig blå när pappan kommer i närheten..
    På dagarna går jag mellan 1.5 och två mil för att hon ska sova. Vi hinner alltså bara hem och få i henne mat innan hon vill sova mer. Jag gör inget annat än att gå, och min kropp pallar verkligen inte trycket! Men jag försöker stå ut! Tufft som sjutton är det men det går väl över tills hon fyller 18..
    Varför inte bara börja amma igen om det känns som fel period?
    Ni kan ju testa att sluta igen när hon blir bättre i magen och ont i tänderna försvinner.
    Ligger väl ingen prestige i det hela att försöka stå ut? 
Svar på tråden Hjälp! Ska sluta amma i morgon..