• Emki

Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?

Är det någon som visat sig vara gravid, efter att ha testat jätte jätte svagt på gravtest.?

Jag har gjort flera test från testlagret sen i måndags, alla visar jätte svagt. Nått test är lite starkare, men annars är alla lika svaga, dem blir inte starkare.
    Dem är så svaga så man bara ser dem om man håller testet över en lampa.

Är det nå såkallade spökstreck eller är det någon som visat sig vara gravid, efter sådana test??

• Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-26 13:11:07 följande:

Vad tror ni om detta
    Det är svårt att bedöma, allra helst eftersom bilden verkar vara tagen med blixt och därför kan bli missvisande. 

I mina ögon ser det ut som att bilden är tagen när testet torkat = efter testtiden. Jag skymtar något svagt streck åt vänster men tycker inte att det ser riktigt jämnt ut för att vara ett "riktigt" streck. 

När testar du i förhållande till BIM och vilket test är det? Dvs är det möjligt att testa med det testet nu eller är det för tidigt? 
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-26 13:47:18 följande:

Testa tidigt. Rfsu. Mens om 6 dagar

Visst testade du även i förrgår? Är det ett likadant test? Om ja, är det någon skillnad på testet du tagit idag kontra det du tog i förrgår? Jag tycker mig se något på den här bilden men väldigt svagt och kan därmed inte avgöra om det ser ut att vara åt det rosa eller gråa hållet. Jag håller tummarna! Glad
  • Erinyh123

Ja det tog jag. Detta är från idag. Tack för svar. Jätte tacksam. Det är mer rosa än i förrgår. Samma märke

• Madelen21

Bara jag som ser detta streck???

Börjar ana graviditet mer å mer.

Symtom:

Vansinnigt hungrig hela tiden.

Svettas nå hemskt

Haft en hemsk huvudvärk

Lätt att börja gråta.

Super känslig.
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-26 16:17:09 följande:

Ja det tog jag. Detta är från idag. Tack för svar. Jätte tacksam. Det är mer rosa än i förrgår. Samma märke

Då är nog chanserna stora att det är ett ?riktigt? streck. Testa om ett par dagar igen och se om strecket ökar i styrka mot för det första. Jag håller ALLA tummar för dig och hoppas att det är en liten knodd på gång!<3
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-26 16:34:27 följande:

Bara jag som ser detta streck???

Börjar ana graviditet mer å mer.

Symtom:

Vansinnigt hungrig hela tiden.

Svettas nå hemskt

Haft en hemsk huvudvärk

Lätt att börja gråta.

Super känslig.

Är det ett cb early? Med tanke på att BIM passerat för dig tycker jag att det i sådana fall borde visa starkare. Oavsett tycker jag att strecket ser smalt och avhugget ut och skulle därför tyvärr tro att det är negativt. Kan du inte ta ett digitalt test med morgonurin?
  • Erinyh123
    svansmamman skrev 2021-10-26 18:08:19 följande:

Då är nog chanserna stora att det är ett ?riktigt? streck. Testa om ett par dagar igen och se om strecket ökar i styrka mot för det första. Jag håller ALLA tummar för dig och hoppas att det är en liten knodd på gång!<3

Ja det ska jag göra :) tack!
  • Värphönan
    Erinyh123 skrev 2021-10-31 14:50:42 följande:

Svag stegring?

Är detta vanliga eller testa tidigt? Skulle det vara en stegring mellan de två testen på bilden? Hur många dagar efter äl är du?
  • Erinyh123
    Värphönan skrev 2021-10-31 16:57:35 följande:

Är detta vanliga eller testa tidigt? Skulle det vara en stegring mellan de två testen på bilden? Hur många dagar efter äl är du?

Testa tidigt. 14 dagar tror jag
  • Värphönan
    Erinyh123 skrev 2021-10-31 18:44:49 följande:

Testa tidigt. 14 dagar tror jag

Isåfall borde strecken vara mycket starkare om du va gravid. Speciellt som du fick ett starkare streck än så på testet du gjorde för flera dagar sen. hCG fördubblas varannan dag så varannan dag borde streckets styrka fördubblas ungefär (beroende på hur koncentrerat urinen är när testet tas).
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-31 14:50:42 följande:

Svag stegring?

Jag ser tyvärr ingenting och därmed inte heller någon stegring mellan de två testerna. Jag vet inte när du testar i förhållande till BIM men på äl+14 tycker jag strecken borde synas tydligare om du testar med tidiga test.  
  • ung92
    Mondaybombay skrev 2020-05-02 15:34:49 följande:

Mitt svaga streck visade sig vara ett plus!

Hur många dagar innan bim fick du de där testet? Alltså apotekets som var super svagt? :) mitt ser ut så nu!
Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?