• svansmamman

Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?

Erinyh123 skrev 2021-10-24 17:09:24 följande:

Vad tror ni

Jag tycker mig se något men jag har svårt att bedöma färgen på strecket. Jag vet heller inte vilket test du testar med (vissa märken är mer benägna att strecket syns igenom=spökstreck). När testar du i förhållande till BIM?
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-24 21:06:58 följande:

Mensen är inte sen men det är tre veckor sedan jag hade det.. Ev befruktning 9 dagar sedan 1 vecka till nästa mens. Vet att det är super tidigt

Med tanke på det skulle jag gissa på att det är spökstreck eller skugga. Det kan givetvis vara positivt trots typ BIM-7 men sannolikheten för det är ganska liten, kanske allra helst eftersom det är ett vanligt RFSU-test och inget testa tidigt (om jag förstår dig rätt). Även med ett testa tidigt-test är det ovanligt att få ett positivt resultat så pass tidigt.

Vänta några dagar och testa på nytt med ett test som funkar på den aktuella test-dagen. :)
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-25 06:25:47 följande:

Bil idag och ingen mens i sikte. Ska köpa test idag

Det låter lovande! Du får uppdatera med resultat när du testat. Glad
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-25 13:14:07 följande:
    Äsch då (för visst är det negativt? Bilden blev så liten för mig så det var svårt att säga säkert). Det finns ju fortfarande chans ändå, du får vänta ett par dagar och testa på nytt om inte mensen hunnit komma. 
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-25 14:35:37 följande:

Ja de är negativt. Är så jävla lessen å Depp

Men åh, jag känner med dig! <3 Jag förstår att det känns riktigt pissigt precis nu, speciellt när inte mensen kom som den ?borde?. Det är lätt att få upp förväntningarna liksom. Men å andra sidan, är du helt säker på när du hade ägglossning? Det kan inte vara så enkelt att ägglossningen var senare än den brukar och därmed även BIM? Jag kommer fortsätta hålla tummarna tills mensen bevisar motsatsen!
  • svansmamman
    Nlina skrev 2021-10-25 21:22:01 följande:

Gjorde ett tidigt test, vad tror ni?
    Under förutsättning att bilden är fotad inom testtiden tycker jag det ser ut som ett positivt streck. Cb early är dock kända för att ge streck som är "defekta" så jag personligen litar inte på dem. Ta ett cb digital så vet du med säkerhet! Glad
  • svansmamman
    Sara8812 skrev 2021-10-25 22:13:52 följande:

Har också samma problem. Tycker jag ser ett svagt streck men undrar om det är ett spökstreck?? Tog ett test först och sen ett annat en timme efter. Men den visar inget. Är det bara jag som ser strecket på den ena testet?

Jag tycker tyvärr det ser ut som typiska spökstreck. Nu vet jag inte när du testar i förhållande till BIM men de är nästan obefintliga på bild plus att de ser gråaktiga ut. 
  • svansmamman
    Sosy skrev 2021-10-25 23:10:50 följande:

Min mens är 3 dagar sen och jag kollade på testet i några minuter efter men såg inget och kollade sen efter en timma, vet att man inte ska kolla på sent efter men ändå. Hur mycket kan man lita på detta? Jag har inte haft några gravsymptom förutom lite halsbränna. Hade mensvärk för några dagar sen men nu är det borta. När ska man testa igen?

Med cb early kan man knappt lita eller förstå sig på resultatet som kommer inom testtiden men vad gäller alla test kan man inte lita på resultatet som kommer efter testtiden. Det är förmodligen överskottsfärg som fastnat och torkat och som därmed gör att du tycker dig se att streck. Eftersom du är på BIM+2-3 (beroende på hur du räknar) kan du med fördel ta ett cb digital och därmed slippa fundera på streck eller inte streck. Det borde ge utslag om du nu är gravid med tanke på att BIM passerat. Glad
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-26 09:13:13 följande:

Nytt test på morgonen. Va ska man tro? Ingen mens mår smått illa.
    På bilden ser det ut som att det är två streck åt ena hållet så jag tror tyvärr inte det är positivt utan i sådana fall ett defekt test. Kan du inte köpa ett cb digital så får du svart på vitt? 
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-26 13:11:07 följande:

Vad tror ni om detta
    Det är svårt att bedöma, allra helst eftersom bilden verkar vara tagen med blixt och därför kan bli missvisande. 

I mina ögon ser det ut som att bilden är tagen när testet torkat = efter testtiden. Jag skymtar något svagt streck åt vänster men tycker inte att det ser riktigt jämnt ut för att vara ett "riktigt" streck. 

När testar du i förhållande till BIM och vilket test är det? Dvs är det möjligt att testa med det testet nu eller är det för tidigt? 
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-26 13:47:18 följande:

Testa tidigt. Rfsu. Mens om 6 dagar

Visst testade du även i förrgår? Är det ett likadant test? Om ja, är det någon skillnad på testet du tagit idag kontra det du tog i förrgår? Jag tycker mig se något på den här bilden men väldigt svagt och kan därmed inte avgöra om det ser ut att vara åt det rosa eller gråa hållet. Jag håller tummarna! Glad
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-26 16:17:09 följande:

Ja det tog jag. Detta är från idag. Tack för svar. Jätte tacksam. Det är mer rosa än i förrgår. Samma märke

Då är nog chanserna stora att det är ett ?riktigt? streck. Testa om ett par dagar igen och se om strecket ökar i styrka mot för det första. Jag håller ALLA tummar för dig och hoppas att det är en liten knodd på gång!<3
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-26 16:34:27 följande:

Bara jag som ser detta streck???

Börjar ana graviditet mer å mer.

Symtom:

Vansinnigt hungrig hela tiden.

Svettas nå hemskt

Haft en hemsk huvudvärk

Lätt att börja gråta.

Super känslig.

Är det ett cb early? Med tanke på att BIM passerat för dig tycker jag att det i sådana fall borde visa starkare. Oavsett tycker jag att strecket ser smalt och avhugget ut och skulle därför tyvärr tro att det är negativt. Kan du inte ta ett digitalt test med morgonurin?
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-31 14:50:42 följande:

Svag stegring?

Jag ser tyvärr ingenting och därmed inte heller någon stegring mellan de två testerna. Jag vet inte när du testar i förhållande till BIM men på äl+14 tycker jag strecken borde synas tydligare om du testar med tidiga test.  
Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?