• Emki

Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?

Är det någon som visat sig vara gravid, efter att ha testat jätte jätte svagt på gravtest.?

Jag har gjort flera test från testlagret sen i måndags, alla visar jätte svagt. Nått test är lite starkare, men annars är alla lika svaga, dem blir inte starkare.
    Dem är så svaga så man bara ser dem om man håller testet över en lampa.

Är det nå såkallade spökstreck eller är det någon som visat sig vara gravid, efter sådana test??

• Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?
  • Annali91
    lilaemma skrev 2020-12-13 22:34:29 följande:

Svårt att se ordentligt på mobilen, men tydligt två streck - det jag undrar är om det andra strecket sitter rätt? Ibland kan det fastna färg i kanten på teststrecket eller i en skåra på testet om det är repigt. Jag tycker det ser lite snett ut, men så liten bild på mobilen att det är väldigt svårt att se...

Jag förstår, det återstår att se, kroppen har känts lite annorlunda några dagar, men blir att avvakta någon dag till innan nästa test.

Kanske inte syns riktigt här men när jag kollar på bilderna i min egen mobil så ser strecken raka ut. :)
  • Kokos90
    Annali91 skrev 2020-12-11 10:49:07 följande:

Hej, har tidigare inte skrivit här men blev så osäker när jag tittar på testet från igår efter middag.

Tog sedan ett idag på förmiddagen och det bar negativt. Men vill ändå tycka mig se två streck från testet igår. Kan inte heller svara på när mensen borde komma eller när ÄL var. Slutade med p-piller i början på augusti, inte haft mens sen dess.

Tacksam om någon vill svara:)

Jag tycker definitivt det är två streck, tycker inte det ser ut som spökstreck!! Säkert koncentrationen på urin som gjorde att du fick ett negativt påeftermiddagen ..?
  • Kokos90
    Annali91 skrev 2020-12-11 10:49:07 följande:

Hej, har tidigare inte skrivit här men blev så osäker när jag tittar på testet från igår efter middag.

Tog sedan ett idag på förmiddagen och det bar negativt. Men vill ändå tycka mig se två streck från testet igår. Kan inte heller svara på när mensen borde komma eller när ÄL var. Slutade med p-piller i början på augusti, inte haft mens sen dess.

Tacksam om någon vill svara:)

Jag tycker definitivt det är två streck, tycker inte det ser ut som spökstreck!! Säkert koncentrationen på urin som gjorde att du fick ett negativt påeftermiddagen ..?
  • Annali91
    Kokos90 skrev 2020-12-14 17:03:40 följande:

Fick positivt på eftermiddagen och negativt på morgonen efter så därför jag blev så osäker. Så tänkte att nu väntar jag några dagar och landar lite. Även om man vill testa mest hela tiden.
  • svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-24 17:09:24 följande:

Vad tror ni

Jag tycker mig se något men jag har svårt att bedöma färgen på strecket. Jag vet heller inte vilket test du testar med (vissa märken är mer benägna att strecket syns igenom=spökstreck). När testar du i förhållande till BIM?
  • Erinyh123

Mensen är inte sen men det är tre veckor sedan jag hade det.. Ev befruktning 9 dagar sedan 1 vecka till nästa mens. Vet att det är super tidigt

• svansmamman
    Erinyh123 skrev 2021-10-24 21:06:58 följande:

Mensen är inte sen men det är tre veckor sedan jag hade det.. Ev befruktning 9 dagar sedan 1 vecka till nästa mens. Vet att det är super tidigt

Med tanke på det skulle jag gissa på att det är spökstreck eller skugga. Det kan givetvis vara positivt trots typ BIM-7 men sannolikheten för det är ganska liten, kanske allra helst eftersom det är ett vanligt RFSU-test och inget testa tidigt (om jag förstår dig rätt). Även med ett testa tidigt-test är det ovanligt att få ett positivt resultat så pass tidigt.

Vänta några dagar och testa på nytt med ett test som funkar på den aktuella test-dagen. :)
Svar på tråden Jätte jätte jätte svaga streck!!! Gravid?