• Anonym

Hur tänker/tänkte du inför att skaffa barn med en som redan har barn?

Ja, hur tänker ni som är tillsammans med en som redan har barn... Och ni som har skaffat barn, med en som hade barn sen tidigare, hur tänkte ni kring allt?

Jag är tillsammans med en kille som har ett barn på 4 år. Jag och killen har varit tillsammans i 1 år. Jag är enormt barnkär och är utbildad förskollärare. Jag har länge längtat efter barn och tänker mycket på den dag jag får egna barn. Hur mysigt det kommer att vara med en stor gravidmage och allt.

MEN.... det gör så fruktansvärt ONT när jag tänker på att min kille redan har gått igenom allting. Nyheten om att bli pappa, känna första sparken utanpå magen, ultraljud, inhandling av alla bebisgrejer, haft sex tillsammans under graviditeten (den tanken gör sjukt ont), förlossningen, lyckan när barnet kom till världen o.s.v. ALLT det har han redan upplevt, men en annan tjej

Jag vet att ingen graviditet är den andra lik, och att det är en upplevelse varje gång ett barn kommer till världen. Men ni måste ju ändå hålla med om att FÖRSTA gången man blir förälder är magisk och unik. Och det kommer han aldrig uppleva tillsammans med mig. 

Hur tänker och känner ni andra? Hur gör man för att komma över de här fruktansvärt jobbiga tankarna. Jag är så ledsen just nu för att alla dessa tankar far runt i huvudet och vägrar försvinna.

• Svar på tråden Hur tänker/tänkte du inför att skaffa barn med en som redan har barn?
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (m) skrev 2016-04-13 20:42:47 följande:

Vad stämmer inte alltid?

Det sista du skrev.

Jag har allt som mitt ex's drömtjej ska ha. Jag var hans drömtjej och stora kärlek, men jag valde att lämna honom. Han tog mig för givet till slut, mina känslor försvann medan han fortfarande var upp över öronen kär i mig.

Han träffar en tjej nu, men har själv sagt att hon inte är i närheten. Han frågade mig senast förra veckan, om det fanns någon enda liten chans för oss att komma tillbaka till varann.

Så, det stämmer inte för alla. Det är inte alltid mannen som lämnar kvinnan och "hittar något bättre". Det är nog lika många gånger kvinnan som lämnar mannen.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 20:28:10 följande:

Nja, det stämmer ju inte alltid.

I mitt fall var det jag som lämnade honom. Hade han fått bestämma så hade vi fortfarande varit tillsammans.

Fast bara för att Du lämnade säger ingenting. Min sambos ex lämnade honom med, han försökte lappa det för barnens skull....Han hatar sitt tidigare liv med henne. Han vill aldrig någonsin hamna i den situationen och med en sådan människa. Dom var totalt olika. Ibland är det svårt att inse när man är mitt uppe i det å med småbarn och inser det inte förrän efteråt...
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 20:58:33 följande:

Det sista du skrev.

Jag har allt som mitt ex's drömtjej ska ha. Jag var hans drömtjej och stora kärlek, men jag valde att lämna honom. Han tog mig för givet till slut, mina känslor försvann medan han fortfarande var upp över öronen kär i mig.

Han träffar en tjej nu, men har själv sagt att hon inte är i närheten. Han frågade mig senast förra veckan, om det fanns någon enda liten chans för oss att komma tillbaka till varann.

Så, det stämmer inte för alla. Det är inte alltid mannen som lämnar kvinnan och "hittar något bättre". Det är nog lika många gånger kvinnan som lämnar mannen.

Har Ni barn ihop?
  • Anonym (m)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 20:58:33 följande:
    Det sista du skrev.

Men de kanske inte planerar just nu att skaffa barn. Och skulle de planerat att skaffa barn utgår man ju från att han inte har dig i sina tankar längre. 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-13 21:13:51 följande:

Har Ni barn ihop?

Ja, men det är inte för barnets skull han vill nått. För barnet skiter han mer eller mindre i (en av tusen anledningar till att jag lämnade honom).

Han tar allt för givet.
    Anonym (m) skrev 2016-04-13 21:14:20 följande:

Men de kanske inte planerar just nu att skaffa barn. Och skulle de planerat att skaffa barn utgår man ju från att han inte har dig i sina tankar längre. 

Hon vill ha barn med honom. Han vill väl egentligen inte, men kan tänka sig att skaffa barn med henne för att hon inte ska gå vidare till någon annan. Det är ungefär så han lagt fram det. Han vill inte leva ensam (han är över 50 år, så det är klart han börjar tänka i de banorna).
  • Anonym (m)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 21:24:11 följande:
    Ja, men det är inte för barnets skull han vill nått. För barnet skiter han mer eller mindre i (en av tusen anledningar till att jag lämnade honom).

Han tar allt för givet.
    Anonym (m) skrev 2016-04-13 21:14:20 följande:

Hon vill ha barn med honom. Han vill väl egentligen inte, men kan tänka sig att skaffa barn med henne för att hon inte ska gå vidare till någon annan. Det är ungefär så han lagt fram det. Han vill inte leva ensam (han är över 50 år, så det är klart han börjar tänka i de banorna).
    Stackars kvinna. Synd att hon inte vet om det. Kanske du kan berätta det för henne så ni kan ha er märkliga relation ifred? Har du gått vidare eller håller ni båda varandra på halster?
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 21:24:11 följande:

Han tar allt för givet.Hon vill ha barn med honom. Han vill väl egentligen inte, men kan tänka sig att skaffa barn med henne för att hon inte ska gå vidare till någon annan. Det är ungefär så han lagt fram det. Han vill inte leva ensam (han är över 50 år, så det är klart han börjar tänka i de banorna).

Akiter han i sitt barn verkar han inte vara ngt å hänga i julgranen å skulle aldrig vara aktuell som partner till ngn här i tråden i vilket fall. För det är ju en av fördelarna m att skaffa barn m ngn som redan har barn att man vet hur han är som pappa å då kan man springa fort som fan från sådana som ditt ex ;)
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-13 21:31:03 följande:

Akiter han i sitt barn verkar han inte vara ngt å hänga i julgranen å skulle aldrig vara aktuell som partner till ngn här i tråden i vilket fall. För det är ju en av fördelarna m att skaffa barn m ngn som redan har barn att man vet hur han är som pappa å då kan man springa fort som fan från sådana som ditt ex ;)

Skiter i ska det stå....
  • sextiotalist

Så skönt, då fanns det i varje fall en som kunde hantera spädbarn. Själv visste jag knappt vad som var fram eller bak, kvinna som jag är ;)

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (m) skrev 2016-04-13 21:26:32 följande:

Stackars kvinna. Synd att hon inte vet om det. Kanske du kan berätta det för henne så ni kan ha er märkliga relation ifred? Har du gått vidare eller håller ni båda varandra på halster?

Jag har gått vidare. Har haft ett särboförhållande med en och samma man under en relativt lång tid. Exet fick dock inte reda på det förrän några månader sedan. Han har inget med mitt liv att göra. - Liksom jag inte har något med hans liv att göra. Jag känner inte tjejen han är tillsammans med. Jag vet vem hon är. Vi är från samma årtionde. Men jag skulle aldrig få för mig att ringa henne och berätta än det ena, än det andra. Det är inte min ensak.
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-13 21:31:03 följande:

På så vis är hon ju lite korkad. Det är dessutom hon som fått honom att ha kortare och färre umgängen med vårt barn. - Skaffar hon barn med honom, och det tar slut, så lär han ju krypa till nästa tjej och lämna även det nya barnet.

Men är man inte smartare än så, så är det bara att beklaga. Som sagt; det är inte min livsuppgift att informera henne att hon är tillsammans med en arrogant mansgris.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 23:49:05 följande:

Jag har gått vidare. Har haft ett särboförhållande med en och samma man under en relativt lång tid. Exet fick dock inte reda på det förrän några månader sedan. Han har inget med mitt liv att göra. - Liksom jag inte har något med hans liv att göra. Jag känner inte tjejen han är tillsammans med. Jag vet vem hon är. Vi är från samma årtionde. Men jag skulle aldrig få för mig att ringa henne och berätta än det ena, än det andra. Det är inte min ensak.På så vis är hon ju lite korkad. Det är dessutom hon som fått honom att ha kortare och färre umgängen med vårt barn. - Skaffar hon barn med honom, och det tar slut, så lär han ju krypa till nästa tjej och lämna även det nya barnet.

Men är man inte smartare än så, så är det bara att beklaga. Som sagt; det är inte min livsuppgift att informera henne att hon är tillsammans med en arrogant mansgris.

Fast du skrev ju att han sket i sitt/ert barn innan med å var en anledning du lämnade honom...du vet att det finns bra män med, långt ifrån alla är som ditt ex så jag tycker d är lite dumt å ta upp ts tråd om ditt ex, eftersom det inte är från dig hon vänder sig för svar, utan de som träffat å skaffat barn med ngn som har barn sen innan. För du tror väl ändå inte på riktigt att bara för man skaffat barn m någon en gång i tiden så betyder den personen mest? Det gör ju inte det för dig ens! Det blir bara löjligt.....
  • Anonym (m)

Ppppp

Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 23:49:05 följande:

Jag har gått vidare. Har haft ett särboförhållande med en och samma man under en relativt lång tid. Exet fick dock inte reda på det förrän några månader sedan. Han har inget med mitt liv att göra. - Liksom jag inte har något med hans liv att göra. Jag känner inte tjejen han är tillsammans med. Jag vet vem hon är. Vi är från samma årtionde. Men jag skulle aldrig få för mig att ringa henne och berätta än det ena, än det andra. Det är inte min ensak.På så vis är hon ju lite korkad. Det är dessutom hon som fått honom att ha kortare och färre umgängen med vårt barn. - Skaffar hon barn med honom, och det tar slut, så lär han ju krypa till nästa tjej och lämna även det nya barnet.

Det är inte hon som gjort att han inte träffar sitt barn. Det är helt och hållet ett val som han själv gjort. På samma sätt som du inte tycker att det är din uppgift att berätta för henne att han skulle välja sig före henne alla dagar i veckan så är det knappast hennes uppgift att propsa på att han ska umgås med sitt barn. Man förstår ju att hon inte vill ha med barnet att göra om det inte är hennes. Hur som helst så är det ett val han själv gjort och inget man kan skylla på en ny partner.
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (m) skrev 2016-04-14 07:26:12 följande:

Ppppp

Det är inte hon som gjort att han inte träffar sitt barn. Det är helt och hållet ett val som han själv gjort. På samma sätt som du inte tycker att det är din uppgift att berätta för henne att han skulle välja sig före henne alla dagar i veckan så är det knappast hennes uppgift att propsa på att han ska umgås med sitt barn. Man förstår ju att hon inte vill ha med barnet att göra om det inte är hennes. Hur som helst så är det ett val han själv gjort och inget man kan skylla på en ny partner.

Sant, men hennes ULTIMATUM har föranlett minskningen av umgänget.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-14 08:33:32 följande:
    Återigen VAD har det med tråden att göra?????
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-14 08:33:32 följande:
    Å du kan aldrig få det till den nyas fel, det är enbart ditt ex som själv är ansvarig över hans handlingar. Men som sagt ta inte upp ts tråd för att diskutera vilken skitstövel ditt ex å hans nya är här. Det har INGET med trådstarten att göra.
Svar på tråden Hur tänker/tänkte du inför att skaffa barn med en som redan har barn?