• Anonym (m)

Hur tänker/tänkte du inför att skaffa barn med en som redan har barn?

Jag har tidigare haft dessa känslor, men har på senare tid inte upplevt samma sak. Det finns ingen svartsjuka hos mig som riktas mot hans ex. Hon har inget som jag någonsin skulle vilja ha. Jag ser henne och hennes barn som ett hinder, men med mitt egna barn ser jag som att jag och min sambo skaffar en familj. Hans tidigare liv är i högsta grad närvarande, men jag skulle aldrig låta det stå i vägen för min lycka. Vårt gemensamma barn hade inte bara varit hans utan även mitt, således hade mina regler varit klara. Varken hans ex, hans barn med henne eller hans tidigare liv ska stå i vägen för att jag får det liv som jag vill ha. Hade han lekt expert, jämfört mig med henne eller hållt på så hade han fått höra. Vad är det ni är oroliga för ska hända? Er man har väl knappast bytt ner sig när han träffat er, snarare tvärt om, eller hur? Det finns inget de har haft som inte ni kan ha tiotusen gånger bättre. Det finns ju trots allt en anledning till att de inte lever tillsammans. Ni, era män och era barn kanske kommer leva tillsammans för alltid, och då har ju ni något som de aldrig hade eller kommer att ha.

• Anonym (m)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 20:28:10 följande:
    Nja, det stämmer ju inte alltid.

I mitt fall var det jag som lämnade honom. Hade han fått bestämma så hade vi fortfarande varit tillsammans.
    Vad stämmer inte alltid?
  • Anonym (m)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 20:58:33 följande:
    Det sista du skrev.

Jag har allt som mitt ex's drömtjej ska ha. Jag var hans drömtjej och stora kärlek, men jag valde att lämna honom. Han tog mig för givet till slut, mina känslor försvann medan han fortfarande var upp över öronen kär i mig.

Han träffar en tjej nu, men har själv sagt att hon inte är i närheten. Han frågade mig senast förra veckan, om det fanns någon enda liten chans för oss att komma tillbaka till varann.

Så, det stämmer inte för alla. Det är inte alltid mannen som lämnar kvinnan och "hittar något bättre". Det är nog lika många gånger kvinnan som lämnar mannen.
    Men de kanske inte planerar just nu att skaffa barn. Och skulle de planerat att skaffa barn utgår man ju från att han inte har dig i sina tankar längre. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 21:24:11 följande:
    Ja, men det är inte för barnets skull han vill nått. För barnet skiter han mer eller mindre i (en av tusen anledningar till att jag lämnade honom).

Han tar allt för givet.
    Anonym (m) skrev 2016-04-13 21:14:20 följande:

Men de kanske inte planerar just nu att skaffa barn. Och skulle de planerat att skaffa barn utgår man ju från att han inte har dig i sina tankar längre. 

Hon vill ha barn med honom. Han vill väl egentligen inte, men kan tänka sig att skaffa barn med henne för att hon inte ska gå vidare till någon annan. Det är ungefär så han lagt fram det. Han vill inte leva ensam (han är över 50 år, så det är klart han börjar tänka i de banorna).
    Stackars kvinna. Synd att hon inte vet om det. Kanske du kan berätta det för henne så ni kan ha er märkliga relation ifred? Har du gått vidare eller håller ni båda varandra på halster?
  • Anonym (m)

Ppppp

Anonym (Alexandra) skrev 2016-04-13 23:49:05 följande:

Jag har gått vidare. Har haft ett särboförhållande med en och samma man under en relativt lång tid. Exet fick dock inte reda på det förrän några månader sedan. Han har inget med mitt liv att göra. - Liksom jag inte har något med hans liv att göra. Jag känner inte tjejen han är tillsammans med. Jag vet vem hon är. Vi är från samma årtionde. Men jag skulle aldrig få för mig att ringa henne och berätta än det ena, än det andra. Det är inte min ensak.På så vis är hon ju lite korkad. Det är dessutom hon som fått honom att ha kortare och färre umgängen med vårt barn. - Skaffar hon barn med honom, och det tar slut, så lär han ju krypa till nästa tjej och lämna även det nya barnet.

Men är man inte smartare än så, så är det bara att beklaga. Som sagt; det är inte min livsuppgift att informera henne att hon är tillsammans med en arrogant mansgris.

Det är inte hon som gjort att han inte träffar sitt barn. Det är helt och hållet ett val som han själv gjort. På samma sätt som du inte tycker att det är din uppgift att berätta för henne att han skulle välja sig före henne alla dagar i veckan så är det knappast hennes uppgift att propsa på att han ska umgås med sitt barn. Man förstår ju att hon inte vill ha med barnet att göra om det inte är hennes. Hur som helst så är det ett val han själv gjort och inget man kan skylla på en ny partner.
Svar på tråden Hur tänker/tänkte du inför att skaffa barn med en som redan har barn?