Hur tänker/tänkte du inför att skaffa barn med en som redan har barn?
Jag har tidigare haft dessa känslor, men har på senare tid inte upplevt samma sak. Det finns ingen svartsjuka hos mig som riktas mot hans ex. Hon har inget som jag någonsin skulle vilja ha. Jag ser henne och hennes barn som ett hinder, men med mitt egna barn ser jag som att jag och min sambo skaffar en familj. Hans tidigare liv är i högsta grad närvarande, men jag skulle aldrig låta det stå i vägen för min lycka. Vårt gemensamma barn hade inte bara varit hans utan även mitt, således hade mina regler varit klara. Varken hans ex, hans barn med henne eller hans tidigare liv ska stå i vägen för att jag får det liv som jag vill ha. Hade han lekt expert, jämfört mig med henne eller hållt på så hade han fått höra. Vad är det ni är oroliga för ska hända? Er man har väl knappast bytt ner sig när han träffat er, snarare tvärt om, eller hur? Det finns inget de har haft som inte ni kan ha tiotusen gånger bättre. Det finns ju trots allt en anledning till att de inte lever tillsammans. Ni, era män och era barn kanske kommer leva tillsammans för alltid, och då har ju ni något som de aldrig hade eller kommer att ha.