Anonym (förstår) skrev 2012-05-26 08:49:14 följande:
Hej! Så lustigt lika vi har det. Jag är också utbildad förskollärare och har en sambo med en pojke på 4 år. Vi har däremot varit tillsammans i 2 år (på måndag faktiskt

) .
Jag har också haft precis lika dana tankar som du. Men nu när vi försöker få barn( bestämde oss i april) har jag inte funderar på det faktiskt. Utan det som känns viktigt är att vi älskar varandra och jobbar på att få en till liten en att älska här hemma.
Det lustiga är att han inte verkar ha koll på någonting när det gäller ägglossning, BIM, mm...så det känns ändå som det är första gången.
Jag var också orolig i början att ha skulle säga..."ja, men så gjorde jag och exet, så så ska vi göra nu!!" när det gäller olika saker. Nu har vi ju inte fått något barn ännu, men den oron är också borta. Men har han erfarenhet av något bra, vill jag ju gärna att han säger det. Sen vet jag att han aldirg skulle säga, att vi MÅSTE göra på något sätt, utan vi kommer överens tillsammans.
Han har även MASSOR av gamla bebiskläder i garaget, det var något jag reagerade på direkt vi blev tillsammans. Jag vill INTE använda de kläderna, kände jag. Nu känns det annorlunda, nu är vi ett starkare VI, och han och hans ex är ett gammalt dem. (om du förstår vad jag menar) så vem som använt kläderna spelar ingen roll. Men jag tror ändå, att jag kommer att rensa rejält!!