josefinebornstrom skrev 2010-10-20 08:47:23 följande:
just nu har jag faktiskt inge skräp alls hemma.. skrev de tidigare, de e ju isf russin. ska försöka hålla mig till lchf-metoden.. har skrivit ut en lista på saker och hur mycket kolhydrater de e i de sakern.. va flera sidor.. de mesta fanns med på den.. =) bra bra..
igår fuskade jag för va så himla hungrig å kom hem så sent så jag köpte en kycklingrulle..
positivt e ju att de e mycket sallad å kyckling i .. lr de e bara de men sen e de ju såsen å pizzabrödet.. får börja med sallad istället.. =)
Du skrev i första inlägget "vill inte gå på nå såna där dieter för jag fuskar bara.."
Det första du gör är att gå på nå såna där diet. Det andra du gör är att fuska.
Tror det är dags att tänka om för dig. Problemet med att gå ner i vikt är att man äter mindre, alltså blir man hungrig, alltså tappar man diciplinen och fuskar.
Ät vettig frukost och lunch, lätta mellanmål samt se till att du har lättlagad och vettig mat hemma till middag. Om du vill följa någon diet så gör det men följ den då och kör inte en diet på förmiddagen och en annan på kvällen.
Ett annat tips är att du storkokar mat och har vettiga matlådor hemma. Allt för att det ska gå snabbt och enklet när du kommer hem på kvällen.