Inlägg från: Mrs Statham |Visa alla inlägg
  • Mrs Statham

behöver tips på snabb viktnedgång

Du vill alltså gå ner 3kg i veckan tills nyår?
    Det behövs typ 20 veckor till för att det ska bli en hälsosam viktnedgång.
    Räkna med att det tar ungefär lika lång tid att bli av med övervikten som du fick den på, och det är väldigt osannolikt att du fick den på 10 veckor.

Mitt tips är att först och främst lägga upp ett matschema, äta lite var tredje timme. Ta mindre portioner, eventuellt väga och räkna kalorierna i _allt_ du stoppar i munnen och dra ner radikalt på sockerintaget. Sedan lägger du upp ett träningsschema, där du rör på dig lite varje dag (räcker med 20-30min typ varannan dag i början).
    Kan rekommendera gracewellness.se där man får ett kost och träningsschema som trappas upp under 10 veckor (perfekt lagom färdigt till nyår ju Flört).
    Dra ner på kolhydraterna efter 15 (eller efter att du ätit det andra mellanmålet) och bestäm en dag i veckan där du får äta precis vad du vill (fast kanske inte så mycket du vill då).

För att behålla peppen så skulle jag nog typ göra ett kollage eller liknande över hur jag vill att mitt liv/kropp ska se ut när jag är nöjd och ta fram det när motivationen tryter. Bestäm även delmål och belöningar (som inte ska vara i matväg) t.ex. en bok du suktar efter att läsa, ett par nya skor, någon inredningsgrej etc.
    Ordna något som motiverar dig mest, vi motiveras inte av samma saker liksom..

Att "kickstarta" med en diet eller pulver är en väldigt dålig idé, förändra ditt liv och dina vanor så som du vill ha det direkt istället så slipper du och din kropp två omställningar.
    Lycka till!

Svar på tråden behöver tips på snabb viktnedgång