• josefinebornstrom

behöver tips på snabb viktnedgång

jag har tröttnat helt å hållet på min övervikt nu..
    min dröm är att få komma med i biggest loser för jag tycker att man får extremt bra pepp där å dom hjälper verkligen en.. jag behöver peppet liksom..
    nu vill jag ha tips om hur jag går ner snabbt i vikt..
    jag vill gå ner 25-30 kg till nyår..
    å vill behålla vikten sen..
    va så desperat ett tag att jag tänkte sluta äta helt för att gå ner men de håller inte i längden..
    vill inte gå på nå såna där dieter för jag fuskar bara.. vill ha nå annat å gå på..
    nån som har nå tips??

e verkligen desperat nu!!

• Svar på tråden behöver tips på snabb viktnedgång
  • Kjell2
    bakeacake skrev 2010-10-19 16:18:19 följande:
    Har men en så pass kraftig övervikt att man vill gå ner 25kg så är det ingen vidare bra idé att börja springa direkt.. då är det bättre med promenader eller powerwalks..
    Finns helt klart en poäng i det. Men om TS har sprungit tidigare är det en ok idé.

Men, hon bör öka intensiteten på träningen när kroppen tillåter. Promenad är bra men att flåsa och svettas, genom löpning, simning, cykling, aerobic är bättre.
  • bakeacake
    flingansnö skrev 2010-10-19 16:20:53 följande:

Hej!

Altså jag har bantat med olika metoder i hela mitt vuxna liv, ( och några barn år också, började när jag var 12) Det har resulterat i MASSOR med övervikt. Nu tror jag att jag ÄNTLIGEN har hittat en metod som funkar, det är LCHF. Jag var jätteskeptiskt i början, men efter två veckor, och 3 kg ner, och inget sötsug och ingen hunger är jag nästan övertygad. Har bestämt mig för att ge det ett halvår och se hur det går...

LCHF är bra, för vissa... Jag provade det i 2 månader och fick sedan lov att avbryta. Jag fick leverpåverkan, något som idag 1,5 år senare fortfarande förföljer mig och aldrig kommer försvinna... Så nej, det funkar inte för alla, men så är det med alla dieter...
    www.hertiginnans.wordpress.com - Projekt Beach 2011
  • flingansnö
    bakeacake skrev 2010-10-19 16:25:04 följande:
    LCHF är bra, för vissa... Jag provade det i 2 månader och fick sedan lov att avbryta. Jag fick leverpåverkan, något som idag 1,5 år senare fortfarande förföljer mig och aldrig kommer försvinna... Så nej, det funkar inte för alla, men så är det med alla dieter...
    Oj! Vad läskigt!  Hur märkte du det? (förlåt ot, du kan inboxa istället om du vill)

Jag förstår att alla dieter inte funkar för alla, men detta verkar funka på mig, och då vill jag gärna tipsa om det.
  • josefinebornstrom

har glömt att nämna att jag spelar handboll å har gjort det sen barnsben.. tränar två dagar i veckan å spelar match en dag i veckan.. så konditionen e de absolut inget fel på.. tycker dock att de e så världelöst å tråkigt att bara ge sig ut å springa.. hellre går jag flera timmar än att springa i ens 5 minuter.. men vill kunna tycka att de e kul att springa men måste verkligen få upp flåset ordentligt först då.. =)

• Kjell2
    josefinebornstrom skrev 2010-10-19 16:29:37 följande:
    har glömt att nämna att jag spelar handboll å har gjort det sen barnsben.. tränar två dagar i veckan å spelar match en dag i veckan.. så konditionen e de absolut inget fel på.. tycker dock att de e så världelöst å tråkigt att bara ge sig ut å springa.. hellre går jag flera timmar än att springa i ens 5 minuter.. men vill kunna tycka att de e kul att springa men måste verkligen få upp flåset ordentligt först då.. =)
    Spelar du och tränar handboll tre gånger per vecka är det perfekt. Då blir det inte lika nödvändigt med att träna mera. Om du tycker det är tråkigt att springa ska du inte springa. Kör på handbollen istället.

Skulle gissa att ditt problem är vad du stoppar in i kaktratten, inte brist på fysisk aktivitet.

Se över din kost ordentligt.  Vad har du för skräp hemma just nu?
  • pyttet

Hej! Jag tittar bara in för att önska lycka till och hoppas du lyckas! Ett litet tips kan jag komma med också - håll dig sysselsatt! Kommer suget, gå en promenad, plocka ur diskmaskinen, städa en garderob, vad som helst för att släppa fokus på mat och ätande. Berätta också för omgivningen om din nya plan så de inte lockar med bullar :)

• josefinebornstrom

jag skrev ut en lista från lchf nån hemsida.. där de stod hur mycket kalorier, fett å grejor de va i olika saker.. ögnade igenom de lite fort å såg att de va mycket som jag sett som nyttigt som man inte sak äta.. typ russin.. jag har alltid ätit russin istället för godis men de va lika onyttigt.. =((
    just nu har jag faktiskt ingenting som e direkt onyttigt hemma.. jo, russin..

• bakeacake
    josefinebornstrom skrev 2010-10-19 18:28:36 följande:
    jag skrev ut en lista från lchf nån hemsida.. där de stod hur mycket kalorier, fett å grejor de va i olika saker.. ögnade igenom de lite fort å såg att de va mycket som jag sett som nyttigt som man inte sak äta.. typ russin.. jag har alltid ätit russin istället för godis men de va lika onyttigt.. =((
    Russin är onyttigt enligt lchf för att det är fruktosocker i dem. Russin är betydlige bättre än godis iaf..

På min blogg kan du se vad jag äter på en dag...
    www.hertiginnans.wordpress.com - Projekt Beach 2011
  • Kjell2
    josefinebornstrom skrev 2010-10-19 18:28:36 följande:
    Att pratat om nyttigt är svårt och ger olika svar helt beroende på situation. Sen har olika dietsystem olika regler på vad som är ok.

Ska du gå ner i vikt så är en grunderegel att mycket av något är dumt, oavsett vad det är.
    Samt att lite av nästan allt är ok.

Mycket handlar om att måttlihet är bra och sen rensa bort skit. Skit är i huvudsak allt med mycket socker i och med massor av dumt fett. Kör du någon LCHF variant är det mer ok med fet men då ska du undvika alla sorters kolhydrater.

Sen är det lätt att man silar mygg och käkar kameler. T ex låter bli russin men drar i sig en chipspåse och storläsk varje helgkväll. Ennäve russin efer träningen är ok, det är en stor bit kladdkaka med grädde som är dumt.

Jag frågar igen - vad har du för skräp hemma som läsk, godis, kakor, fikabröd, chips odyl.
    Vad ska du äta till middag idag?

En grundplan är att du satsar på en vettig frukost, lagom till lunch och middag och två lätta mellanmål. Ingenting mera!
  • josefinebornstrom

just nu har jag faktiskt inge skräp alls hemma.. skrev de tidigare, de e ju isf russin. ska försöka hålla mig till lchf-metoden.. har skrivit ut en lista på saker och hur mycket kolhydrater de e i de sakern.. va flera sidor.. de mesta fanns med på den.. =) bra bra..
    igår fuskade jag för va så himla hungrig å kom hem så sent så jag köpte en kycklingrulle..
    positivt e ju att de e mycket sallad å kyckling i .. lr de e bara de men sen e de ju såsen å pizzabrödet.. får börja med sallad istället.. =)

Svar på tråden behöver tips på snabb viktnedgång