Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
hej
jag ville så gärna amma mina tvillingar när de kom (effter planerat snitt pga sätesläge) och försökte på uppvaket efter snittet. Min dotter hade svårt att få tag och min son kämpade också. Det känndes som om alla barnmorskorna drog och tog i en för att det skulle gå tillslut så fick jag pumpa och koppmata men det slutade med att min dotters blodsocker gick ner så mycket en natt att jag fick ge ersättning också. Tack och lov så kom min barnmorska Ken från snittmotagningen upp sista kvällen och jobbade och han sa att nu så ska ni få åka hem och ta flaskan till hjälp och ersättning så kommer amningen komma igång senare. Så sista dagen så sa jag ifrån till den barnmorskan som jobbade att nu är det bra, jag vill inte mera nu. Så jag har ammat, pumpat och gett ersättning och barnen mår toppen och jag också : )
Det finns så många konstiga ideér att man måste föda vaginalt, man måste amma osv för att det ska vara "på riktigt", skitsnack huvudsaken är att barnen och föräldrarna mår bra.
kram jeanette
Jag läste precis i en tråd att vi som av någon anledning väljer bort amning går i täten för de som hånar långtidsammande mammor. Detta är inte min erfarenhet, men jag kan ju ha fel. Därför gjorde jag en omröstningstråd om saken, gå gärna in och rösta: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m54365621.html
Dummaste kommentaren jag fått (och jag har fått många) måste vara. "Det är ju bara för att du vill supa"
Kan väl tillägga att Nej jag har inte och har aldrig haft problem med spriten
Har haft svårt att ens ta ett glas vin till maten när barnen varit riktigt små det känns inte som det hör ihop på något sätt.
Tycker jättemycket om vin och dricker gärna alkoholfritt, men det är ju aldrig nån som kollar procenten på flaskan.
En annan dum kommentar är. "Det är bara för att du är lat".
Eh, vadå lat?? Mycket krångligare och mer tidsödande att flaskmata ju.
Det hör säkert inte hit och ingen som kanske är intresserad, men jag ville bara säga att jag har gett min dotter ersättning till och från sen hon föddes och på heltid sen hon var 3-4 veckor. Jag har ALDRIG fått någon nedlåtande kommentar eller blickar, bara tvärtom faktiskt. Familj och vänner har tyckt att det är huvudsaken hon är nöjd och mätt. Barnmorskor på BB och BVC har varit stöttande och rekommenderat ersättning faktiskt då de märkte att det inte fungerade smidigt med amningen, bättre en lycklig och lugn mamma som ger ersättning tyckte de. Och på stan har folk bara lett varma mysiga leenden när dom sett oss eller sagt något i stil med att "Det där är gott det" eller "Vad mysigt" eller "Äntligen får man lite mat säg" Jag ville väl mest väga upp diskissionen med lite positivt antar jag
Mina tvillingar fick inte in sugtekniken så båda gick ner vädigt mycke första veckan, därav väldig stor orolighet och sedan fick dom flaska för att dom skulle gå upp i vikt och att vi kände oss trygga att se hur mycke dom fick i sig. Får höra mycke tråkiga kommentarer och har mått jätte dåligt, tills jag fick höra en vän som ammade sin dotter i 5 månader som idag är både mjölk och ägg allergiker. Har inte hört en enda som gett sitt barn ersättning och idag har allergier...