• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • JuliaåRonjasmammis
    Kaosmamma skrev 2010-07-16 15:37:11 följande:
    Kimpossible: jag har 3 astmabarn, o jag har inte ammat något av barnen, försökt har jag däremot! Ojojoj vad jag fått det påpekat av en väninna att det har ett samband med att jag ej ammat. Sen att jag, min mamma o bror har en svårare astma än många hör inte till..

Min väninna ammade nästan ett är i hennes son har nu astma o allergi.. Hoppsan vad hände då, hon har väldigt svårt att prata om det..

Hon var även på min svägerska att hennes barn inte skulle vara sjuka o få astma om de blivit ammade.. Men grejen är att min svägerska ammar sina barn till 1 års ålder!

Visst tror att amning är bra, och skulle välja det om det funkade men man kan inte skylla alla allergier o astmor på att barnet ej ammades.. Usch blir så irriterad! :p
    Ja, det blir så löjligt ju. Framför allt nu när de senaste rönen inte visar något positivt alls vad gäller amningens inverkan på astma/allergi.
    Don't mess with my integrity!
  • Här och nu
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-16 17:02:35 följande:
    Det här var -96, både på MVC, Förlossningen/BB och MVC, så fick vi inte höra om ersättning öht, jag visste inte ens att det fanns nåt som hette så, bara att det fanns välling. "Alla kan amma!" var det enda vi fick höra, och de blev alltid jättesura om någon frågade vad man gör om inte amningen funkar.

Hade inga kompisar i närheten som hade barn, och eftersom jag blivit itutad av BVC att inte lyssna på äldre kvinnor såsom mamma och svärmor "då lär du dig bara en massa strunt", så stängde jag väl öronen i början och lyssnade inte på goda råd. Synd. Både jag och barnet hade gärna sluppit de där veckorna.

Med sanktionera menade hon att det var _hon_ som måste föreslå för barnläkaren att det skulle skrivas ut ersättning, och att hon inte tänkte göra det. Antar jag.
    Ingen sköterska bestämmer över en läkare.
  • enavalladom

jag har inte fått några dumma kommentarer egentligen men jag är SJUKT trött på att alla ska fråga om man ammar eller inte! skit du i det, har jag lust att säga...och när man svara att man inte ammar så förväntar sig alla att man skall förklara VARFÖR.
    det är ju till exempel inte det bästa för barn att man slår dem (missförstå mig rätt, jag tycker att det är fruktansvärt öht att slå barn, men lek med tanken) men inte fan går folk runt och frågar om jag slår mitt barn?!
    jag tycker nästan att den frågan skulle vara lika kränkande, folk skall ge fullkomligt fan i om jag ammar eller inte och definitivt VARFÖR.
    min bvc-sköterska däremot är underbar och sa: ja, hela familjen skall ju må bra och om det inte fungerar med amningen så är nog det bästa du kan göra att sluta.
    i love her.

• Dixabilly
    Här och nu skrev 2010-07-16 15:59:15 följande:
    Brukar man ha dockor i magen som tas ut via snitt? De visste säkert inte orsaken till ditt snitt heller? Bättre med död bebis som föds vaginalt, men dör pga. för trångt bäcken?
    Precis!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • lokisse
    Här och nu skrev 2010-07-16 15:59:15 följande:
    Brukar man ha dockor i magen som tas ut via snitt? De visste säkert inte orsaken till ditt snitt heller? Bättre med död bebis som föds vaginalt, men dör pga. för trångt bäcken?
    ja självklart det är ett jävla jobb att svälja dom bara man behöver träna sina kräkreflexer i flera ar och använda mycke olja...
    Difficile est saturam non scribere
  • Här och nu
    lokisse skrev 2010-07-16 17:56:20 följande:
    ja självklart det är ett jävla jobb att svälja dom bara man behöver träna sina kräkreflexer i flera ar och använda mycke olja...
    Haha.
  • man76

det dummaste jag fick höra var nog att det var ju bra att jag inte kunde amma för då kunde ju min svärmor (som gav kommentaren) ta och ha barnet sovande hos henne så att jag fick sova
    det är väll lika viktigt för mig att få ge mat och känna närheten till min baby som det är för den som ammar.

• Mjesec
    enavalladom skrev 2010-07-16 17:10:59 följande:
    jag har inte fått några dumma kommentarer egentligen men jag är SJUKT trött på att alla ska fråga om man ammar eller inte! skit du i det, har jag lust att säga...och när man svara att man inte ammar så förväntar sig alla att man skall förklara VARFÖR.
    det är ju till exempel inte det bästa för barn att man slår dem (missförstå mig rätt, jag tycker att det är fruktansvärt öht att slå barn, men lek med tanken) men inte fan går folk runt och frågar om jag slår mitt barn?!
    jag tycker nästan att den frågan skulle vara lika kränkande, folk skall ge fullkomligt fan i om jag ammar eller inte och definitivt VARFÖR.
    min bvc-sköterska däremot är underbar och sa: ja, hela familjen skall ju må bra och om det inte fungerar med amningen så är nog det bästa du kan göra att sluta.
    i love her.
    Håller verkligen med! Vet bara en som inte frågat öht, min svärmor :) Hon ammade inte någon av barnen speciellt mycket och hatade folk som frågade som jag fattade det, så hon sa redan innan att hon aldrig kommer fråga :) Det tyckte hon inte hon hade att göra med, och har ju egentligen helt rätt! :D
  • Maggis
    Här och nu skrev 2010-07-16 17:07:19 följande:
    Ingen sköterska bestämmer över en läkare.
    Nej. Men inte så sällan är det vi som lotsar vidare till en läkare.
    //Maggis
  • Maggis
    Kimpossible;

Den sköterskan lät snudd på värre än min.
    //Maggis
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar