Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
jag har inte fått några dumma kommentarer egentligen men jag är SJUKT trött på att alla ska fråga om man ammar eller inte! skit du i det, har jag lust att säga...och när man svara att man inte ammar så förväntar sig alla att man skall förklara VARFÖR.
det är ju till exempel inte det bästa för barn att man slår dem (missförstå mig rätt, jag tycker att det är fruktansvärt öht att slå barn, men lek med tanken) men inte fan går folk runt och frågar om jag slår mitt barn?!
jag tycker nästan att den frågan skulle vara lika kränkande, folk skall ge fullkomligt fan i om jag ammar eller inte och definitivt VARFÖR.
min bvc-sköterska däremot är underbar och sa: ja, hela familjen skall ju må bra och om det inte fungerar med amningen så är nog det bästa du kan göra att sluta.
i love her.
det dummaste jag fick höra var nog att det var ju bra att jag inte kunde amma för då kunde ju min svärmor (som gav kommentaren) ta och ha barnet sovande hos henne så att jag fick sova
det är väll lika viktigt för mig att få ge mat och känna närheten till min baby som det är för den som ammar.