• MiaMitisen

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Ja då var det dags för ytterligare en ny tråd. Tiden bara susar förbi! Vissa har börjat jobba, andra har lång tid kvar hemma. De första bebisarna börjar närma sig 1 år nu!
    Här följs vi åt vad det gäller det mesta om våra små guldklimpar....
    :)
    Hoppas på en minst lika trevlig tråd i 3 månader till! Tjipp o hej!

• Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...
  • Petra78
    MiaMitisen skrev 2010-02-02 11:59:11 följande:
    Sandybell: Aspenkyrkan har sångstund på tisdagar mellan halv 11 och en stund framåt. Den ligger vid fotbollsplanen bakom Kvantum.Angående dagis så kolla på  www.lerum.se/Invanarservice/Barn--Utbildning/.../Har du tagit ditt "namn" från filmerna Sandybell?? =) I natt har Cornelia sovit i sitt rum. I andra änden av huset. Gick toppenbra! Hon vaknade en gång på 12 timmar. sånt gillar jag. Så jag har sovit som en gris mellan 00.30 och 07.30. Det var längesen! =)  Så nu blir det väl till att tapetsera och mysa till det i hennes rum. Har hittat supergulliga gardeiner på Jotex som jag tänkte köpa. Det är ju alltid en start. :) www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate... OJ. haha! Vad långt det blev. Men visst är den i alla fall lite söt?? Nu ska vi ta och packa på oss, sen ska vi ut och leka i snön. Ikväll är det dags för vägning efter första veckan med Viktväktarna. Håll nu tummarna!! =) Ska bli riktigt spännande!
    håller alla tummar och tår :D
  • MiniStumpan

Caroline känner igen det där med att slå sig. Idag har varit en dag i trillandets och gå in i saker med huvudets tecken....Att man typ inte lär sig att om man ställer sig upp, under bordet, så slår man i huvudet i balken där under... :/ Stackars små. Tur de är tåliga.

Gick det bra på VV Mia?
    Gott att du fick, i alla fall, en natts riktigt god sömn. Hade också velat lägga Max i eget rum men just nu är nedervåningen inte det minsta inredd så det skulle inte kännes riktigt rätt att slänga ner honom där ännu...Men jag tror att han hade sovit bättre i eget rum. Jag märker ju bara när Andreas somnar på soffan tex. då sover Max jätte bra hela natten. Jag har en teori om att det beror på att han då inte hör Andreas snarkningar . Men han sover ju visserligen rätt bra på nätterna men han är inte alls lika "orolig" när Andreas somnat där ute.

• MiaMitisen

Jo det gick väl ganska så bra. :) -0,7 kg. Alltid en början. Kör vi hårdare kommande vecka. :)

• lillaC

När Noah var liten flyttade vi honom till eget rum när han var 5 månader. Då var det inte i närheten av färdigrenoverat. Han sov på övervåningen i ett kräksfärgat rum med bara en säng i och vi sov i källaren och hade alltid barnlyssnaren på hela nätterna.

Hannah har sovit i eget rum nästan från början och det var väldigt skönt. Hon har sovit hela nätter, utan mat eller vak, sen i augusti.
    Här segar vi med magsjuka light, men måste ändå hålla oss hemma och borta från andra. Barnen har spytt en gång var sen i helgen och idag är jag dålig. Segt! Inte helt lätt att gå ut heller, det är svårt att få vagnen att ta sig fram..... Men ändå, grym vinter!
  • MiaMitisen

Hallojsan!
    hur står det till med alla?? =)  Här är det så bra så. Cornelia sover fortfarande i sitt rum utan problem! helt underbart. Jag behöver bara gå upp en gång på 12 timmar nu. Måste erkänna att jag är piggare på dagarna.

Jag funderar att på fredag försöka samla ihop lite folk till en picknick på isen. =) Att vi tar en promenad runt och dom stora barnen, dom som är med, får springa av sig lite. Så kan man ta med sig lite fika så kan vi picknicka i snön. Är det nån som skulle vilja hänga på i så fall?

Imorgon är det 2a vägningen efter inskrivningen på Viktväktarna. Lika spännande denna gången. =)

• Petra78
    MiaMitisen skrev 2010-02-08 18:31:27 följande:
    Hallojsan!hur står det till med alla?? =)  Här är det så bra så. Cornelia sover fortfarande i sitt rum utan problem! helt underbart. Jag behöver bara gå upp en gång på 12 timmar nu. Måste erkänna att jag är piggare på dagarna. Jag funderar att på fredag försöka samla ihop lite folk till en picknick på isen. =) Att vi tar en promenad runt och dom stora barnen, dom som är med, får springa av sig lite. Så kan man ta med sig lite fika så kan vi picknicka i snön. Är det nån som skulle vilja hänga på i så fall? Imorgon är det 2a vägningen efter inskrivningen på Viktväktarna. Lika spännande denna gången. =)
    Kan vara något!! Ska se hur jag har det på fredag. Vilken tid i såfall?
  • MiaMitisen

-1 kg denna veckan. =)

Petra: inget bestämt än. Men vi kan ju höras av.

• Petra78
    MiaMitisen skrev 2010-02-09 20:24:40 följande:
    -1 kg denna veckan. =) Petra: inget bestämt än. Men vi kan ju höras av.
    Hej Såg nu att jag ska till sjukhuset med Victor kl 11.00 så jag kan tyvärr inte.
    På sportlovet kanske?
  • MiaMitisen

Petra det är helt okej. Cornelia har feber oxå. så jag får se hur det blir imorgon...
    =( Alltid ska det vara något som hindrar en.
    Ja vi kan kolla sportlovet. =)

• LinaPetronella

Hej! Nu har även jag hittat hit till nya tråden...haha man är väl lite seeeg...

Imorn har jag frukostfika vid niosnåret...kort varsel men nån kanske känner att det vore ett perfekt sätt att starta dagen!? :) 

Mia: hoppas C blir bra tills imorn så ni kan komma hit! Annars ses vi kanske under sportlovet på isen! Låter mysigt, o en bra springa-av-sig aktivitet för grabbarna oxå. Så slår de inte ihjäl varann den dan iaf ;)
    Låter jätteskönt med sömnen där...o VV...gött kämpat!

• MiaMitisen

Lina: jag hör av mig på morgonen om hon är bättre. Jag tror i och för sig att det bara är tänderna, men det tar ju ändå på krafterna att inte vara helt kry.
    Annars ses vi som sagt nästa vecka. :)

Nu är det sängen!

• MiaMitisen

Hur går det för oss mammor?? =)

• MiniStumpan

Antar att denna tråd försvinner nu, så hejdå alla. Fast många av oss "ses" ju på Facebook istället :)

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...