• MiaMitisen

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Ja då var det dags för ytterligare en ny tråd. Tiden bara susar förbi! Vissa har börjat jobba, andra har lång tid kvar hemma. De första bebisarna börjar närma sig 1 år nu!
    Här följs vi åt vad det gäller det mesta om våra små guldklimpar....
    :)
    Hoppas på en minst lika trevlig tråd i 3 månader till! Tjipp o hej!

• Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...
  • miomion

hejhopp! Bor en bit utanför lerum, och har en son på snart 1½ år, jag eftersöker lite tips på aktiviteter i o omkring lerum som man kan gå på dom dagarna man är hemma med honom? Vad hittar ni på, på dagarna? Babyrytmiken i stenkullen kyrka har vi testat på, så även babysim i vattenpalatset, vad finns det mer?

• Carrohaga

Yes äntligen har Isak tagit det stora steget och börjat krypa, har utforskat halva vardagsrummet idag :) Äntligen en liten pojke som är mer nöjd nu när han kan ta sig framåt :)

• Carrohaga

Shit vad det går undan, nu är Isak överallt, riktigt snabb liten krabat nu :)

• MiaMitisen

Cornelia tog sina första kryptag i fredags. *stolt mamma* Men det går inte så fort. Hon tar två steg sen ligger hon på mage igen. men jäklar i min lilla låda va snabb hon är på att åla! Tror hon har en framtid inom det militära.
    Däremot så sitter hon helt perfekt nu. Sätter sig tilloch med själv från magläge. Mammas duktiga flicka!
    Sen har hon börjat gnissla tänder! Hennes huggtänder har ju precis tittat fram. Antar att hon har jättekul. :)

Igår va hon 7 månader! helt otroligt!! Tiden bara springer iväg!

Tyvärr måste jag lämna återbud för fredag... :( men jag hoppas att det kommer fler gånger. Och jag hoppas att ni andra får skitkul rent ut sagt!

• lillaC

Hallå!

Till er som ska med på fredag: man behövde inte boka, det är bara att komma. Om ni av nån anledning blir sena kan det ju vara bra att ringa nån annan och meddela så att vi kan hålla en stol.... Man kan äta Kvällens, verkar vara självservering.
    Ses där! 
  • Thursday

Jaså, det är här ni är! Det ska bli kul på fredag! Var det kl 18? Jag ska försöka komma i tid om högre makter (dvs Västtrafik) vill bistå mig...

• Knuff

Oj, alla verkar krypa.... Här sitter Edwin stilla, lite frustrerad men stilla. Han backar om han ligger på mage, det är om möjligt mer frustrerande/generade för att det leder till att han fastnar under soffan. {#lang_emotions_laughing}

Vi sliter med mat... Välling är bäst nu, gröt inte så gott och all annan mat är helt oätbart. Kanske smakar en eller två tuggor sen kniper han ihop munnen. Pust stånk stön men vi försöker se framåt. Vilken 10-åring äter bara välling..... {#lang_emotions_surprised}

Ska bli kul på fredag!

Snart är våren här!
  • lillaC

Här är det svårt med mat just nu också, hon som har ätit sen hon var 4 månader. Tror att det beror på elaka tanden som tittar ut plus att hon vill äta själv för all plockmat uppskattas väldigt. Det blir äta själv, peta in lite mat med sked in emellan och en hel del välling. Ääähhh, det ger sig nog.......

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...