Inlägg från: MiaMitisen |Visa alla inlägg
  • MiaMitisen

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Ja då var det dags för ytterligare en ny tråd. Tiden bara susar förbi! Vissa har börjat jobba, andra har lång tid kvar hemma. De första bebisarna börjar närma sig 1 år nu!
    Här följs vi åt vad det gäller det mesta om våra små guldklimpar....
    :)
    Hoppas på en minst lika trevlig tråd i 3 månader till! Tjipp o hej!

• Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...
  • MiaMitisen

Då ska jag bara se till så att alla hittar hit oxå....

• MiaMitisen

Gött! Då är vi på väg då.
    Snart är alla här. {#lang_emotions_laughing}

Nu ska jag ta tag i min superbajsande bebis.. Jösses! fast med 3 tänder på gång så kanske det inte är så konstigt. =)

• MiaMitisen

Angående kaminen, vi köpte faktiskt bara vanliga kompostgrindar för 99 kr på Jula. Det finns ju "riktiga" för typ 1500. Men dessa flyttar man lätt undan när hon sover eller nåt annat. Funkar kanon.

• MiaMitisen

Cornelia tog sina första kryptag i fredags. *stolt mamma* Men det går inte så fort. Hon tar två steg sen ligger hon på mage igen. men jäklar i min lilla låda va snabb hon är på att åla! Tror hon har en framtid inom det militära.
    Däremot så sitter hon helt perfekt nu. Sätter sig tilloch med själv från magläge. Mammas duktiga flicka!
    Sen har hon börjat gnissla tänder! Hennes huggtänder har ju precis tittat fram. Antar att hon har jättekul. :)

Igår va hon 7 månader! helt otroligt!! Tiden bara springer iväg!

Tyvärr måste jag lämna återbud för fredag... :( men jag hoppas att det kommer fler gånger. Och jag hoppas att ni andra får skitkul rent ut sagt!

• MiaMitisen

Hejsan alla! hur hade ni det i fredags? Ville så gärna följt med. Men det får bli nästa gång.
    Här går det undan med cornelia just nu. Hon är numer expert på att sätta sig själv från sitt ålande. Krypandet har inte riktigt kommit igång än, men snart så. Hon har även börjat försöka ställa sig upp mot möbler... Hoppas hon lugnar ner sig snart.

Såg att Emma skulle ha fika den 21e. Tyvärr så kan jag inte komma då det krockar med hämtningen av oscars. 
    På kvällen klockan 18 så har jag ljusparty. Då är alla välkomna. =)

Nu ska jag ta hand om tvätten. 

Ha en bra söndag! 

• MiaMitisen

Allt för dig Petra. =)

för de som vill är det frukostfika hos mig klockan 9.

• MiaMitisen

Det är alltid lika mysigt när ni kommer Petra. =)
    Vi får hoppas att fler orkar sig upp i ottan snart. ;)
    Det är jag som ska tacka för att du tar kläder. så himla skönt att bli av med det!

Snart är det mys i soffan som gäller. Antingen med eller utan Oscar. beror på hur pigg och glad han är.

Hoppasni alla har en mysig kväll. :D

• MiaMitisen

Hejsan tjejer! Hur har ni det denna lördag? Här är det så bra så.
    Fast... Cornelia är väldigt gnällig nu för tiden.. tror att det är framtänderna som kanske vill hälsa på eller om det är huggtänderna som vill växa ut lite till.
    Oscar har halsfluss.... Jag kör viktväktarna och patrik plogar snö. =) Så ser vårat liv ut nu för tiden.
    Men jag trivs.
    har kört VV i 1 vecka snart. På tisdag kommer första domen. Lite spännande faktiskt. Har gått väldigt bra, så jag hoppas på resultat... Tyvärr fel vecka om man ska säga så. Men något mindre borde vågen visa.

Den 18e februari ska jag ha ljusparty igen, fast denna gången är det deras SPA-produkter som ska visas. Klockan 18.30 om jag inte minns fel. Då är ni välkomna.
    Det blir fotbad och handpeeling. :)

Nu blir det snart lördagsmys i soffan. Ha en underbar Lördag!

• MiaMitisen

Sandybell: Aspenkyrkan har sångstund på tisdagar mellan halv 11 och en stund framåt. Den ligger vid fotbollsplanen bakom Kvantum.
    Angående dagis så kolla på  http://www.lerum.se/Invanarservice/Barn--Utbildning/Forskola/Ansokan--regler/
    Har du tagit ditt "namn" från filmerna Sandybell?? =)

I natt har Cornelia sovit i sitt rum. I andra änden av huset. Gick toppenbra! Hon vaknade en gång på 12 timmar. sånt gillar jag. Så jag har sovit som en gris mellan 00.30 och 07.30. Det var längesen! =)  Så nu blir det väl till att tapetsera och mysa till det i hennes rum. Har hittat supergulliga gardeiner på Jotex som jag tänkte köpa. Det är ju alltid en start. :) http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=&productId=257339&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dMoa%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1 OJ. haha! Vad långt det blev. Men visst är den i alla fall lite söt??

Nu ska vi ta och packa på oss, sen ska vi ut och leka i snön.
    Ikväll är det dags för vägning efter första veckan med Viktväktarna. Håll nu tummarna!! =) Ska bli riktigt spännande!

• MiaMitisen

Jo det gick väl ganska så bra. :) -0,7 kg. Alltid en början. Kör vi hårdare kommande vecka. :)

• MiaMitisen

Hallojsan!
    hur står det till med alla?? =)  Här är det så bra så. Cornelia sover fortfarande i sitt rum utan problem! helt underbart. Jag behöver bara gå upp en gång på 12 timmar nu. Måste erkänna att jag är piggare på dagarna.

Jag funderar att på fredag försöka samla ihop lite folk till en picknick på isen. =) Att vi tar en promenad runt och dom stora barnen, dom som är med, får springa av sig lite. Så kan man ta med sig lite fika så kan vi picknicka i snön. Är det nån som skulle vilja hänga på i så fall?

Imorgon är det 2a vägningen efter inskrivningen på Viktväktarna. Lika spännande denna gången. =)

• MiaMitisen

-1 kg denna veckan. =)

Petra: inget bestämt än. Men vi kan ju höras av.

• MiaMitisen

Petra det är helt okej. Cornelia har feber oxå. så jag får se hur det blir imorgon...
    =( Alltid ska det vara något som hindrar en.
    Ja vi kan kolla sportlovet. =)

• MiaMitisen

Lina: jag hör av mig på morgonen om hon är bättre. Jag tror i och för sig att det bara är tänderna, men det tar ju ändå på krafterna att inte vara helt kry.
    Annars ses vi som sagt nästa vecka. :)

Nu är det sängen!

• MiaMitisen

Hur går det för oss mammor?? =)

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...