• MiaMitisen

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Ja då var det dags för ytterligare en ny tråd. Tiden bara susar förbi! Vissa har börjat jobba, andra har lång tid kvar hemma. De första bebisarna börjar närma sig 1 år nu!
    Här följs vi åt vad det gäller det mesta om våra små guldklimpar....
    :)
    Hoppas på en minst lika trevlig tråd i 3 månader till! Tjipp o hej!

• Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...
  • MiaMitisen

Då ska jag bara se till så att alla hittar hit oxå....

• Knuff

{#lang_emotions_coffee}

Japp, då har jag hittat hit!

Snart är våren här!
  • MiaMitisen

Gött! Då är vi på väg då.
    Snart är alla här. {#lang_emotions_laughing}

Nu ska jag ta tag i min superbajsande bebis.. Jösses! fast med 3 tänder på gång så kanske det inte är så konstigt. =)

• lillaC

Jag är här! Helt genomfrusen eftersom jag envisades med att det skulle vara bra för mig och Hannah med en promenad när det var dags för henne att sova nu på eftermiddagen...... 

• Carrohaga

Nu är jag här också :)

Kan man hjälpa en bebis att lära sig krypa? Isak har absolut inget tålamod när det gäller detta utan tar ett krypsteg sen sätter han sig och blir tvärsur.

Det gnager på allas tålamod här hemma.

• MiniStumpan

Så hittade även jag hit.

Caroline. Haha jag tror inte man kan hjälpa dem. Men hux flux så kommer han på hur man gör bara. Han hade väl precis lärt sig att sätta sig upp nu eller? Efter att Max lärde sig sätta sig upp själv så tog det ganska exakt en vecka tills dess att han kom på att man skulle flytta händerna framåt för att kunna transportera sig dit man ville. Guuuud vad skönt det var att slippa  det där frustrationsgnället .

Oj vad mycket snö det är ute idag. Sååå mysigt. Synd bara att vi inte har nån pulka till Max. Inte för att jag tror att han skulle uppskatta pulkåkning lika mycket som vi men det skulle bli fina kort .

Nä åter till att städa bort lite av julen. Eller ja granen och tomtarna åtminstonde. Stjärnor, stakar, gardiner och mattor får vara kvar ett tag till.

• Carrohaga

Ja det är väl typ två veckor sen han lärde sig att sätta sig upp, men en vecka sedan han gör det utan att han tänker på det på samma sätt. Han flyttar händerna men det är benen som inte hänger med, han tar ett krypsteg med benen sen sätter han sig upp igen eller slänger sig framåt.

Vi har en pulka till Isak och han tycker det är jätte roligt, ler med hela ansiktet när vi är ute och åker, muttrar när vi stannar :)

• lillaC

Hannah har ålat fram ett tag och krupit mestadels de sista två veckorna. Idag har hon kommit på hur hon ska sätta sig upp igen... Och redan har frustationsgnället tillbaka, nu vill hon gå och stå! Hon kan dra sig upp till stående, men det är inte så stadigt ännu. 

Hannah har åkt pulka med storebror, men inte nu när det är så kallt. Får se om vi kan komma ut igen i helgen något mer för nu jobbar jag torsdag och fredag. Andreas är inte mycket för att gå ut...
    Undrar hur mycket vi kan vara ute med barnen på jobbet om det är så här kallt? Det tar evigheter att ta på alla kläder och sen blir de små kalla och tröttnar väldigt snart. Det kan man verkligen förstå med tjocka kläder och vantar som gör att man inte kan röra sig eller leka. Jag och alla små längtar nog till våren. Men de större barnen har förstås roligt med all snö!
    idag har vi eldat upp granen och plockat bort julsaker. Det är ett sjå att hålla koll på att inte Hannah ska bränna sig på kaminen. Hur gör ni andra, har ni något stopp eller skydd?
    Med Noah hade vi en grind mot en liten trappa med när vi pratade om att sätta upp den igen (då måste man öppna den varje gång man ska på toaletten) sa vi, det är nog inte så farligt att ramla ner två trappsteg? Vi håller dörren stängd till den långa, branta trappan istället..... Man blir lite bekvämare andra gången! 
  • Carrohaga

Har också funderat på hur man skall göra med braskaminen, får nog börja tänka ut något med den snart.

Idag tog isak fem kryp på alla fyra :) Han kan också dra sig till stående men inte så stadig så han står kvar helt själv utan åker ner på golvet rätt fort igen.

• MiaMitisen

Angående kaminen, vi köpte faktiskt bara vanliga kompostgrindar för 99 kr på Jula. Det finns ju "riktiga" för typ 1500. Men dessa flyttar man lätt undan när hon sover eller nåt annat. Funkar kanon.

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...