• bara lilla jag

vad är det för fel på folk egentligen?????

www.aftonbladet.se/nyheter/article3747570.ab

Jag kan inte göra annat än att sitta och känna hur tårarna rinner.. hur kan folk vara så hjärtlösa??? Det är en levande människa som kan känna smärta och känslor.. Vilka svin..

• Svar på tråden vad är det för fel på folk egentligen?????
  • OxenMannen

Jesus hade ju en "Restart game" knapp efter tre dagar.
    (Då är det ju jättelätt att förkunna flower power.)

Verkar som sign. Dorian Ertymexx också tror sig ha det.

Vi övriga vill nog att människor som totalt saknar känsla för liv och värde hålls borta från samhället på ett eller annat sätt.

• Dorian Ertymexx
    OxenMannen skrev 2008-11-12 18:44:45 följande:
    Jesus hade ju en "Restart game" knapp efter tre dagar.(Då är det ju jättelätt att förkunna flower power.)Verkar som sign. Dorian Ertymexx också tror sig ha det.Vi övriga vill nog att människor som totalt saknar känsla för liv och värde hålls borta från samhället på ett eller annat sätt.
    Som sagt...

Det lustiga är att jag inte ens är flower power, jag är bland de mest cyniska själar jag känner. Kanske just därför jag kan se mer nyktert på sådant här... Men jag resignerar. Döda alla ni hatar ni. Det blir säkert bättre så.
  • solfrost

Finner inga ord....tragiskt!
    Ska lukta extra mycket på mina små liv ikväll och alla dagar framöver...

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • OxenMannen

Jag hat två barn.... 2,5 och 4 år.
    Jag älskar dom så mycket att jag utan tt tveka skulle ge mitt liv för dom!
    Om deras själar fötts till att bo hos nån som knäcker ryggraden och dom får ligga i sitt eget blod... Ursäkta då att jag reagerar!
    Har blivit så gammal att jag vet att fred och kärlek ibland måste fösvaras med våld. Paradox JA! Insikt JAAA!

• OxenMannen

(ursäkta stavningsmissarna)

• bara lilla jag

jag håller med OxenMannen..

Och jag känner att en sån kallhjärtad människa är hoppet ute för.. Dom har ingenting ute i friheten att göra.. och jag tror ärligt inte att någon psykvård i världen kan få dem att bli friska igen.. Även om man får hjälp att komma över den neuros som man uppenbarligen har, så tror jag inte att dom blir hela i själen för det.. Jag tror att det förstör dom tillslut och att dom faller tillbaka till samma beteende.. Jag tror inte att dom någonsin kan bli friska och jag tycker inte att dom ens förtjänar en andra chans..

Vad händer när dom väl kommer ut och deras nya flickvän blir gravid?? Lever livet som om att de inte hade ett dött barn på samvetet eller slutar det med en ny tidningsrubrik om ytterligare ett barn som fått sätta livet till?

• OxenMannen

bara lilla jag skrev 2008-11-12 22:13:15 följande:

jag håller med OxenMannen.. Och jag känner att en sån kallhjärtad människa är hoppet ute för.. Dom har ingenting ute i friheten att göra.. och jag tror ärligt inte att någon psykvård i världen kan få dem att bli friska igen.. Även om man får hjälp att komma över den neuros som man uppenbarligen har, så tror jag inte att dom blir hela i själen för det.. Jag tror att det förstör dom tillslut och att dom faller tillbaka till samma beteende.. Jag tror inte att dom någonsin kan bli friska och jag tycker inte att dom ens förtjänar en andra chans.. Vad händer när dom väl kommer ut och deras nya flickvän blir gravid?? Lever livet som om att de inte hade ett dött barn på samvetet eller slutar det med en ny tidningsrubrik om ytterligare ett barn som fått sätta livet till?
    Tur att vi är flera som vill bevara kärleken med rätt "åtgärder".
    Tyvärr finns det en del övervinrade hippies från 60-talet som tror att allt löser sig om man stoppar blommor i gevären ;(
    Så jäkla pinsamma dom är!
  • bara lilla jag

hehe ja.. än värre är väll dom som resonerar att så länge det inte är mitt barn så bryr jag mig inte.. Jag vet inte vad som är värst heller, dom som reagerar starkt och tycker att dom förtjänar ett ordentligt hårt straff eller dom som är så pass avtrubbade av allt våld att dom inte "orkar" bry sig.. Som tänker jaha där dog ett barn till, där ser man...

Jag tror det är sundare att reagera och reagera starkt än att inte reagera alls.. Men jag vet inte det kanske bara är jag.. :)

• OxenMannen

bara lilla jag skrev 2008-11-13 12:55:09 följande:

Jag tror det är sundare att reagera och reagera starkt än att inte reagera alls.. Men jag vet inte det kanske bara är jag.. :)
    du är inte ensam
  • OxenMannen

Finns Flower power folk.

Skönt för dom att leva i något annat idealistiskt kosmos!

• Catchie80

Säger som min man, man ska straffas med brottet man begått.
    Visst, man sjunker till samma låga nivå, men ribban är redan lagd, så det är inga problem för mig.

• OxenMannen

Man "sjunker inte alls till samma nivå" för att man vill upprätthålla ett fungerande samhälle!

Ett samhälle där samspel fungerar och där man litar på varandra.
    Inget konstigt med att vilja skydda sina barn mot galningar.

Bara en del övervintrade hippies som tror att allt löser sig med en ros i gevärspipan! Det funkar inte så. Tyvärr måste man väl säga.

• Titrania

Fy fan fy fan fy fan!! Har inga ord till hur jävla hemskt det är!!

• Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2008-11-12 10:25:55 följande:
    TS, nu ser du vad jag menar. Inte nog med att ett barn dött, nu låter folk sin egen grymhet komma fram som reaktion på deras. Yaaay liksom. Låt oss alla bli grymma till max. *suckar*
    Kan ikke annet en holde med der..
  • Free Spirit
    3xE skrev 2008-11-12 10:13:03 följande:
    Gör som araberna stena dom djävlarna till döds.
    OxenMannen skrev 2008-11-12 10:16:31 följande:
    Det är i sådana här lägen man funderar åt hållet dödsstraff.
    Då bør en heller inte klage på andre som utfører døsstraff..
  • OxenMannen

Free Spirit skrev 2008-11-13 18:36:14 följande:

Då bør en heller inte klage på andre som utfører døsstraff..
    Har jag inte gjort!
  • SIMONSåISAKS mamma

ÅÅÅ Nej!!! Fy va hemskt!!! ÅÅååå stackars lilla lilla barn,...

• kjgklsdjgks

Jag har svårt att förstå många delar av artikeln vad var de för kontrollanter? och hur kan man dölja såna stora skador? Det är egentligen ingen grund i artikeln om den äns är sann de finns i alla fall igen riktig fakta. Men om artikeln är sann och media inte bara kläckt ur sig en massa skit så är det jätte hemskt men om man nu ska döma en person som ni i detta fall vill göra så skulle jag först ta reda på mer fakta. Sen skulle jag tänka vem är brottförövaren? Vad har han varit med om? uppenbarligen saknar han helt känslor. Detta är inte ett normalt beteende för en människa att utföra. De här är nog en person som växt upp hela sitt liv med misshandel som inte vet något annat sätt att uppfostra ett barn på än misshandel. Hur som haver så tycker jag han förkänar att leva men inlåst på livstid. Du kan aldrig förstå en annan människa, du kan aldrig gå i en annan människas fotspår och tur är väl de för då skulle vi kunna döma varandra till döden. Om en människa som haft en bra barndom kan utföra hemska saker. Hur ska det då inte vara för en människa som har haft den värsta barndomen någon kan tänka sig? om den där bebisen vi alla tycker synd om hade överleft hade den kanske blivit en serie mördare utan känslor pågrund av att den aldrig fick ömhet och närkontakt med människor när den var liten.

Svar på tråden vad är det för fel på folk egentligen?????