Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

vad är det för fel på folk egentligen?????

www.aftonbladet.se/nyheter/article3747570.ab

Jag kan inte göra annat än att sitta och känna hur tårarna rinner.. hur kan folk vara så hjärtlösa??? Det är en levande människa som kan känna smärta och känslor.. Vilka svin..

• Svar på tråden vad är det för fel på folk egentligen?????
  • bara lilla jag

ja usch.. jag sitter bara och gråter och mår dåligt, jag menar min son som är 1 år visar sina känslor väldigt tydligt, gör han illa sig skriker han, är han glad skrattar han.. Och nu handlar det om ett ännu äldre barn... usch lämna idioterna till någon maffia eller nåt så dom kan göra detsamma mot dem...

• bara lilla jag

ja usch ja.. Och att socialen inte märker något!! Att dom inte har "brytt" sig inte "sett" något.. dom kan inte heller ha något hjärta..

• bara lilla jag

mm.. Jag fattar inte att dom kan ha gått och lagt sig på kvällarna med gott samvete.. dom borde straffas lika hårt dom med.. det finns något som heter medbrottsling och det tycker jag dsom är i allra högsta grad :( ÅÅ va ledsen jag blir...vad är det för jävla värld vi lever i där det händer sånt här???

• bara lilla jag

ja lätt.. i sånna här fall är jag absolut för tortyr av mördare av detta slag.. ryck av varenda fingernagel på dem, slå dom sönder och samman och plåga dom tills dom inte orkar mer känner jag, precis som dom gjorde med den stackars bebisen.. Jag fattar inte hur dom tänker.. Dom hittade den lilla bebisen i sitt eget blod död i spjälsängen, jag vill inte ens tänka på hur han mådde innan han gav upp..

Men han har det bra nu! Och om det finns något som återfödelse så hoppas jag att han föds in i en familj med älskande föräldrar som tar hand om honom på bästa möjliga sätt, precis det han fötjänade första gången han kom till världen!

• bara lilla jag

Våld föder våld heter det ju.. Och ja visst stämmer det..Men jag har alltid mått dåligt över att oskyldiga straffas och att oskyldiga råkar illa ut, speciellt barn.. För barn och bebisar, det går inte att hitta ett ont ben i dem så vad har dom gjort för att förtjäna att agera slagpåse i 8 månader? Eller att bli våldtagna för att någon fått för sig att man blir botad från aids om man tar en bebis oskuld... Våld mot barn har jag inget för, och de som utövar något slags våld mot barn tycker jag har förbrukat sin rätt att leva.. Men det är min enskilda åsikt och ja det finns väll inte så mkt mer att säga om det

• bara lilla jag

jag håller med OxenMannen..

Och jag känner att en sån kallhjärtad människa är hoppet ute för.. Dom har ingenting ute i friheten att göra.. och jag tror ärligt inte att någon psykvård i världen kan få dem att bli friska igen.. Även om man får hjälp att komma över den neuros som man uppenbarligen har, så tror jag inte att dom blir hela i själen för det.. Jag tror att det förstör dom tillslut och att dom faller tillbaka till samma beteende.. Jag tror inte att dom någonsin kan bli friska och jag tycker inte att dom ens förtjänar en andra chans..

Vad händer när dom väl kommer ut och deras nya flickvän blir gravid?? Lever livet som om att de inte hade ett dött barn på samvetet eller slutar det med en ny tidningsrubrik om ytterligare ett barn som fått sätta livet till?

• bara lilla jag

hehe ja.. än värre är väll dom som resonerar att så länge det inte är mitt barn så bryr jag mig inte.. Jag vet inte vad som är värst heller, dom som reagerar starkt och tycker att dom förtjänar ett ordentligt hårt straff eller dom som är så pass avtrubbade av allt våld att dom inte "orkar" bry sig.. Som tänker jaha där dog ett barn till, där ser man...

Jag tror det är sundare att reagera och reagera starkt än att inte reagera alls.. Men jag vet inte det kanske bara är jag.. :)

Svar på tråden vad är det för fel på folk egentligen?????