• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Ablan
    Svar på #168
    Kira1982 skrev 2008-10-19 21:04:33 följande:
    då kan vi ju lika gärna bojkotta coca-cola, mer, icke ekologiska produkter mm.
    nestea distribueras av coca cola.
    Sidfot
  • Kira1982
    Lolilla skrev 2008-10-19 21:09:17 följande:
    Kan inte hitta en vettig anledning att dricka Cola så visst. Mina pengar har de aldrig fått i alla fall
    har du aldrig druckit mer heller?
  • Garageänkan
    Ablan skrev 2008-10-19 21:59:34 följande:
    Svar på #163nja men om du läser listan över vad som ska bojkottas i nestlé bojkotten så inkluderar det även dessa företag.
    Jag vet det. Men inte så hemskt många vet så det är fint om du skriver varför också för att undvika missförstånd i tråden
  • Lolilla
    Kira1982 skrev 2008-10-19 22:07:08 följande:
    har du aldrig druckit mer heller?
    Jag dricker inte läsk överhuvudtaget så nej.
  • Kira1982
    Lolilla skrev 2008-10-19 22:20:39 följande:
    Jag dricker inte läsk överhuvudtaget så nej.
    inte läsk utan mer?
  • Lolilla
    Kira1982 skrev 2008-10-19 22:23:09 följande:
    inte läsk utan mer?
    Inte det heller. Ge dig.
    Vill du gärna komma på att vi misslyckats eller vad är det frågan om? Jag har ätit Kitkat innan jag visste att det kom från Nestle. Nöjd?
  • Garageänkan

För mig handlar det iaf inte om att försäka vara någon slags übermänniska som bojkottar allt som någonsin gjort något oetiskt MEN jag försöker undvika de flesta multinationella företag bla Mc Donalds ochOM om jag äter burgare gör jag det hellre någon annanstans tex på Hesburger.
    Kan jag köpa någon annan produkt än just från coca cola company eller nestle o dyl så gör jag det.

Jag läste dessutom om Mc Donalds mobila slakterier, det lät mumsigt.
    De har stora mobila slakterier som åker omkring för att det är billigare och snabbare att slakteriet kommer dit än att transportera alla djuren . De klövar av och tar bort hornen och inälvorna och skinnet sen maler de ner resten i en kvarn och färsen används till burgare.
    Låter riktigt smaskens.

• Kira1982
    Lolilla skrev 2008-10-19 22:28:48 följande:
    Inte det heller. Ge dig. Vill du gärna komma på att vi misslyckats eller vad är det frågan om? Jag har ätit Kitkat innan jag visste att det kom från Nestle. Nöjd?
    mer är coca-cola
  • Lolilla
    Garageänkan skrev 2008-10-19 22:30:11 följande:
    För mig handlar det iaf inte om att försäka vara någon slags übermänniska som bojkottar allt som någonsin gjort något oetiskt MEN jag försöker undvika de flesta multinationella företag bla Mc Donalds ochOM om jag äter burgare gör jag det hellre någon annanstans tex på Hesburger.Kan jag köpa någon annan produkt än just från coca cola company eller nestle o dyl så gör jag det.Jag läste dessutom om Mc Donalds mobila slakterier, det lät mumsigt.De har stora mobila slakterier som åker omkring för att det är billigare och snabbare att slakteriet kommer dit än att transportera alla djuren . De klövar av och tar bort hornen och inälvorna och skinnet sen maler de ner resten i en kvarn och färsen används till burgare.Låter riktigt smaskens.
    Yummie!
    Bra sammanfattning i övrigt.
  • PerG

Men det lär ju inte gälla Sverige i alla fall med mobila slakterier (dock låter tanken god och mer etisk att man slipper transportera djuren till slakterierna!?).
    Här i Sverige görs ju alla hamburgare i Linköping av Farlo. Och vad gäller din deklaration av innehållet i köttfärs så är det inget unikt för hamburgare på McDonalds... köttfärs är ju mest "skräpköttet".. ;)... fast ben och benmärg m.m. ingår definitivt inte i svenskt (eller europeiskt) kött pga galna kosjukan-risken. Köttfärs = ("rest")-kött + fett

Jag läste dessutom om Mc Donalds mobila slakterier, det lät mumsigt.De har stora mobila slakterier som åker omkring för att det är billigare och snabbare att slakteriet kommer dit än att transportera alla djuren . De klövar av och tar bort hornen och inälvorna och skinnet sen maler de ner resten i en kvarn och färsen används till burgare.Låter riktigt smaskens.
  • Garageänkan
    PerG skrev 2008-10-19 22:44:45 följande:
    Men det lär ju inte gälla Sverige i alla fall med mobila slakterier (dock låter tanken god och mer etisk att man slipper transportera djuren till slakterierna!?). Här i Sverige görs ju alla hamburgare i Linköping av Farlo. Och vad gäller din deklaration av innehållet i köttfärs så är det inget unikt för hamburgare på McDonalds... köttfärs är ju mest "skräpköttet".. ;)... fast ben och benmärg m.m. ingår definitivt inte i svenskt (eller europeiskt) kött pga galna kosjukan-risken. Köttfärs = ("rest")-kött + fett
    Jag råkar bo utom sveriges gränser så jag ser inte sverige som jordens medelpunkt Jag ser globalt. Och jag är vegetarian så jag slipper fundera på vad eller inte vad som finns i biffarna
  • Ablan
    Svar på #173
    Garageänkan skrev 2008-10-19 22:08:24 följande:
    Jag vet det. Men inte så hemskt många vet så det är fint om du skriver varför också för att undvika missförstånd i tråden
    jag utgår ifrån att de som bojkottar nestlé vet vad de ska bojkotta?
    Sidfot
  • hönamor
    De har stora mobila slakterier som åker omkring för att det är billigare och snabbare att slakteriet kommer dit än att transportera alla djuren .
    Nu är jag inmte insatt i för o emot o jag visste itne om att det fanns mobila slakterier men utan att ha tänkt alltför långt - är det inte ganska bra? Att djuren slipper transporteras långa sträckor o stressas (man har ju hört om demonstrationer emot djurtransporterna) till slakt. Bättre om slakten kommer till djuren. Bara en tanke, jag e egentligen inte insatt alls.
  • Lolilla
    hönamor skrev 2008-10-20 07:46:01 följande:
    Nu är jag inmte insatt i för o emot o jag visste itne om att det fanns mobila slakterier men utan att ha tänkt alltför långt - är det inte ganska bra? Att djuren slipper transporteras långa sträckor o stressas (man har ju hört om demonstrationer emot djurtransporterna) till slakt. Bättre om slakten kommer till djuren. Bara en tanke, jag e egentligen inte insatt alls.
    Att slakta på plats _är_ bättre.
    Även en blind höna kan hitta ett frö...
  • Lena
    Garageänkan skrev 2008-10-19 22:47:10 följande:
    Jag råkar bo utom sveriges gränser så jag ser inte sverige som jordens medelpunkt Jag ser globalt. Och jag är vegetarian så jag slipper fundera på vad eller inte vad som finns i biffarna
    Nej men det är naturligt att utgå ifrån Sverige när man skriver på svenska i ett svenskt forum.
  • Garageänkan
    Lena skrev 2008-10-21 14:31:35 följande:
    Nej men det är naturligt att utgå ifrån Sverige när man skriver på svenska i ett svenskt forum.
    Men det går inte att tänka bara på sverige och vad sverige gör när vi alla delar ett jordklot.
  • Lena
    Garageänkan skrev 2008-10-21 16:07:55 följande:
    Men det går inte att tänka bara på sverige och vad sverige gör när vi alla delar ett jordklot.
    Klart det inte går men det är en naturlig startpunkt.
  • Obehörig

fan vad sur jag blir på nestlés reklam på fl. och att dom inte har ett eget forum på sidan där man kan få uttrycka sina tankar...

• Trotsig

jag hatar nestle, men ibland köper jag vissa produkter om inte hipp eller semper har.
    men nog är det vidrigt att pengar alltid är viktigare än människoliv.

Svar på tråden stödjer ni mördaren?