• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Umm Elias

Ja det är sant. En bojkott hjälper dock inte långt. precis som flera redan påpekat är det inte bara nestle utan väääääldigt många andra både dotterbolag och andra bolag som har blod på händerna. Ska alla bojkottasfinns det inget kvar tillslut, man kan hjälpa till på annat sätt, bidra ekonomiskt så att de kan få tillgång till rent vatten eller bidra med fysisk hjälp.

vampyria2 skrev 2008-10-18 20:46:39 följande:
    Om alla skulle göra det så skulle det bli väldigt trångt där  bättre att alla gör vad de kan tex bojkotar sånt som uppenbarligen stödjer något man inte tror på   Alla har desutom inte kompetens till att göra nån nytta där nere så varför ska de dit då?
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 20:49:17 följande:

Ja det är sant. En bojkott hjälper dock inte långt. precis som flera redan påpekat är det inte bara nestle utan väääääldigt många andra både dotterbolag och andra bolag som har blod på händerna. Ska alla bojkottasfinns det inget kvar tillslut, man kan hjälpa till på annat sätt, bidra ekonomiskt så att de kan få tillgång till rent vatten eller bidra med fysisk hjälp.
    Om fler bojkottar måste bolagen ändra inställning. Annars snor seriösare bolag deras kunder nämligen. Och _det_ är de rädda för Man har alltid ett val. I alla fall om man bor i Sverige.
  • vampyria2
    Fast för mig handlar det mycket om sitt eget samvete, vet jag att ett företag behandlar människor illa så vill jag inte att mina pengar ska gå till dem.  Sen gör jag väldigt mycket annars också, har tex 5 st faddrar och skänker pengar till rödkorset några gånger om året.
    Tycker att alla ska göra det de kan, om inte annat så för sin egen skull, tror man mår bra mycket bättre av det sen så får man jätte snygga tavlor från korset om man skänker några tusen, det är inte helt fel det heller
  • Umm Elias

ja, och det uppmanades tidigare i tråden alltså till bojkott av hipp, nestle och semper. Vad finns kvar? ja...då skulle man välja det alternativet som var "minst" ont, dvs semper. Nej, bolagen måste inte ändra inställning, de har tillräkcligt med kundervärlden över, titta ovanför denna tråd, där flödar reklamen från nestle.

Lolilla skrev 2008-10-18 20:53:30 följande:
    Om fler bojkottar måste bolagen ändra inställning. Annars snor seriösare bolag deras kunder nämligen. Och _det_ är de rädda för Man har alltid ett val. I alla fall om man bor i Sverige.
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 20:55:56 följande:

ja, och det uppmanades tidigare i tråden alltså till bojkott av hipp, nestle och semper. Vad finns kvar? ja...då skulle man välja det alternativet som var "minst" ont, dvs semper. Nej, bolagen måste inte ändra inställning, de har tillräkcligt med kundervärlden över, titta ovanför denna tråd, där flödar reklamen från nestle.
    Eftersom jag själv inte har barn har jag inte behövt sätta mig in i ämnet men vad använde man för 60 år sen tror du? Det finns ALLTID alternativ. Tror du reklamen hade funnits kvar här på FL om de fått 3000 mail från användare som hotade med att (och fullföljer) att säga upp sitt medlemsskap? Nej, bolagen måste inte ändra inställning så länge folk fortsätter att gå med skygglappar...
  • Umm Elias

suck. Ja för fl är ju hela världen. *suck*

Lolilla skrev 2008-10-18 20:59:41 följande:
    Umm Elias skrev 2008-10-18 20:55:56 följande:
    Eftersom jag själv inte har barn har jag inte behövt sätta mig in i ämnet men vad använde man för 60 år sen tror du? Det finns ALLTID alternativ. Tror du reklamen hade funnits kvar här på FL om de fått 3000 mail från användare som hotade med att (och fullföljer) att säga upp sitt medlemsskap? Nej, bolagen måste inte ändra inställning så länge folk fortsätter att gå med skygglappar...
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 21:00:18 följande:

suck. Ja för fl är ju hela världen. *suck*
    Du kan inte se det jag skriver ur ett större perspektiv? Det var du som drog upp reklamen på FL. Vidare skulle det var kul om du svarade på följdfrågorna du fick nån gång istället för att bara vara spydig. Då kanske det blev en diskussion som kom någon vart.
  • Nationalromantikern

Kitkat är för gott för att avstå.

• VulgusProfanum

Har bara läst TS:
    Det är inte mjölkprodukterna eller ersättningarna som dödar. Det är bristen på rent vatten och framförallt det att man inte kokar vattnet och steriliserar flaskor och nappar som dödar.

VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • Lolilla
    VulgusProfanum skrev 2008-10-19 13:06:09 följande:
    Har bara läst TS:Det är inte mjölkprodukterna eller ersättningarna som dödar. Det är bristen på rent vatten och framförallt det att man inte kokar vattnet och steriliserar flaskor och nappar som dödar.
    Det är nog de flesta medvetna om. Men utan ersättningen skulle de ju heller inte dricka vattnet. Om de ammade vill säga. Pulvret som sådant är ju inte den direkta dödsorsaken men väl den indirekta.
Svar på tråden stödjer ni mördaren?