• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Lolilla
    Garageänkan skrev 2008-10-19 15:53:45 följande:
    I någon av länkarna togs det ju upp att föräldrarna i de fattiga länderna inte har råd att skaffa bränslet för att kunna koka det smutsiga vattnet för att sterilisera flaskorna osv. Jag vet inte varifrån ni får det att de skulle vara korkade?
    Ja när de riktiga argumenten tryter så...
  • Garageänkan
    Lolilla skrev 2008-10-19 16:29:29 följande:
    Ja när de riktiga argumenten tryter så...
    Förmodligen? Jag tyckte jag läste om rasism också.?
  • Lolilla
    Garageänkan skrev 2008-10-19 18:19:33 följande:
    Förmodligen? Jag tyckte jag läste om rasism också.?

Självklart är man rasist!
  • hjärtat82

Jag bojkottade Nestlé och hipp innan jag fick höra att åtgärder för oetisk marknadsföring av ersättning vidtagits. de måste ju få en chans att bättra sig

• Ablan

jag köper nestlé, och jag är inte så insatt i hur etiska eller oetiska de är, så det kan jag inte svara på.

Sidfot
  • Lolilla
    hjärtat82 skrev 2008-10-19 19:34:35 följande:
    Jag bojkottade Nestlé och hipp innan jag fick höra att åtgärder för oetisk marknadsföring av ersättning vidtagits. de måste ju få en chans att bättra sig
    De har fått hur många chanser som helst att bättra sig och det slutar alltid med brutna avtal. Jag tycker det är så konstigt här på fl... Om nån knäpper en unge på fingrarna är det barnmisshandel och aga, då vrålas det i högan sky. Men att 1 1/2 miljon spädbarn dör årligen är inte så farligt? Bara mitt barn får favvovällingen så?
  • Garageänkan
    Lolilla skrev 2008-10-19 20:07:00 följande:
    De har fått hur många chanser som helst att bättra sig och det slutar alltid med brutna avtal. Jag tycker det är så konstigt här på fl... Om nån knäpper en unge på fingrarna är det barnmisshandel och aga, då vrålas det i högan sky. Men att 1 1/2 miljon spädbarn dör årligen är inte så farligt? Bara mitt barn får favvovällingen så?
    Hallå???!!!. Det är ju inte i sverige.
  • Steka

Hoppas att ni bojkottar Nestlé inte heller dricker Zoegas eller äter after eight, de är nämligen också producerade av Nestlé.

• Garageänkan
    Steka skrev 2008-10-19 20:19:42 följande:
    Hoppas att ni bojkottar Nestlé inte heller dricker Zoegas eller äter after eight, de är nämligen också producerade av Nestlé.
    Nej det gör jag inte. Hur är det med dig?
Svar på tråden stödjer ni mördaren?