Ni som anser att barn ska vara hemma med förälder (och inte gå på förskola)....
Under mitt år som mammaledig till vår son har jag varit en inte världens bästa mamma.
Dottern har en utvecklingsstörning och kräver sitt lilla (4 år) och sonen har skrikit sig igenom sitt första år. Jag har varit TOTALT SLUT på alla sätt och vis, längtat efter att detta helvetesår ska ta slut och längtat tills jag skulle börja jobba... Alldeles utmattad har jag varit. Sur, grinig och inte orkat göra mycket vettigt med barnen...
NU pluggar jag heltid, är hemifrån 7.30-17.30 och kommer hem som en HELT NY MÄNNISKA! Jag VILL, för att inte tala om ORKAR, sätta mig ner på hallgolvet när jag kommer hem på kvällen innan jag ens har fått av mig skorna, för att sätta mig och läsa för mina barn, och jag orkar så mycket, har SÅ mycket energi över!
Barnen går (för) långa dagar på förskolan idag, men om de finge gå kanske... tjaa, 8-16 eller nåt, anser ni inte då att det är bättre för dem att komma hem till denna new and improved mamman, eller bör alla vara hemma med sina barn, så långt det bara är möjligt?!
Jag vet att det bara finns två alternativ, men välj nåt av dem... och om det verkligen inte går, välj det sista då...