Ni som anser att barn ska vara hemma med förälder (och inte gå på förskola)....
Konstiga alternativ!
Jag måste undra varför man skaffar barn om man inte vill umgås med dem. Varför ska alla lämna sina barn på förskola för att kunna vara en "bättre" förälder. Jag har ett barn 1 1/2 år, han har fått en förlossningsskada, sitter inte själv då balans och motorik är skadad. Vi ska ha ett barn till den 1/12 och det kommer att bli tufft då min äldsta inte är så mobil men jag tycker att det ska bli så kul.
Då kommer nästa sak, vi skulle ha börjat skola in sonen på förskola i augusti men kände varför det när det bara gäller 3 månader som han ska gå. Nu tycker alla så synd om mig, och säger att jag inte ska ha dåligt samvete om jag måste sätta min son på dagis 15 timmar i veckan när nästa kommer. Det är inte så att någon tycker att det är det bästa för min son utan det är synd om mig som mamma. Jag älskar att vara hemma med min son. Visst saknar jag mitt jobb och ibland är jag super trött på min son men det är en sådan gåva att kunna få vara hemma och uppleva alla framsteg som han gör.
Jag fattar bara inte detta med förskola. Ska också säga att jag är uppväxt på förskola och jag gillar det verkligen och båda mina barn ska gå på förskola när vår föräldraledighet är slut.