• Bullen84

Lider av förstoppning! Nån mer? Tips?

Precis som rubriken!

Azzå man känner sig ju sju gånger fetare tack vare att man är förstoppad... Magen hade säkert inte vart så svullen annars...

Nån mer som lider av det...?

• Svar på tråden Lider av förstoppning! Nån mer? Tips?
  • Krabbolina
    HannaNord skrev 2008-06-14 20:29:10 följande:
    krabbolina:Nej.
    Då kör jag med vanliga torkade katrinplommon för det tycker jag är gott att äta!
  • Käringen

VATTEN, VATTEN och mer vatten, samt röra på sig lite är bra tips!

• Sagakasper
    Svar på #17
    Nja, gott och gott. Jag skulle inte välja att köpa det om jag inte var beroende av dess effekt... Den är blandad med äpple och citron så den smakar lite friskt också. Plommonsmaken är ju annars lite fadd. Prova! Det är så lite som behövs.
    Krabbolina skrev 2008-06-13 22:27:24 följande:
    smakar katrinplommonjucie gott?
  • mammatillMilo

lin frön varje morgon funkar bra på mig..Plus annan fiberrik kost som jag alltid äter..

• Raven80

I bland är det ju bara å gilla läget å dricka sånt som smakar skit för å hålla magen i trimm, men tycker inte att plommonjuice smakar illa......ha haft 2 förstoppningar å vill inte ha det igen !!

• Tezz81

min bm tipsade mig om nåt som finns på ica. hette "kockens goda" el. "kockens favourit" el. nåt liknande. tror det var ett bröd.. Hon sa att "effekten" var mkt god.. Ska själv kolla efter det i morgon...

• EllenDell

2-3 torkade katrinplommon och 2-3 torkade aprikoser/dag och du är garanterat inte hård i magen längre. Jag lovar att det funkar. Enkelt och billigt är det också.

• Blåklockan79

Har inte läst svaren, för jag har inte problemet längre, men hade ibörjan av grav.
    PROMENADER!!!! Det bästa som finns, sen blir magen garanterat ohård.
    Annars är det brra med mycke fibrer och vätska, men det funkade inte i början av min grav för mig.

• dallas

Ett annat litet tips när du väl sitter på toan och du känner att det är på G men det går liksom väldigt sakta... (du kanske har glömt att ääta dom där linfröna )

Ta en liten pall eller en upp och ner vänd hink och lägg upp benen/fötterna då kommer det ut lättare! Läste detta i min "mamma praktika" och det funkar- jag har testat, man slappnar av mer i ringmuskeln.

Äntligen!!
  • Ibbe1979

Hej, jag led hela mitt liv av förstoppningen men nu är det ??Över, ett matsked vetekli i ett glas vatten. Enklare kan det inte bli

• Deceree1

Ett glas nyponsoppa på morgonen med en rejäl skopa hela linfrön i. Ett par dagar iaf.

• PetraSthlm

Hej. Detta är min andra graviditet och jag har båda gångerna haft rätt stora problem med förstoppning.

Förra gången kämpade jag på utan att hitta nåt som riktigt hjälpte, men denna gång fick jag ett supertips från min barnmorska. "Ät en kiwi direkt på morgonen innan frukost" Tydligen är detta ett trick som tillämpas i äldrevården och det har fungerar utmärkt för mig, mycket bättre än bulkmedel från apoteket, linfrön och annat.

Svar på tråden Lider av förstoppning! Nån mer? Tips?