• Bullen84

Lider av förstoppning! Nån mer? Tips?

Precis som rubriken!

Azzå man känner sig ju sju gånger fetare tack vare att man är förstoppad... Magen hade säkert inte vart så svullen annars...

Nån mer som lider av det...?

• Svar på tråden Lider av förstoppning! Nån mer? Tips?
  • Krabbolina

Jag vet inte om jag lider av det för jag vet hur jag ska få bukt på det.
    Men vissa dagar är mycket hårdare än andra.

• stockholmsjente

Jag åt mycket katrinplommon (gjorde katrinplommonsoppa för att det smakade bättre) och yougurt med linfrö.
    Om du inte hittar något som funkar, så var inte rädd för att ta microlax (laxerande medel) en kort period. Min bm sade att det var bättre än att gå förstoppat. Det kan sluta med hemorojder och att man blir utvidat där nere (när man är gravid är ändtarmen tydligen mycket strechigare eller hur jag skall säga). Man vill ju inte leva med "slapp" ändtarm resten av livet.

• Johanna35

Sen jag började ta tre Pikasol forte(Omega 3) om dagen är magen mycket bättre!!

• Hurra

Kan verkligen rekomendera krossade linfrön. Smakar inget och fungerar superbra på mig.

• lill annica

jag vet inte till 100%,men prova hasselnötter...en näve

• Millric

jag äter mycket russin.. o yoghurt.. jag äter niferex 2ggr/dag o jag har känningar av förstoppning med illamående spänd mage o vill bara på toa men det händer inget där.. kaffe utan mjölk.. en grej som funkade bra på mig va mjölkchoklad en hel del o dricka cocacola till.. då fick jag gå på toa samma kväll eller morgonen därpå.. =) o gott va det ju med

• skrållan1978

hejhej, är förstoppad för jag äter 2 niferex om dagen, meeeen har fått nojja på gröna oliver nu o har märkt att dem gör att jag blir MKT lösare i magen=))) sååå käka oliver=)))

• Krabbolina

kiwi ger också bra effekt på magen
    Fiberberikad havregrynsgröt som man kokar med linfrön (hela, de är bäst för förstoppade magar) och russin.
    Mycket vatten.
    Torkad frukt, både katrinplommon och aprikoser.

• B Rus

Skippa ljust bröd och ät istället grovt, fiberrikt - gärna surbröd. Detta ihop med mycket vätska är viktigt, annars blir det värre.
    Strö hela linfrön (smakar ingenting) i typ gröt, mysli, yoghurt.
    Päron.
    Katrinplommonjuice.
    Röra på kroppen.
    Lyssna på bajs-signalen, dvs håll dig absolut inte!

Stolt och lycklig mamma
  • uvaluva

Lunelax från apotetket, en påse om dagen! Eller danskt rågbröd.

Svar på tråden Lider av förstoppning! Nån mer? Tips?