1. Varför är vi så fanatiskt rädda för smärta?
2. Varför är vi så otroligt rädda för att släppa kontrollen för en stund?
Det finns mängder med smärtlindring för de som helst inte vill känna nånting under förlossningen. Det är bara att be om ett samtal med BM, så kan hon gå igenom allting med dej, dessutom har de utmärkta föräldrautbildningar, går du inte på nån sån?
Vad det gäller det där med att bli en neandertalare under förlossningen....so what, alla har vi en neandertalare inom oss, och det är under sådana här situationer som det är läge att släppa fram den, tro mej, det är inget farligt, inget pinsamt och inget som de på Förlossningen inte sett förut.
Om Åsa behöver bröla som en ko, eller ligger tyst som en mus under utdrivningen spelar ju ingen roll, alla är vi olika, och behöver du skrika så är det ju vad Åsa gör i en sån situation, du är fortfarande dig själv. Vad är problemet med att få se nya sidor av sej själv?
Personligen skrämmer ett kejsarsnitt mej 1000 ggr mer än en vaginal förlossning.
Vem vill FRIVILLIGT gå igenom en stor bukoperation om man har ett annat val??? En operation är aldrig riskfri det är mängder med komplikationer som kan uppstå, och detta är man villig att genomgå frivilligt, för att man är rädd för att det ska göra ont att föda barn?
Jag kan ärligt säga att om det skulle bli tal om KS för mej när tiden är inne kommer jag bli helt förkrossad. En normal vaginal förlossning är en fantasktisk upplevelse, med smärta och brölande och allt.
Alla som propagerar FÖR frivilligt KS är väldigt noga med att påpeka hur mycket som kan gå fel vid en vaginal förlossning, men "glömmer" vad en bukoperation faktiskt är, och vad det kan ge för men.
Med det här inlägget vill jag bara ge min syn på det hela, jag försöker INTE omvända KS-anhängarna, för det kan jag inte, lika lite som de kan omvända mej;)!
Förbered dej med information så ska du se att du kommer att vara chef på din egen förlossning!