• Eisa

Få in vett i skallen på mig!!!

Är i v 31 och inte längre så rädd för förlossningen alls.
    Detta innebär att jag kommer genomgå en vaginal förlossning! Men jag kommer ångra mig när jag väl ligger där, för det är värsta onda.

Sätt vett i skallen på mig och få mig att inse att en vaginal förlossning är alldeles för vidrigt att gå igenom (vilket jag insåg förut men inte nu, vet inte vad som hänt) så jag kan börja slåss för snitt!

• Svar på tråden Få in vett i skallen på mig!!!
  • Eisa

Såhär går mina tankar:

- Klart jag klarar det, alla andra gör ju det.
    - Nejmen folk säger att det är det värsta som finns, man vill bara dö.
    - Men det måste ju inte bli så för mig!
    - Vaddå, tror du att du är speciell eller?

Osv.

• Eisa
    Superhero skrev 2008-03-21 10:37:15 följande:
    jag var inte heller rädd. trodde jag. vägrade gå på föräldragrupper, pratade aldrig om den, läste inte på något, tänkte aldrig på den osv. pratade inte med min kille ens. förträngde det som komma skulle och om nån fråga svarade jag med ett leende att det va ingen fara det går nog lätt som en plätt, end of discussion. lät inte ens bm på mvc ta upp nåt om förlossningen. sa att jag är itne rädd, jag vet allt och det kommer gå bra. nog om det, inga frågor eller funderingar. och jag flippade när det väl kom till kritan. mina två värsta dygn i hela mitt liv som jag fortfarande grinar när jag tänker på. önskar att det fanns ett svart hål istället, om man kunde trycka på en delete-knapp och radera hela minnet skulle jag. om jag hade vågat ta tag i rädslan kankse jag hade kunnat kämpa mig till ett snitt och haft ett betydligt ljusare liv nu.hur det är med dig vet jag inte. du kankse helt enkelt inte är rädd längre? kankse naturen, din kroppp och din själ kommit överrens? kanske ett snitt inte längre är aktuellet?hur som helst försök gå till botten med vad det är du igentligen vill så du inte bara lägger locket på rädslan. för det funkar ju som bekant inte i längden. hade bra och grattis till bebben i magen!
    Vad jag egentligen inte vill?
    Typ... Krysta.

Men ett snitt är INTE aktuellt. Jag MÅSTE kunna lyfta och sådär efteråt, eftersom jag har några trappor hem som jag måste lyfta upp bebisen i. Snitt känns värre.

Jag kan se en förlossning på TV nu och knappt bry mig, för fick jag panikattack. Mysko som fan.
  • Eisa
    ludenben skrev 2008-03-21 10:38:44 följande:
    Om man tror att man slipper smärta med snitt så tror man grymt fel. När bedövningen släpper har man sjukt ont. En vaginal förlossning läks snabbare...
    Smärta klarar jag väl av... Men det som känns läskigt med en vaginal förlossning är att man ska krysta. Tänk om
    1. jag får hjärnblödning
    2. jag får hjärtklappning
    3. det känns allmänt läskigt
  • Eisa
    ludenben skrev 2008-03-21 10:46:35 följande:
    hahaha tänk detta då: skita dagen efter ett snitt. Du har inga magmuskler att ta i med. Känns bara som all luften gått ur dig. Och man måste ju göra sig av med avfallet Nä då krystar jag hellre på en vaginal förlossning...,
    Men jag ser mig själv som en ganska klen människa. Ganska liten, smal, blek SOM FAN, törs ingenting, är inte särskilt stark... Jag orkar knappt klämma ut min egen sk*t. Så hur få ut en bebis?
  • Eisa
    ludenben skrev 2008-03-21 10:51:01 följande:
    ahaha kroppen är nog ganska magisk
    Får väl tro det då.
    *Fortsätter med situpsen utifall*
  • Eisa
    månälva skrev 2008-03-21 10:58:12 följande:
    Men tänk då efteråt när du klarat det,vilken skön känsla! Det låter som en klyscha,men din kropp är faktiskt gjord för att föda fram ett barn! Min sporre under min första förlossning(har tre bakom mej utan smärtlindring) var en artikel om en ung kvinna i zimbawe(stavning?) som under översvämningarna fött barn SJÄLV uppe i ett träd! Jag kände att klarar hon det,så ska väl jag klara att föda på ett svenskt sjukhus Lycka till! Det går säkert jättebra! Läs in all info om smärtlindring,det kan vara skönt att ha kunskaperna!
    Hahaha jag har också tänkt på det där, att förr i tiden födde folk 12 barn i sina små dragiga stugor liksom

Nej men det blir nog bra. Jag och bebisen fixar det tillsammans

Men det där med "efteråt känns det underbart" skiter väl jag i. Efteråt är en annan värld. Först ska man ta sig dit.
  • Eisa

Men måste man bli borta, djurisk, ha minnesluckor osv?

Jag vill vara Åsa, även när jag föder, inte värsta neandertalaren.

• Eisa
    Horst skrev 2008-03-22 21:41:58 följande:
    Klart du kan vara dig själv under förlossningen. Ju mer förberedd du är, desto färre överraskningar, desto mer kontroll. Så resonerade jag.Sen blir det kanske ändå inte som man tänkt sig, men bra ändå.
    Hur ska man förbereda sig då? På något man inte har en susning om hur känns.
Svar på tråden Få in vett i skallen på mig!!!