• Attityde

Få in vett i skallen på mig!!!

Eisa skrev 2008-03-21 10:07:14 följande:
    Är i v 31 och inte längre så rädd för förlossningen alls.Detta innebär att jag kommer genomgå en vaginal förlossning! Men jag kommer ångra mig när jag väl ligger där, för det är värsta onda.Sätt vett i skallen på mig och få mig att inse att en vaginal förlossning är alldeles för vidrigt att gå igenom (vilket jag insåg förut men inte nu, vet inte vad som hänt) så jag kan börja slåss för snitt!
    ALLA ångrar att de någonsin ens blev av med oskulden då de ligger där men du konstigt nog tycker man ändå att det är värt det... Har gjort båda och mycket snabbare läkning efter vaginalt än snitt, ska jag ha igen så blir det lätt en vaginal förlossning utan tvekan, om det inte finns andra orsaker till snitt då!
  • Attityde

Jag visst eju inte heller så förberedde mig i att kunna slappna av, spänna olika muskler i kroppen i sänder så jag hade kontroll när jag inte jade ont, tro t om det finns nån som genom gång i nån gravid tidning... skit samma, hade du tänkt använda tns apparaten så är det bra att låna den innan och öva. Att andas rätt, gå en hederlig profylax kurs hjälper mycket mer än man tror.
    Lita på din kropp, om du lyssnar lyder den

• Attityde

visst gör det rent förbannat ont att föda barn, och jag nog att de timmarna jag hade pinvärkar var värst, och sen fick jag blockad nertill vid utdrivningen och bedövnings spray. Finns förlossnings berättelse i bloggen.
    Och jag brölade och pep men samtidigt var det bland det absolut häftigaste jag varit med om, tog inte lång stund efter innan jag sa att det här kan jag göra om. Och jag kan längta efter att få föda barn igen nu när man vet hur det är. Vet förvisso inte om vi ska ha fler barn men vill ändå föda barn igen (lite knäppt kanske?)

Svar på tråden Få in vett i skallen på mig!!!