• Benganfans

    Fiske

    Finns det några fler fiske intreserade pappor här? Vad fiskar ni med och i vilka typer av vatten? Själv kör jag mest haspel med lite olika spinnare och en del mete. mest kust fiske. försöker nu hitta något bra fiskeställe i närheten av nyköping.

  • Svar på tråden Fiske
  • Benganfans

    Var ute i måndagskväll och fiskade med svärfar han provade sitt nya spö. Det såg mer ut som han kastade med en haspelrulle på hans teknik. Men sen har han ju bara tagit en DVD kurs...

  • Lars82

    Vad trevligt med andra som gillar fiske.
    Ska iväg i helgen och fiska i Pärlälven som ligger i Jokkmokk, ska bli så trevligt.

  • ermik

    Brukar fiska i mälaren med båt , gädda aborre och gös.

    Fiskar även rätt mycket uppe i norrland , mestadels öring och harr i faxälven.

  • Benganfans

    Jag börjar känna mig mer och mer som en svikare när jag lämnar hemmet för att få komma ut och fiska någon timme. men man är ju en helt ny människa när man kommer tillbaka. Någon annan sokm brukar känna samma sak?

  • jdrock
    Johbe skrev 2007-08-07 10:04:39 följande:
    Trevligt, har mest jiggat abborre själv denna sommar, svärfar fick upp en på 1275, annars ligger dom runt 600-900g vilket är skoj! Redig matfisk och gott som attans med filé samt pressad potatis och citronsås.
    jovisst det e fina fisken det, funkar riktigt dåligt med jigg i de vatten jag fiskar i:(
  • Tilt

    Var imorse och fiskade lite från land i ärlången strax söder om linköping. Hade inga högre förväntningar då jag inte tillfredsställt mitt fiskeintresse dom sista åren.

    Det bubblade rejält i vattnet när jag kom dit, både stort och smått. Kastade som besatt i säkert en timma utan ett enda hugg.

    Tänkte jag skulle prova lite vid bron vid utloppet från sjön, sagt och gjort. Första kastet i det strömmande vattnet under bror resulterade i en gädda på ca 4 kg. (skar i samma veva upp halva handen då jag glömt bort hur man tog gäddorna i gälen :D).

    Ett par kast till så small det till igen, en tös på 5kg (konstigt nog blek som en strömmingsgädda trots att det var vid vassen)

    Efter ytterligare en stund så högg det igen, en liten en på knappt ett kilo.

    Gav upp det där och gick mer mot öppet vatten å fick då ett bra gäng med borrar som blev till dagens lunch. Grymt bra första gång vill jag lova.

    Totalt 3 gäddor och 9 aborrar + en tejpad hand.

    Gäddorna tagna på ett vanligt utö skeddrag och aborrarna på en no name spinnare helt i silver.

    Blir en sväng imorgon med! Utan tvekan :) (kanske tom köpa fiskekort så man slipper stå å nojja att greven ska komma med bössan ;) )

  • Lars82

    Fisket i Jokkmokk gick så där blev 10 harrar och 5 öringar men dem var inte så super stora.

  • Benganfans

    Var ute och tog några kast förra helgen. det bubblade i vattnet när jag kom till stället jag utsätt. fick 1 fisk en strömming. hade tyvär inte tid att åka ut dagen efter med rätt grejor för att pilka strömming. men en fisk är alltid en fisk

  • nitraM

    Fan jag borde ju skämas.
    HAr ju Vindelälven 100 meter från huset.....Ska nog ta ett ryck nu när vattnet börjar att bli lite kallare.

    De ska finnas, Öring,Lax,Harr,Gädda,Abbore här ute.

  • Spinnfluga
    I Din Panna skrev 2007-07-15 20:04:17 följande:
    Är extremt fiskeintresserad, men har tyvärr inte kunnat fiska något dom senaste 3-4 åren pga av ungarna. Men några enstaka pass har det blivit, och några enstaka gäddor har fångats.
    Försökt på mig ett sutarpass det här året med det blev ett bompass.
    Fiskar runt omkring Stockholmstrakterna.

    Gädda blir det mest:

    Spön: Sportex Mörrum, Adexa Tempest, Shimano (kommer inte på namnet) och några till.
    Rulle: Amb 6000 & 7000, CS Rocket

    Om det är aborre, öring eller någon mindre fisk blir det:
    Spö: Berkley FireFlex, ett söndagsex egentligen eftersom aktionen i klingan inte stämmer, men det är bara perfekt för min smak.
    Rulle: Shimano Super GTA

    Flugfiskespön har jag men aldrig kommit til skott med det, var helt enkelt inte min grej. Men lax- och öringflugor är jag en hejjare på ;)
    har du kvar sportex spöt? kontakta mig 0736347003
  • Hama2

    Fiskar mest i Vänern. Jigg efter abborre och trolling nån ensatka gång.

  • Maskinisten

    Dagens eftermiddags aktivitet involverar ett försök att få färsk torsk till middag, blir en pilka tur med ekan efter kaffet

  • Nipplee

    jag tycker om de mesta inom fiske, utom o lägga nät kanske,hehe.
    tänkte försöka mig på en metartävling som går av stapeln i helgen:P

  • FiskeOnline

    Hej alla fiskeintresserade! Om ni vil fiska aborre, gädda, havsöring, gös, lax, makrill, regnbåge, torsk och öring i år så har vi suveräna priser på fiskespön och drag på www.FiskeOnline.se. Välkommen!

Svar på tråden Fiske