• Aaattans Marie

    Påverkas ni av månen (fullmåne)?

    Med risk för att utnämna mig själv till veckans bimbo på FL... jag måste bara ställa frågan:

    Påverkas ni på något sätt av månen? Märker ni av när det är fullmåne och isf hur? Har ni alltid gjort det?

    Min mor har alltid sagt att hon mår dåligt när det är fullmåne, vilket jag har tyckt varit skittöntigt. Men det senaste halvåret har jag fått huvudvärk, ont i ryggen och blivit på skitdåligt humör dagarna innan fullmåne. Konstigt...


    Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?
  • Luddvar

    Svårt att sova, behöver mindre sömn överhuvudtaget vid fullmåne.

  • Dinturiel

    Ligger ofta och vrider och vänder innan jag får ro i kroppen för att kunna somna. Och när jag väl har somnat drömmer jag ofta otäckt och kan vakna i panik och är alldeles kallsvettig.

    Det senaste jag minns riktigt tydligt är att mina föräldrar råkar ut för en bilolycka. Ser mig sitta mitt i skogen i snö med min pappas huvud i mitt knä. Han ber mig tala om för honom att jag älskar honom, för då kan han dö i frid. Vågade inte somna om efter det. Senast jag drömde om att en familjemedlem dog, omkom min bäste väns bror i en bilolycka

  • Nora Brick

    Sover dåligt och har lätt för att drömma mardrömmar samt att jag har lätt att ta till tårarna.

  • saranara

    Japp...jag sover mycket sämmre och får ett dåligt humör...

  • Kräftan74

    Absolut! Kan inte sova alls, bara vänder och vrider mig hela natten.

  • revik

    Inte vad jag vet, men senaste gången jag födde barn sa den mycket barska barnmorskan att jag fick ursäkta springet, men de hade vansinnigt många förlossningar just då p g a fullmånen... Jag och min man skrattade lite åt det, men hon var mycket allvarlig och berättade att hon varit barnmorska på förlossningen i 20 år och det var alltid samma visa vid fullmåne; många förlossningar hopade sig då...

  • Verkligen

    märker ingenting..vet inte ens när det e fullmåne..

  • MissLilo

    Jag märker inget...men barnen e orligt svårsövda...vaknar minst 10 ggr per nat osv.

  • Kristall V

    dottern har svåret att somna och vaknar ofta på natten

  • mammacatta

    Jag och min ena pojke drömmer otrooooligt mycket, men det är inget ockult med det.
    Vi består av 80% vatten - månen förflyttar hela hav. Det vore mer konstigt om vi INTE påverkades av månen.

    När jag jobbade på nummerupplysningen så kunde man märka av fullmånen på antalet knäppa samtal. Mot en/vecka MAX i vanliga fall, så steg det till en var 10e minut på fullmånen. Helt gaaalna människor som bokstavligen ylade i telefonen!

    På häktet är det likadant: när knäppisarna vandrar ut så är det fullmåne, de hamnar i häktet förr eller senare eftersom de "stör ordningen".

  • revik

    Ja, det är ju naturligtvis förklaringen till förlossningsstormen då, vid denna tidpunkt. Mycket vatten inblandat då...

  • PH76

    Naglar, hår och tänder växer snabbare, samt en ständig krävan efter rött kött...

  • Tink

    Jag har en väldigt exakt 28-dagars ägglossningsperiod som sammanfaller kusligt väl med månens faser. Det påverkar såklart mitt humör, aptit, sexlust och sömnbehov. 

Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?