• Aaattans Marie

Påverkas ni av månen (fullmåne)?

Med risk för att utnämna mig själv till veckans bimbo på FL... jag måste bara ställa frågan:

Påverkas ni på något sätt av månen? Märker ni av när det är fullmåne och isf hur? Har ni alltid gjort det?

Min mor har alltid sagt att hon mår dåligt när det är fullmåne, vilket jag har tyckt varit skittöntigt. Men det senaste halvåret har jag fått huvudvärk, ont i ryggen och blivit på skitdåligt humör dagarna innan fullmåne. Konstigt...

Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?
  • bripoint

Ja tror det...svettnätter, allmänt svullen och lite ont här och var samt lätt illamående varje gång det är fullmåne på gång

• Endag

TYdligen påverkas jag något enormt, kan ju inte sova .. ligger och vrider mig om och sucka omvarannat
    *SUCK*

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • Aiwendil

Jag påverkas!
    Ibland kan jag inte sova (som i natt)
    Ibland är jag väldigt uppåt och glad.. och ibland blir jag väldigt nedstämd!
    Kan direkt säga om det är fullmåne eller ej, utan att veta!

• Elliebelli

Jag sover kasst när det e full måne. Känner mig också välldigt kreativ som någon mer här nämt.
    Känner mig trött i kroppen men hjärnan går på hög varv

• knifia

Märks på våra barn tycker jag. Då vill alla sova i våran säng och nätterna är mer oroliga än annars.

• dingo

Vår yngsta sover väldigt oroligt när det är fullmåne, det har han gjort ända sen nyfödd. Han är nu snart 2 år. Skulle själv aldrig sett sambandet mellan fullmåne-dålig sömn, men det var en annan mamma som har samma problem hemma med sin tjej.

• puderpuff

Jo, blir rastlös och lättare irriterad etc.

• Tineling

Ja samma här sover så dåligt och känner mig som jag är i en hög tempo vill liksom nästan springa ut på en joggningsrunda! eller massa kreativa tankar dyker upp så man ligger där länge och skruvar sig i sängen.

Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?