• Aaattans Marie

Påverkas ni av månen (fullmåne)?

Med risk för att utnämna mig själv till veckans bimbo på FL... jag måste bara ställa frågan:

Påverkas ni på något sätt av månen? Märker ni av när det är fullmåne och isf hur? Har ni alltid gjort det?

Min mor har alltid sagt att hon mår dåligt när det är fullmåne, vilket jag har tyckt varit skittöntigt. Men det senaste halvåret har jag fått huvudvärk, ont i ryggen och blivit på skitdåligt humör dagarna innan fullmåne. Konstigt...

Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?
  • Sanndra

Jag får typ som PMS problem, fruktansvärda humörsvängningar, sover dåligt, blir "svullen" i kroppen, drömmer mardrömmar...
    Olika vid olika fullmånar, vissa gånger så är det värre vissa gånger bättre. Typ alla i släkten har iaf humör- och sovproblem vid fullmåne.

• lnr

har svårt att sova..även mina barn..

• Mar1lyn

alltså, sover dåligt, huvudvärk, ont i kroppen, hela köret. Har blivit värre med åren...

• Nats

JAg går på högvarv....kan inte sova och städar och fixar hela natten lång.

• Sesha Neheru

Hej!

Vill bara säga att jag tror det är normalt att periodvis bli påverkad månen.

Den senaste tiden har jag också märkt av månen. Jag kan vara jättetrött när jag sitter vid datorn, nästan nicka till men när jag går o lägger mig ligger jag o vrider mig i ett par timmar.
    Oavsett om jag sover 4 timmar eller 10 timmar så är jag lika outvilad, inte trött men okoncentrerad och ofokuserad.

Trots hur jag känner vid fullmåne så älskar jag månen, mår nästan som bäst då. Det är som i början när man är kär, känslan och man bryr sig inte om hur trött eller hungrig man än är, om ni förstår.

Nu blir väl jag veckans bimbo på FL ;)

• mollieboll

Jag påverkas också av fullmånen. Sover inte alls (skitjobbigt), är irriterad (sömnbristen eller ej?) och går på högvarv.
    Sömnbristen och att jag går på högvarv gör att jag kan gå ut och promenera mitt i natten. Skitknäppt tycker pojkvännen, men vad ska man göra? Sen när det ej är fullmåne längre så är jag som vanligt...

• dessan59

jag mår alltid bra vid fullmåne, trots att jag är solens barn(lejon)men tittar alltid ut och säger....godafton herr måne, och känner mig fridfull.

Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?