• Aaattans Marie

Påverkas ni av månen (fullmåne)?

Med risk för att utnämna mig själv till veckans bimbo på FL... jag måste bara ställa frågan:

Påverkas ni på något sätt av månen? Märker ni av när det är fullmåne och isf hur? Har ni alltid gjort det?

Min mor har alltid sagt att hon mår dåligt när det är fullmåne, vilket jag har tyckt varit skittöntigt. Men det senaste halvåret har jag fått huvudvärk, ont i ryggen och blivit på skitdåligt humör dagarna innan fullmåne. Konstigt...

Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?
  • Lev som du lär

Jag påverkas absolu och det oftast iform av nerstämdhet och sömnsvårigheter. Ibland även huvudvärk.

• Pillefjant

Ja, jag blir otroligt rastlös, sover som en kratta och liksom orolig i kroppen..

• Pillefjant

Bara jag som får hår på kroppen och längre tänder och ett väldans sug efter blod vid fullmåne? ;o)

• silverflame

Man kan påverkas av fullmåne pga att alla vätskor dras uppåt då det är fullmåne. Har med ebb och flodliknande aktivitet att göra. Häxorna förr i tiden(och nuvarande) skördar örter under fullmånesnatten. Det är då de är som kraftfullast. Jag blir lätt orolig och har mycket lättare att få kontakt med mina guider under fullmånesnatten

• Pillefjant

Yl! Jag blir väldigt inspirerad (konstnärligt) när det är fullmåne, får väl lite extra blod i skallen då då..hihi!

• Jeladim

Tre dagar runt fullmåne har jag svårt att sova, är klarvaken och skulle kunna springa en mil för att bli av med energin som håller mej vaken. Om jag sover så drömmer jag extremt mycket och kontstigt och rör mej massor i sömnen. Inte alla fullmånar, men många! Maken är likadan, men inte nödvändigtvis samtidigt som mina nätter. Vi har aldrig koll på när det är fullmåne, utan brukar kolla om det är fullmåne när jag/han haft 2-3 såna nätter, och då har det alltid varit fullmåne!

• Jeladim

Om världshaven påverkas så kraftigt, ebb och flod vid fullmåne så är det väl inget konstigt om vi gör det, vi består ju till 70% (tror jag det är) av vatten. Vatten som vatten!

• IdaM

Jag har mens vid fullmåne, en av våra hundar är alltid orolig när det är fullmåne hon är alltid annars en lugn och trygg hund.

Lev Väl
  • vackrastarflow

jag sover lite knasigt...

Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?