• Aaattans Marie

Påverkas ni av månen (fullmåne)?

Med risk för att utnämna mig själv till veckans bimbo på FL... jag måste bara ställa frågan:

Påverkas ni på något sätt av månen? Märker ni av när det är fullmåne och isf hur? Har ni alltid gjort det?

Min mor har alltid sagt att hon mår dåligt när det är fullmåne, vilket jag har tyckt varit skittöntigt. Men det senaste halvåret har jag fått huvudvärk, ont i ryggen och blivit på skitdåligt humör dagarna innan fullmåne. Konstigt...

Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?
  • Jontes mamma

Har alltid påverkats av fullmånen.Sover jättedåligt och drömmer en massa konstiga drömmar. Ibland väldigt mycket sanndrömmar.

• Yosa

JA JAG PÅVERKAS JÄTTEMYCKET!! hade precis tänkt att starta en tråd om det när jag hittade denna. Folk bara skrattar åt mig när jag säger det. Nätterna runt fullmåne sover jag abara max 4 timmar/natt. Helsjukt! Det beror inte på att jag VET att det är fullmåne. Föribland kan jag glömma att det är det, ligger o vrider mig o inte kan sova, då går jag upp för att tex gå på toa och då ser jag att det är fulmåne och fattar då varför jag inte kan sova. Ligger stilla men "hjärnan" kan inte koppla av och gå ner i sömn ordentligt! Helt död just nu!

Vad ska jag göra? tips? inatt som jag "på alvedon".

• Yosa

skitsnack det där (i artikeln som Aaattans Marie länkade till) att man sover sämre för att man vet att det är fullmåne. Det är inte självuppfyllandepoffetsia på mig inte!

• idiblon

Har det varit fullmåne de senaste nätterna?

• Aaattans Marie
    Yosa:
    Jag har som sagt varit ledsen, trött och haft ont i ryggen några dagar. Sonen har varit som ett spädbarn (3,5 år), drömmer och vaknar hela tiden.

Har gått och funderat sedan i måndags var det är med oss... sjukdom på gång, jag som är ledsen för mina mf, viss period i menscykeln etc... ingenting stämmer. Så ser jag att det är fullmåne. Blir lika förvånad varje gång (fast har aldrig kopplat ihop min son med detta förut).
    Tiden stannar tillräckligt länge hos den som vet att använda den
  • idiblon

Då fattar jag. Ja, jag påverkas. Jag blev lika förvånad denna gången som förra gången jag förstod det. Men jag hade glömt det igen, och lär väl göra det till nästa gång jag sover konstigt...

• Yosa

dessutom infaller alltid min mens när det är fullmåne. Har hört att det är vanligt att mensen drar sig mot fullmåne-datummen. Dvs att det är fler som har mens runt fullmånen än vad det är de övriga datumen i månaden.

fler med mens?

Svar på tråden Påverkas ni av månen (fullmåne)?