• nemogirl

NÄR slutar illamåendet??? :-(

Är i v 8 (7+2) och igår och förrgår mådde jag JÄTTEILLA, för nån vecka sen så hjälpte det att jag åt nånting för att dämpa illamåendet, men det hjälper inte längre..
    Jag har inte spytt nånting än.. Men det kanske kommer det med?! *vill inte* Jag står snart inte ut...... Postafen kan jag inte ta, är redan supertrött..Vill inte somna på jobbet..

Idag har illamåendet varit lite bättre.. När slutade ni att må illa? En sak som är bra
    är att jag inte ätit godis på väldigt länge, var typ sockerberoende förut, men nu är jag inte alls sugen, urk.. Men tror ni det kommer när (om) man slutar må illa??

• Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(
  • miss kitty
    nemogirl: jag pluggar/jobbar och har förmånen att kunna göra det mesta hemifrån just nu, men hade jag varit tvungen att infinna mig någon annanstans än hemma på bestämda tider de första tre månaderna varje dag hade jag absolut sjukskrivit mig! Och då tror jag inte jag mådde ovanligt dåligt...
  • lkpg

hej, inte för att vara negativ men jag kräktes dagligen fram till ca v20. Men jag mådde mest illa fram till v 16 sen började det avta och jag mådde bara illa på kvällarna.. Nu är jag i v 30 och mår bara illa om jag har ätit fet mat!

• Mathilda

Det är vääääldigt olika och det är lika hemskt så länge det varar. Första graviditeten slutade det i vecka 12 ungefär. Andra graviditeten i vecka 19.

Hoppas att du snart mår bra igen!

• Felixxmor

Jag mådde dåligt + att jag kräkte i fem månader......kräkte minst en gång om dagen.
    Gröna äpple hjälpte mig.

• miss kitty

Felixxmor: jaaa, just det! Gröna äpplen är toppen!

• pruppa

vill inte skrämmas men jag spydde dagligen fram till v 32 då jag gick på havandeskaps penning, då kunde jag ta det lugnt o fint på mornarna o ligga kvar i sängen.. så då mådde jag bara illa varje dag, o spydde kanske varannan, var tredje dag... ända fram tills han kom ut!! hoppas du slipper det!!

• Felixxmor