• nemogirl

NÄR slutar illamåendet??? :-(

Är i v 8 (7+2) och igår och förrgår mådde jag JÄTTEILLA, för nån vecka sen så hjälpte det att jag åt nånting för att dämpa illamåendet, men det hjälper inte längre..
    Jag har inte spytt nånting än.. Men det kanske kommer det med?! *vill inte* Jag står snart inte ut...... Postafen kan jag inte ta, är redan supertrött..Vill inte somna på jobbet..

Idag har illamåendet varit lite bättre.. När slutade ni att må illa? En sak som är bra
    är att jag inte ätit godis på väldigt länge, var typ sockerberoende förut, men nu är jag inte alls sugen, urk.. Men tror ni det kommer när (om) man slutar må illa??

• Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(
  • miss kitty
    nemogirl: jag pluggar/jobbar och har förmånen att kunna göra det mesta hemifrån just nu, men hade jag varit tvungen att infinna mig någon annanstans än hemma på bestämda tider de första tre månaderna varje dag hade jag absolut sjukskrivit mig! Och då tror jag inte jag mådde ovanligt dåligt...
  • lkpg

hej, inte för att vara negativ men jag kräktes dagligen fram till ca v20. Men jag mådde mest illa fram till v 16 sen började det avta och jag mådde bara illa på kvällarna.. Nu är jag i v 30 och mår bara illa om jag har ätit fet mat!

• Mathilda

Det är vääääldigt olika och det är lika hemskt så länge det varar. Första graviditeten slutade det i vecka 12 ungefär. Andra graviditeten i vecka 19.

Hoppas att du snart mår bra igen!

• Felixxmor

Jag mådde dåligt + att jag kräkte i fem månader......kräkte minst en gång om dagen.
    Gröna äpple hjälpte mig.

• miss kitty

Felixxmor: jaaa, just det! Gröna äpplen är toppen!

• pruppa

vill inte skrämmas men jag spydde dagligen fram till v 32 då jag gick på havandeskaps penning, då kunde jag ta det lugnt o fint på mornarna o ligga kvar i sängen.. så då mådde jag bara illa varje dag, o spydde kanske varannan, var tredje dag... ända fram tills han kom ut!! hoppas du slipper det!!

• Felixxmor

miss kitty- Så gröna äpple hjälpte dig oxå....Vad kul!!! Måste vara det syrliga i dem som gör det....eller vad tror du???

• tiara

Nemogirl: Jag känner precis igen mig. Jag är 8+0 idag och jag håller på att bli tokig på det här illamåendet.... Har försökt alla möjliga råd, men vill undvika tabletter så länge det bara går. Jag har inte heller spytt ännu, men ibland känns det som om det kanske skulle bli bättre om jag gör det? Jag är också en som i vanliga fall älskar sötsaker, men jag har också blivit helt mot det. Klarar inte att tänka på nåt sött.. Det är ju i och för sig bra. Jag fick tips om att man kan prova att tugga på en liten bit ingefära mot illamåendet, har provat det idag och det hjälpte faktiskt lite för stunden. Du kan ju prova det...

• miss kitty
    Felixxmor: ja, jag tror också på det syrliga i dom gröna äpplena!
    sen är det ju precis som om kroppen ställer om sig på att vilja äta nyttig mat. Känner verkligen igen det där med att sötsuget bara är puts väck!
    Haha.. jag åt ung ett kg spenat på en vecka vid ett tillfälle. Nästa beösk hos bm visade att jag hade järnbrist, så det är häftigt hur kroppen liksom vet vad den borde äta bara man ger sig tid att känna efter.
    Sen va jag te-, kaffe- och chokladfantast innan jag blev gravid, men nu kan jag möjligen få i mig max en kopp kaffe om dan och choklad i sällsynta fall. Te går fortfarande bra, fast i mindre mängder!
Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(