• nemogirl

NÄR slutar illamåendet??? :-(

Är i v 8 (7+2) och igår och förrgår mådde jag JÄTTEILLA, för nån vecka sen så hjälpte det att jag åt nånting för att dämpa illamåendet, men det hjälper inte längre..
    Jag har inte spytt nånting än.. Men det kanske kommer det med?! *vill inte* Jag står snart inte ut...... Postafen kan jag inte ta, är redan supertrött..Vill inte somna på jobbet..

Idag har illamåendet varit lite bättre.. När slutade ni att må illa? En sak som är bra
    är att jag inte ätit godis på väldigt länge, var typ sockerberoende förut, men nu är jag inte alls sugen, urk.. Men tror ni det kommer när (om) man slutar må illa??

• Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(
  • Hallontrollet

jag har inte kräkts en enda gång och nu har illa måendet försvunnit.

hoppas det håller sig borta oxå

Kram på er

• Emelie82

Mitt slutade i v.15/16, trodde aldrig att det skulle gå över men en dag så var det bara väck! Jag åt prostafen under värsta tiden och det hjälpte verkligen, hellre hur trött som helst än att må så uselt. Du kan juh alltid prova och se om du kan hålla dig vaken

• pemi

Har precis upptäkt att honungsmelon lindrar illamåendet. Bättre på mej än gröna äpplen som jag kan bli lite "sur" i magen av.
    men här har illamåendet minskat, är i v 12 nu.

pemi

• Nov barn

Hej pa er! jag kanner igen mig i illamaendet jag med. Jag var lite kaxig i borjan och tyckte att det har gar ju bra, jag kanner ingenting. Det fick jag igen. Mar illa varje morgon och sa fort jag inte ater nar jag ar hungrig, vilket ar ungefar varannan timme, sa mar jag skit. Spyr ungefar varannan dag. Ater inga piller, men jag ska folja era rad och ata applen, ingefara och honungsmelon. Jag ar redo att prova vad som helst.

• Sissa83

Usch, verkligen inget kul att må illa. Jag började må illa dygnet runt i vecka 7, sen spydde jag nästan dygnet runt i 2 veckor. Nu har jag bara illamåendet kvar på morgnarna (e i vecka 9). Det e ju olika för alla men dom brukar säga att det går över efter vecka 12, men vissa mår tyvärr illa hela tiden...

Försök äta saker som lugnar magen, t ex blåbärssoppa och nyponsoppa, det va det enda jag fick ner, plus att det är vitaminrikt Undvik stekt och fet mat. Frukter som äpplen innehåller en viss syra som kan va jobbig för magen om man kräks mycket.
    Sen sa min barnmorska att det kan hjälpa att äta ofta men lite. Detta funka inte på mig men kanske har du turen me dig

Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart!!
    Kram på dig

• Anna B

v 7-9 var värst. Är nu i v 15 och kräks ofta före frukost, annars bara om jag väntar för länge med att äta mat/mellanmål. Stress och trötthet (sonen sover dåligt) gör det värre. Jag mår bättre av att undvika sött. Jag fick Lergigan Comp utskrivet av läkare och det tog udden av det värsta.

• mia1968

Mitt slutade för 6 dagar sen... går in i vecka 17 i morgon...

• Stjärnstoft

Såg att några rekommenderade isglass - för mig var Piggelin räddningen - hade både hemma och på jobbet - funkar kanonbra!!

• jennypet

för mig har de inte gått över å de tror inte de kommer gå över förrän efter jag fått barn
    är i v36 nu snart 37

• Babe

*pust* det undrar jag med...
    Har mått konstant illa sen v 8 (är i v13). Nu har jag ngr timmar dagligen utan illamående, vilket känns underbart i sammanhanget *ler*
    Det brukar oftast ge sig efter v12 sa min BM, men det kan va så olika... tyvärr.
    Håll ut!
    Babe

Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(